گاردین در مقاله ای بررسی کرد

هریس یک مناظره «مسترکلاس» برگزار کرد/ ترامپ همچون خرگوش در تله افتاد!

گاردین در مقاله ای می گوید ترامپ در مناظره در تله هریس افتاده بود و تدافعی ظاهر شد.
کد خبر: ۱۲۵۹۲۵۲
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳ 13 September 2024
|
11365 بازدید
|
۲

بین الملل تابناک: «رابرت تایت» در مقاله ای در روزنامه گاردین، به بررسی اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا – دونالد ترامپ و کامالا هریس – پرداخت. ترجمه مقاله در ادامه می آید.

کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» با ناامیدی گسترده در میان طرفداران نسبت به مناظره ترامپ مواجه شد. این مناظره باعث شد «کامالاهریس»، ترامپ را مکرراً ترغیب کند از متن سخنرانی خارج شود و فرصت برای مقابله با هریس در سیاست از دست بدهد. جمهوری خواهان عملاً متفق القول هستند که ترامپ  در طی مناظره جایی که معاون رئیس‌جمهور عمداً وی را به علت نقاط ضعفش مورد حمله قرار می داد و وی با خشم پاسخ می داد، رتبه دوم را کسب کرده است.

«بریت هیوم»، تحلیلگر فاکس نیوز بلافاصله پس از مناظره گفت: ترامپ شب بدی را سپری کرد. ما امشب خیلی از نارضایتی های قدیمی را شنیدیم که همه می دانیم از نظر سیاسی اهمیت ندارند.

به گفته بسیاری از مفسران، لحن این رویداد زمانی تنظیم شد که هریس به روی صحنه رفت و پس از اندکی تردید به تریبون سخنرانی ترامپ نزدیک شد تا خودش را معرفی کند و با او دست بدهد. بعد از انتخابات 2016، اولین بار است که نامزدهای ریاست جمهوری در طی مناظره با یکدیگر دست می دادند.

پولیتیکو نوشت: این ژست به هریس این امکان را داد در بحث با ترامپ - که سابقه ای در زمینه حقارت زنان دارد – مسلط شود. یکی دیگر از لحظات تعیین‌کننده این رویارویی 105 دقیقه‌ای، زمانی بود که چشمان ترامپ برق زد و هریس افرادی را به تصویر کشید که به دلیل خستگی و بی‌حالی زودتر از زمان پایان، مناظره را ترک‌ کردند. این مناظره واقعیتی را آشکار کرد که بسیاری از جمهوری خواهان آن را شکست آشکار ترامپ توصیف کردند. همچنین از طرف جمهوری خواهان برای هریس که به دلیل آمادگی خوب مورد احترام قرار گرفت، تمجیدهایی صورت گرفت.

«کریس کریستی»، فرماندار سابق جمهوری‌خواه نیوجرسی که به ترامپ در آماده شدن برای سال 2016 کمک کرد، گفت: هریس کاملاً آماده بود، تله‌هایی انداخت و خرگوش را به جای صحبت کردن در مورد چیزهایی که باید درباره آن‌ها صحبت می‌کرد، تعقیب کرد. این مناظره در واقع تفاوت بین کسی که به خوبی آماده بود و کسی که آماده نبود، را آشکار کرد. هر کسی که دونالد ترامپ را آماده کرد، باید اخراج شود.

«گای بنسون»، سردبیر وب سایت محافظه کار تون هال آن ایکس با این نظر موافق است: ترامپ تمرکز نداشت و آمادگی ضعیفی داشت. هریس دقیقاً آنچه را که می‌خواست انجام داد. من گمان می‌کنم که نظرسنجی‌های مربوط به این مناظره نشان دهد که او برنده مناظره شده است.

جمهوری خواهان کنگره نسبت به ناتوانی ترامپ در نظم بخشیدن به سخنان خود و فشار بر مسائل کلیدی سیاست داخلی ابراز ناامیدی کردند. حتی به نظر می‌رسید که ترامپ نگران غیبت «جو بایدن» بود، که عملکرد فاجعه‌بارش در مناظره قبلی در آتلانتا در ژوئن باعث کناره‌گیری وی از رقابت شد و هریس جایگزین وی شد. ترامپ پرسید: بایدن کجاست؟ دموکرات ها بایدن را مانند یک سگ از مبارزات انتخاباتی بیرون انداختند.

یکی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان گفت: «من غمگین هستم. هریس دقیقاً می‌دانست کجا را باید برش دهد تا بتواند موفق شود. جاده رقابت خیلی باریک شد و این مهم برای جمهوریخواهان اصلا خوب نیست.

حتی زمانی که مفسران طرفدار ترامپ از مویر و همکارش انتقاد می‌کردند، تأیید شد که نامزد جمهوری‌خواه معمار شکست‌های خودش بود. «اریک اریکسون»، مجری محافظه‌کار رادیویی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «ترامپ مناظره را باخت و ناله کردن درباره آن، واقعیت مناظره را تغییر نمی‌دهد. ترامپ به خاطر رفتار هریس و دموکرات ها شکست نخورد. وی به دلیل عملکرد خودش در حالی که لب هایش در حال حرکت بودند شکست خورد.

ترامپ با اصرار بر اینکه به طور گسترده مورد احترام است، از «ویکتور اوربان» نخست وزیر راست افراطی مجارستان که با حمایت ناتو از اوکراین در جنگ با روسیه مخالفت کرده و در بسیاری از لفاظی های ضد مهاجر با رئیس جمهور پیشین شریک است، حمایت کرد.

«دیوید دریسن»، استاد حقوق اساسی در دانشگاه سیراکیوز که در مورد تسخیر نهادهای دموکراتیک توسط رهبران خودکامه نوشته است، گفت: ویکتور اوربان به دلیل تخریب دموکراسی مجارستان با استفاده از تکنیک‌هایی که ترامپ سعی کرده است کپی کند، شناخته شده است. شنیدن اینکه ترامپ از تمجید اوربان به عنوان تاییدی بر رهبری خود نام می برد، سورئال بود.

یکی از نمایندگان حزب جمهوری خواه به پولیتیکو گفت: سرفصل چند روز آینده این خواهد بود که چگونه ترامپ مناظره را از دست داد. من از ترامپ و کمپین وی انتظار دارم تا پایان هفته برای تغییر چرخه اخبار آتی، کاری جدی انجام دهند، خواه تغییر کمپین انتخاباتی باشد یا اقداماتی دیگر.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
ترامپ دیگر به زباله دان تاریخ خواهد پیوست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
خانم هریس آمریکا را نابود میکنه
این آدم تفکرات کمونیستی داره
یعنی معتقد به برابری در فرصت ها نیست
معتقد به برابری در نتیجه است
و این یعنی نابود کردن کشور...
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟