ترامپ: گفت‌وگو با ایران «ضروری» است

نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که در دوره قبلی ریاست‌جمهوری خود از سیاست فشار حداکثری علیه ایران طرفداری می‌کرد اکنون می‌گوید مجبور است با ایران به توافق برسد.
کد خبر: ۱۲۶۲۱۷۳
|
۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰ 27 September 2024
|
1237 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد کنونی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور طی اظهاراتی در نیویورک گفته که مجبور است با ایران به توافق برسد.

دونالد ترامپ با بیان این ادعا که ایران به دلیل پیگیری برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای است گفت‌وگو با ایران را «ضروری» خواند. 

او در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا به دنبال توافق با ایران است، گفت: «مطمئناً این کار را انجام می‌دهم. ما باید توافق کنیم چون تبعات کار غیرممکن خواهد بود. مجبوریم به توافق برسیم.»

دونالد ترامپ سال 2018 بعد از خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران سیاست فشار حداکثری علیه ایران را در پیش گرفت. اعمال تحریم‌های شدید، ترور سردار سلیمانی و جنگ تبلیغاتی-رسانه‌ای بخشی از سیاست دولت او در قبال ایران بود.

ترامپ ماه گذشته هم گفته بود که قصد دارد در صورت ورود مجدد به کاخ سفید از تحریم‌ها «به کمترین میزان» استفاده کند. او اعتراف کرد که تحریم‌ کشورهایی نظیر ایران، روسیه و چین به کاهش سلطه دلار در مبادلات بین‌المللی منجر خواهد شد.

او روز پنجشنبه مدعی شد که در سال 2020 در صورت پیروزی در انتخابات ظرف یک هفته به توافق با ایران دست پیدا می‌کرد. او گفت: «ایران با ما به توافق دست پیدا می‌کرد. برایشان توافق بزرگی می‌شد. تنها مسئله این است که آنها نمی‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند.»

ترامپ در دوران حضور در کاخ سفید رکورددار اعمال تحریم علیه ایران لقب گرفت. با وجود این، او در دستیابی به هدفش برای توافق با ایران ناکام ماند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات