عراقچی: اتحادیه اروپا به اقدامات اسرائیل در منطقه پایان دهد

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه پس از دیدار با نماینده عالی اتحادیه اروپا در نیویورک در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: در این دیدار تاکید کردم که اتحادیه اروپا باید حمایت برخی اعضایش از اسرائیل را متوقف کند.
کد خبر: ۱۲۶۱۷۴۱
|
۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴ 25 September 2024
|
470 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در پیام عراقچی آمده است: گفت وگوی سودمندی با جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی در مورد مجموعه‌ای از موضوعات مورد علاقه یا نگرانی مشترک، شامل مذاکرات هسته‌ای، وضعیت خطرناک موجود در منطقه خاورمیانه ناشی از تجاوز اسرائیل علیه لبنان، منازعه اوکراین و نیز ضرورت خودداری از معیارهای دوگانه در رابطه با حقوق بشر داشتم.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: در این دیدار تاکید کردم که اتحادیه اروپا باید حمایت برخی اعضایش از اسرائیل را متوقف کند و به جای آن موضعی واحد برای توقف تشدید بحران توسط اسرائیل در منطقه اتخاذ کند.

بنا بر این گزارش؛ نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور امنیتی و سیاست خارجی سه‌شنبه شب با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار و گفت وگوی جوسپ بورل با سید عباس عراقچی روز سه‌شنبه سوم مهر ۱۴۰۳ در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک انجام شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه شب ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ به وقت محلی (آمریکا) در صدر هیأتی به منظور شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد.

وی در روزهای گذشته با همتایان خارجی و مقام‌های بین‌المللی از جمله وزرای خارجه لبنان، عربستان، ازبکستان، بلغارستان، بحرین، کویت و کوبا، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور غزه دیدار کرد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟