ستاره های NBA صاحب مدال طلای المپیک شدند/ هفدهمین قهرمانی تیم ملی بسکتبال آمریکا با برتری مقابل فرانسه

در دیدار پایانی مسابقات بسکتبال المپیک پاریس، فرانسه با استفاده از امتیاز میزبانی هم نتوانست حریف تیم ملی آمریکا و ستاره هایش شود. جالب اینکه تعداد زیادی از چهره های معروف در سالن برگزاری این دیدار حضور داشتند.
کد خبر: ۱۲۵۳۰۰۲
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸ 11 August 2024
|
6421 بازدید

ستاره های NBA صاحب مدال طلای المپیک شدند/ هفدهمین قهرمانی تیم ملی بسکتبال آمریکا با برتری مقابل فرانسه

به گزارش تابناک ورزشی، فینال مسابقات بسکتبال بازی‌های المپیک 2024 پاریس بین دو تیم آمریکا و فرانسه برگزار شد و با برتری فوق ستاره‌های آمریکا به پایان رسید.

آمریکا در این بازی با نتیجه 98 بر 87 حریف اروپایی خود را شکست داد و برای هفدهمین بار به مدال طلای المپیک رسید.

در تاریخ مسابقات بسکتبال المپیک، تنها تیم‌های ملی شوروی سابق (2 بار در سال‌های 1972 و 1988)، یوگسلاوی سابق (یک بار در سال 1980) و آرژانتین (یک بار در سال 2004) در کنار آمریکا توانسته‌اند قهرمان شوند.

در تیم ملی بسکتبال آمریکا که متشکل از ستاره های NBA بود، استفن کری، دوین بوکر، کوین دورنت، لبرون جیمز و جوئل امبید در ترکیب آغازگر بازی قرار داشتند.

استفن کری در بازی امشب با کسب ۲۴ امتیاز و به لطف پرتاب های سه امتیازی بی‌نظیرش، نشان داد سرآشپز بسکتبال NBA در فینال المپیک هم هدفی جز آچمز کردن رقبا ندارد. از سویی كوين دورنت فوق ستاره آمریکا با 4 مدال طلا به پرافتخارترین بسکتبالیست تاریخ المپیک تبدیل شد.

در واقع آنها صاحب تمام و کمال طلاهای بسکتبال المپیک هستند؛ آمریکا برای پنجمین دوره متوالی مدال طلای بسکتبال المپیک را از آن خود کرد.

ستاره های NBA صاحب مدال طلای المپیک شدند/ هفدهمین قهرمانی تیم ملی بسکتبال آمریکا با برتری مقابل فرانسه

مارچان شناگر افتخارآفرین فرانسوی‌ها، زین الدین زیدان همراه با همسرش، تیری آنری سرمربی تیم المپیک فرانسه و ژان فیلیپ ماتتا مهاجم تیم المپیک فرانسه، ناصر الخلیفی مدیرعامل باشگاه پاری سن ژرمن، آدام سیلور کمیسر NBA، جیانی اینفانتینو رییس فیفا در کنار توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک همگی از نزدیک شاهد تقابل آمریکا و فرانسه در فینال بسکتبال بودند.

گفتنی است در دیدار رده بندی هم آلمان با نتیجه 93-83 مغلوب صربستان شد و به این ترتیب نیکولا یوکیچ و هم تیمی هایش مدال برنز بسکتبال مردان را از آن خود کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...