بازدید 7198
۵

احداث راه آهن ایران به ژاپنی ها سپرده می شود؟/ توضیح تابناک درباره اشتباه رسانه ها در انتشار این خبر

"احداث راه‌آهن برقی تهران ـ مشهد به کشور ژاپن واگذار شد. کارشناسان و مهندسان این کشور نتیجه مطالعات نهایی خود را تسلیم وزیر راه و ترابری کردند". این خبری است که روز گذشته، برخی از رسانه ها به اشتباه و به دلیل کم توجهی به توضیحات خبر، آن را نشر دادند.
کد خبر: ۱۲۴۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸ 04 June 2024

به گزارش  تابناک، اصل این محتوا در اقتصاد نیوز و البته در بخش ویژه ای که خبرهای مربوط به همان روز در  ۵۰ سال پیش را منتشر می کند، به عنوان باز خوانی و مرور منتشر شده است. برخی از رسانه ها به اشتباه، آن را به عنوان خبر روز منتشر کرده اند و حتی روی عناوین و اسامی همانند اسم وزیر «جواد شهرستانی» به عنوان وزیر راه و ترابری! نیز تمرکز و دقت نداشته اند. شهرستانی  در رژیم گذشته وزیر بوده و هشت سال پیش فوت کرده است.

در خبر مربوطه که در واقع مربوط به ۵۰ سال پیش است، آمده است: 

«هیاتی مرکب از کارشناسان راه‌آهن ژاپن به ریاست معاون فنی راه‌آهن این کشور چندی پیش به تهران وارد شد و پس از ملاقات با جواد شهرستانی، وزیر راه و ترابری و سایر مسوولان و بازدید از مسیر راه‌آهن تهران – مشهد، مطالعات مقدماتی خود را خاتمه داد و قرار شد پس از دو ماه پروژه‌های نهایی را به وزارت راه و ترابری تسلیم کند.

براساس طرح‌های مقدماتی پیش‌بینی می‌شود که ساخت راه‌آهن تهران – مشهد بر مبنای راه‌آهن ژاپن ساخته می‌شود.

در این طرح‌ها نسبت به ازدیاد سرعت قطار‌ها از ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتر و ایجاد ایستگاه‌های مدرن که با وسایل الکترونیکی مجهز باشد، بررسی‌هایی به‌عمل آورده است.

چون راه‌آهن تهران – مشهد یک خط مسافری است و در ایام سوگواری و جشن‌های مذهبی بر تعداد مسافران آن افزوده می‌شود، لذا لزوم احداث راه‌آهن برقی از لحاظ تامین رفاه مسافران و صرفه‌جویی در وقت حائز اهمیت فراوان است.

با احداث راه‌آهن برقی زمان مسافرت از تهران به مشهد به ۴ تا ۵ ساعت تقلیل می‌یابد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۵
جالبه 50 سال پیش اونم قطار برقی تهران مشهد. بعد از 50 سال قطار برقی که هچ. وزیر خیلی محترم راه نمی دونم مسیر تهران مشهد و تهران تبریز رو با ماشین قبول زحمت تا الان فرمودن و طی کنند واقعا خجالت اور است بیشتر بخش ها پر از چاله و دست اندازه اصلا نمی شه با ارامش رانندگی کرد کلا ویبره حرکت می کنی. اونم مسیر سه شهر بزرگ و مهم ایران و البته کشوری که برای اسفالتش نفت داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
قطار پیشرفت این کشور اینقدر سریعه که از 50 سال قبل تا الان سرعتش هر دهه چند برابر شده آدم این خبرها رو میبینه غصه اش میگیره چرا این کشور باید این مدلی اداره بشه فکر کنین 50 سال پیش دوبی قطر اینها در چه وضعیتی بودند و ما داشتیم به قطار برقی بین مشهد و تهران فکر میکردیم افسوس
هنوز به 50 سال گذشته نرسیدیم ! نمیریم با این سرعت پیشرفت
دیدی تابناک ؟ من تو همون خبری که گذاشتید، نوشتم که این تاریخ را بخاطر بسپار تا بعد. تا صد سال دیگه باید خوابش را ببینیم مگر آنکه ….
قطعا بجای تغییر پایتخت. تنها راه کاهش جمعیت کلان شهرهایی مثل تهران و مشهد و شیراز و غیره. راه اندازی قطارهای پرسرعت بین شهری است. من میرم شهر خودمون قزوین زندگی میکنم و صبح ها در عرض نیم ساعت با قطار میام تهران سرکارم و عصری برمیگردم. اما فکر نکنم این قطارها به این زودی در کشور ثروتمند ایران راه بیافتد
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات