بررسی حالت‌های احتمالی در مرحله نهایی

اعلام سیدبندی انتخابی جام‌جهانی: قرعه مرگ برای ایران؟

می‌توان اینطور پیش‌بینی کرد که گروه سخت احتمالی برای شاگردان قلعه‌نویی شامل ایران، استرالیا، عربستان، امارات، چین و کره‌شمالی خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۴۲۱۸۹
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸ 12 June 2024
|
24871 بازدید
|
۲

اعلام سیدبندی انتخابی جام‌جهانی: قرعه مرگ برای ایران؟

پیش از اینکه احتمالات قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ در مرحله‌ پایانی مشخص شود، رنکینگ 18 تیم حاضر در مرحله نهایی بر اساس رنکینگ استخراج شده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ این بررسی اولیه بر اساس رنکینگ قبلی فیفا است و رده‌بندی تازه فیفا هفته آینده منتشر خواهد شد که بعید است در بالای جدول آسیا، تغییری رخ دهد. سایت فوتی رنکینگ هم این سیدبندی احتمالی را تایید کرده است.

سید اول: ژاپن، ایران و کره جنوبی

سید دوم: استرالیا، قطر و عراق

سید سوم: عربستان، ازبکستان و اردن

سید چهارم: امارات، عمان و بحرین

سید پنجم: چین، فلسطین و قرقیزستان

سید ششم: اندونزی، کره شمالی و کویت

به این ترتیب می‌توان اینطور پیش‌بینی کرد که گروه سخت احتمالی برای شاگردان قلعه‌نویی شامل ایران، استرالیا، عربستان، امارات، چین و کره‌شمالی خواهد بود.

در مقابل این قرعه، اگر تیم ملی با قطر، اردن، عمان، قرقیزستان و کویت در یک گروه قرار بگیرد، شانس ایده‌آلی داشته است. 

البته این احتمالات سلیقه‌ای است و شاید گروهی عربستان را حریفی سخت‌تر از استرالیا برای تیم ملی ایران بدانند. هرچند احتمال رویارویی با قطر و گرفتن انتقام نیمه نهایی جام ملتها از این تیم عربی ، شاید خواسته خیلی از مردم باشد.

باید منتظر برداشت قرعه‌ها در مراسم روز هفتم تیرماه باشیم.

در این مرحله، تیم‌ها در سه گروه شش تیمی با هم رقابت می‌کنند و به‌صورت رفت و برگشت به مصاف یکدیگر می‌روند که دو تیم نخست هر گروه، مستقیماً راهی جام جهانی خواهند شد.

تیم‌های سوم و چهارم هر گروه در مرحله انتخابی، به دو گروه سه تیمی تقسیم می‌شوند و دو تیم صدرنشین به مسابقات جام جهانی صعود خواهند کرد. تا اینجا هشت تیم از آسیا جواز حضور در جام جهانی ۴۸ تیمی را به دست آورده‌اند. 

 پس از آن تیم‌هایی که در جایگاه دوم پلی آف قرار گرفتند باهم رودررو خواهند شد و تیم برنده به مصاف نماینده قاره دیگر می‌رود. به این ترتیب شاید ۹ تیم از قاره کهن در جام جهانی آمریکای شمالی حضور داشته باشند. در مجموع به نظر سازوکار ای اف سی به شکلی است که حداقل شش قدرت برتر آسیا از همین حالا سهمیه خود را برای جام جهانی قطعی کرده‌اند و نباید نگران صعود نکردن ایران باشیم.

روندی طولانی که امیدواریم شاگردان قلعه‌نویی در همان ۱۰ بازی نخست، یکی از دو رتبه برتر گروه خود را کسب کرده و مستقیم و بدون استرس راهی جام جهانی آمریکا، مکزیک و کانادا بشوند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
باید بروند و مشکلی نیست با این تعداد شانس صعود دیگر نباید استرس صعود داشته باشیم و باید برای مراحل بالای جام جهانی دور سوم و بعدی تا یک چهارم نهایی بلکه نیمه نهایی جام جهانی برنامه ریزی کرد
عباس مروتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
از ۱۸ تیم ۹ تیم میرن جام جهانی
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات