دبیرکل حزب الله :رخدادهای روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته را کشتار می نامیم

سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان درباره آخرین تحولات منطقه و این کشور آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۶۰۶۵۵
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱ 19 September 2024
|
975 بازدید


به گزارش تابناک به نقل از المنار، سخنرانی سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص آخرین تحولات منطقه آغاز شد.

سید حسن نصرالله در این سخنرانی بعد از تسلیت گفتن شهادت تعدادی از نیروهای مقاومت در جبهه نبرد با دشمن صهیونیستی تاکید کرد: در ابتدا از دولت لبنان، مراکز پزشکی، بیمارستان ها و پزشکان به دلیل فشاری که در پذیرش تعداد زیادی از زخمی ها به ویژه از ناحیه چشم متحمل شدند تشکر می کنم. ما شاهد بزرگترین عملیات اهدای خون در تاریخ لبنان بودیم.

وی گفت: از تمام کسانی که اهدای خون کردند قدردانی می کنم. از برکات خون های ریخته شده این بود که بار دیگر در لبنان شاهد یک حماسه انسانی و اخلاقی بزرگ در سطوح ملی و انسانی بودیم. از کشورهایی که کمک های خود را به لبنان ارسال کردند و در رأس آنها ایران و عراق قدردانی می کنم. دشمن صهیونیستی هزاران دستگاه پیام رسان را هدف قرار داد و تمام قوانین و خطوط قرمز را زیر پا گذاشت.

وی در ادامه افزود: برخی از انفجارها در بیمارستان ها، بازارها، مسیرهای عمومی، خانه ها و مکان هایی رخ داد که غیرنظامیان در آنها بودند. ده ها تن شهید شدند و در میان آنها کودکان نیز حضور داشتند. هزاران تن نیز زخمی شدند و آمار نهایی بعدا اعلام می شود. دشمن صهیونیستی از طریق انفجارهای روز سه شنبه قصد داشت ۴ هزار انسان را در یک دقیقه به همراه کسانی که در اطراف آنها هستند از بین ببرد. روز چهارشنبه نیز ده ها تن شهید و صدها تن زخمی شدند. دشمن صهیونیستی قصد داشت طی ۲ دقیقه ۵ هزار نفر را بدون هیچ ملاحظه ای از بین ببرد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تصریح کرد: آنچه که اتفاق افتاد یک عملیات تروریستی بزرگ بود و ما رخدادهای روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته را کشتار می نامیم. می توان به این وقایع اعلان جنگ نیز اطلاق کرد. برخی از دستگاه های پیجر از کاربران خود دور بودند و برخی دیگر هنوز توزیع نشده بودند.

وی در ادامه اضافه کرد: ما کمیته های تحقیق داخلی در زمینه های فنی و امنیتی تشکیل دادیم و تمام فرضیه ها را بررسی می کنیم؛ به نتایج شبه قطعی نیز رسیده ایم اما منتظر تأیید این نتایج هستیم. در مدت زمان کوتاهی این نتایج قطعی می شوند و در آن زمان اقدامات مقتضی اتخاذ می شود.

نصرالله افزود: بدون شک ما متحمل یک ضربه بزرگ امنیتی و انسانی بی سابقه در تاریخ مقاومت در لبنان شدیم. این نوع از کشتار و حمله و هدف قرار دادن افراد بدون در نظر گرفتن اشخاص اطراف آنها یک جنایت بی سابقه در جهان است. ما می دانیم که پیشرفت دشمن صهیونیستی در زمینه تکنولوژی با حمایت های آمریکا و ناتو محقق شده است. ماهیت جنگ، درگیری است و ۲ روز گذشته برای ما روزهای سنگینی بود اما این ضربه سنگین و گسترده ما را از پای درنیاورده و هرگز در نخواهد آورد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟