تابناک گزارش می دهد

شلیک موشک فادی 4 به مقر موساد/یونیفل: عبور اسرائیل از مرزها نقض حاکمیت لبنان محسوب می‌شود//اسرائیل: حمله زمینی محدود خواهد بود

منابع خبری از حمله زمینی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر می دهند.
کد خبر: ۱۲۶۲۸۶۷
|
۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹ 30 September 2024
|
16701 بازدید

بین الملل تابناک: در حالی برخی منابع خبری از مهیا شدن رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به جنوب لبنان خبر می دهد، حزب الله لبنان حمله ای پهپادی به میدان گازی «کاریش» در شمال اراضی اشغالی انجام داده است.

شبکه الجزیره در این باره گزارش داد که حزب‌الله لبنان حمله‌ای را با استفاده از پهپاد به میدان گازی کاریش انجام داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با تایید این خبر مدعی شد: حزب‌الله یک پهپاد را به سمت میدان گازی کاریش در مجاورت «نهاریا» به پرواز درآورد و این پهپاد با موفقیت رهگیری و منهدم شد.

جزئیات بیشتری از این حمله گزارش نشده است.

میدان نفتی و گاز طبیعی کاریش که میان لبنان و رژیم صهیونیستی مورد مناقشه است، در ۱۰۰ کیلومتری سواحل فلسطین اشغالی در دریای مدیترانه و حدود ۷۵ کیلومتری ساحل حیفا قرار دارد.

همزمان منابع رسانه‌ای صهیونیستی گزارش دادند که آژیرهای خطر در شهر «صفد» و شهرک‌های مجاور آن در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمده است.

تدارک رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به جنوب لبنان

از سوی دیگر رسانه NBC به نقل از مقام صهیونیست گزارش داد: اسرائیل عملیات کوچکی را توسط نیروهای ویژه خود در جنوب لبنان آغاز کرده تا برای حمله زمینی احتمالی آماده شود.

همچنین وبگاه صهیونیستی والا به نقل از مسئولان امنیتی رژیم اعلام کرد که اجماع سطوح سیاسی و نظامی حاکم بر سرزمین‌های اشغالی این است که اشغال زمینی لبنان به زمان نیاز دارد.

در این پایگاه خبری به نقل از یک منبع اطلاعاتی نوشته شده است که تل آویو اطلاعات جاسوسی در خصوص آمادگی‌های حزب الله و به ویژه یگان ویژه رضوان را قبل از ورود زمینی جمع آوری کرده است.

این منبع مدعی شده است که ارتش رژیم صهیونیستی برنامه‌های عملیاتی جدیدی را برای انجام تغییرات در جنوب لبنان و منطقه آماده کرده است.

این منبع عبری زبان مدعی است که نیروهای ارتش در جبهه شمالی مستقر هستند و برای ورود زمینی به لبنان آمادگی دارند.
این پایگاه عبری زبان با طرح این ادعا که ارتش عملیات مهمی را در چهارچوب آمادگی‌ها برای حمله زمینی به لبنان انجام داده، تاکید کرد که حمله زمینی به لبنان با هدف ابراز قدرت ارتش اسرائیل در منطقه خاورمیانه انجام خواهد شد.

کارشناسان معتقدند که رژیم صهیونیستی گرچه طی دو هفته اخیر آسیب‌هایی را در بخش فرماندهی به حزب الله لبنان وارد کرده، اما بدنه این نیروها و انبارهای تسلیحاتی آن کاملاً آماده است و آنها از انگیزه بیشتری برای مبارزه با رژیم صهیونیستی در صورت آغاز حمله زمینی برخوردار هستند.

حزب الله: با ۳۲ موشک الرمثا و السماقه را درهم کوبیدیم
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۱۵:۰۸

 حزب الله لبنان در بیانیه ای از موشکباران مراکز تجمع نظامیان صهیونیست در الرمثا و السماقه در بلندی های اشغالی کفرشوبا خبر داد.

حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین و یاری مقاومت شجاع و شریف ان و دفاع از لبنان و مردم آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۱۱:۴۵ امروز سه شنبه یکم اکتبر ۲۰۲۴ مرکز تجمع نظامیان دشمن را در الرمثا و السماقه در بلندی های اشغالی کفرشوبا با ۳۲ موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در کفر گلعادی و مسکاف عام در اصبع الجلیل خبر دادند.

صدای آژیر خطر در المطله نیز شنیده می شود.

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شتولا، اوین مناحیم، زرعیت و شومیراه در الجلیل غربی خبر دادند.

یک مقام حزب‌الله ادعاهای صهیونیست‌ها درباره ورود به خاک لبنان را رد کرد
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۱۴:۳۹

«محمد عفیف» مسؤول روابط عمومی حزب‌الله لبنان امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «الجزیره» اظهار کرد: تمامی ادعاهای صهیونیستی درباره اینکه اشغالگران وارد خاک لبنان شدند، دروغ هستند. 

به گزارش شبکه خبری الجزیره، این مسؤول حزب‌الله لبنان گفت: هنوز هیچ درگیری زمینی مستقیمی میان نیروهای مقاومت و نیروهای رژیم اشغالگر رخ نداده است.

این منبع در مقاومت لبنان افزود: رزمندگان ما برای مقابله با نیروهای دشمن که جرات کرده و یا سعی کنند وارد خاک لبنان شوند، آماده هستند و به نیروهای دشمن که سعی دارند وارد خاک لبنان شوند، بیشترین خسارت را وارد خواهیم کرد.

عفیف در ادامه گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد: بمباران پایگاه اطلاعات نظامی ۸۲۰۰ و پایگاه موساد تنها یک شروع است.

در انطباق با اظهارات این مقام حزب‌الله یک منبع امنیتی نیز در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» درباره جزئیات آنچه در مرزهای جنوبی لبنان در حال وقوع است، اعلام کرد: تا این لحظه هیچ حمله زمینی انجام نشده است.

مقام اسرائیلی: عملیات زمینی ما بسیار محدود و فقط در مناطق مرزی لبنان است
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۱۴:۳۸

یک مقام ارتش اسرائیلی می‌گوید که عملیات زمینی در جنوب لبنان محلی، بسیار محدود و فقط در مناطق مرزی خواهد بود.

یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی گفت، عملیات زمینی که ارتش در طول شب در جنوب لبنان آغاز کرده به معنای حمله یا تهاجم نیست.این مقام اسرائیلی آن را «حملات محلی در یک محدوده و منطقه عملیاتی خیلی محدود خوانده است.»
 
 این مقام ارتش اشغالگر همچنین می‌گوید که تا کنون هیچ برخوردی روی زمین میان نیروهای اسرائیلی و نیروهای حزب الله رخ نداده است.
 
سی ان ان با اشاره به اینکه این مقام ارتش اسرائیل به شرط ناشناس ماندن صحبت کرده گزارش داد که وی از اینکه تانکهای اسرائیلی وارد خاک لبنان شده‌اند یا نه طفره رفت و درباره میزان پیشروی نیروهای اسرائیلی توضیحی نداد اما تاکید کرد که تمرکز ما روی مناطق مرزی است.

این مقام صهیونیست همچنین افزود: «تعداد نیروها و نوع نیروها بیشتر برای یک حمله محدود مناسب است، و نه برای مثال شبیه اقداماتی گسترده‌ای که در غزه با نیروهای بسیار زیاد صورت گرفت.»

وی همچنین حمله به بیروت را نادرست خواند و گفت، «چنین چیزی روی میز نیست.» ما در مورد حملات محدود، محلی و هدفمند بر اساس اطلاعات دقیق در مناطق نزدیک مرز صحبت می کنیم.

یونیفل: عبور اسرائیل از مرزها نقض حاکمیت لبنان محسوب می‌شود
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۱۳:۳۵

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) اعلام کرد: ارتش اسرائیل روز گذشته قصد خود را برای عملیات زمینی محدود در داخل لبنان به ما اطلاع داد. به رغم تحولات خطرناک در لبنان نیروهای حافظ صلح همچنان در پایگاه‌هایشان هستند. هرگونه عبور ارتش اسرائیل از مرزها نقض حاکمیت لبنان محسوب می‌شود.

شلیک موشک‌های فادی 4 به پایگاه اطلاعات نظامی گلیوت 8200 و مقر موساد
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۱۳:۲۴

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: ما موشک‌های فادی 4 را به سمت پایگاه اطلاعات نظامی گلیوت 8200 و مقر موساد در حومه تل‌آویو شلیک کردیم.

این موشک برای اولین بار رونمایی و همزمان علیه اهدافی در سرزمین های اشغالی مورد استفاده قرار گرفت.

حملات مقاومت لبنان به مواضع صهیونیست‌ها در پی عملیات زمینی ارتش اشغالگر
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۱۱:۲۳

مقاومت لبنان امروز(سه‌شنبه) حملاتی را به شمال فلسطین اشغالی انجام داد.

مقاومت لبنان اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و پشتیبانی از مقاومت آن و دفاع از لبنان و ملت آن، مبارزان ما صبح امروز(سه‌شنبه) تحرکات سربازان دشمن در پایگاه المطله(متولا) را با توپخانه هدف قرار دادند.

مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد: در راستای حمایت از مردم و مقاومت در غزه و دفاع از لبنان و ملت آن، مبارزان ما امروز تجمع سربازان دشمن در شهرک متولا را با موشک هدف قرار دادند.

مقاومت لبنان در بیانیه دیگری افزود در راستای حمایت از مردم و مقاومت در غزه و دفاع از لبنان تجمع سربازان دشمن در شهرک «آویویم» را با توپخانه هدف قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود موشک‌هایی از جنوب لبنان به شهرک متولا و منطقه «آویویم» و «کریات شمونه» شلیک شد.

خبرنگار العربیه نیز گزارش داد: از زمان آغاز تهاجم اسرائیل به جنوب لبنان، ۳۰ موشک از لبنان شلیک شده است.

ارتش این رژیم بامداد امروز سه‌شنبه از آغاز عملیات نظامی متمرکز زمینی در جنوب لبنان خبر داده بود.

بنا بر اعلام ارتش رژیم صهیونیستی این عملیات زمینی علیه اهداف حزب‌الله و با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای همراه است و محدود خواهد بود.

ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن زیرساخت‌های مقاومت لبنان درحالی است که این رژیم در ساعات گذشته، مناطق مسکونی و غیرنظامی را هدف قرار داده که به شهادت صدها غیرنظامی لبنانی انجامیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در کنار ادامه جنایت‌های خود علیه مردم غزه، اخیرا عملیات‌های هوایی را علیه جنوب لبنان و بیروت انجام داد که به شهادت تعدادی از فرماندهان و رهبران حزب الله لبنان از جمله سید حسن نصرالله، دبیرکل این حزب منجر شد.

حزب‌الله لبنان تاکید کرده است با وجود جنایت‌های رژیم صهیونیستی به حمایت و پشتیبانی از مردم و مقاومت در غزه ادامه می‌دهد.

هشدار ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان جنوب لبنان درباره دور شدن از رود لیتانی
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۱۱:۲۲

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای با اعلام اینکه درگیری شدیدی در جنوب لبنان با حزب‌الله در جریان است، به ساکنان جنوب لبنان هشدار داد تا اطلاع ثانوی با خودروهای خود به جنوب رودخانه لیتانی حرکت نکنند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز -سه‌شنبه- با انتشار بیانیه‌ای به ساکنان جنوب لبنان هشدار داد تا اطلاع ثانوی با خودروهای خود از شمال به جنوب رودخانه لیتانی حرکت نکنند.

به گزارش سایت النشرة، «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هشدار فوری را برای ساکنان جنوب لبنان صادر و اعلام کرد: در حال حاضر در منطقه جنوب لبنان درگیری شدیدی وجود دارد، از شما می‌خواهیم جهت حفظ جان خود، خودروها را از منطقه شمال به منطقه جنوب رودخانه  لبتانی منتقل نکنید.

ادرعی در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: این هشدار تا اطلاع ثانوی معتبر است.

مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که تل‌آویو به واشنگتن اعلام کرده که «عملیات زمینی در لبنان هرگز طولانی نخواهد بود.»

این بیانیه جدید ارتش رژیم صهیونیستی دومین بیانیه پس از آغاز عملیات زمینی «محدود» در جنوب لبنان با هدایت لشکر ۹۸ است.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند شرکت صنایع نظامی رافائل در منطقه «کریوت» حیفا امروز در حال انجام آزمایش‌هایی برای حمایت از تلاش‌های جنگی است.

همچنین شورای منطقه‌ای الجلیل علیا در شمال اراضی اشغالی ضمن حمایت از ارتش اشغالگر افزود که به دلیل وضعیت امنیتی آموزش از راه دور ادامه خواهد یافت.

حزب‌الله لبنان: آماده عملیات زمینی اسرائیل هستیم
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۱۱:۲۱

یک منبع پارلمانی در حزب‌الله لبنان در واکنش به آنچه آغاز عملیات زمینی صهیونیست‌ها خوانده شده به العربی الجدید گفت: ما هرگونه تهاجم زمینی اسرائیل را زیر نظر داریم و آماده هستیم.

این منبع پارلمانی وابسته به حزب‌الله تاکید کرد: آماده هستیم آنچه سید حسن نصرالله، دبیرکل سازمان ملل آغاز کرد، بر اساس همان سازوکار تکمیل کنیم و آن را به سرانجام خواهیم رساند.

وی افزود: ما قبلاً در مورد این سناریو صحبت کرده بودیم.

به گفته این منبع، حرف همیشه برای میدان باقی خواهد ماند و مقاومت همچنان همه توانمندی‌ها به ویژه توان نظامی را دارد.

همچنین شبکه المیادین به نقل از «محمود قماطی» عضو شورای سیاسی حزب‌الله گزارش داد: اگر نیروهای اشغالگر تصمیم به تهاجم زمینی بگیرند ما آنها را شکست خواهیم داد.

قماطی ادامه داد: اگر جنگ توسعه پیدا کند هم‌پیمانان‌مان مداخله خواهند کرد.

در اواخر شب دوشنبه و بامداد سه‌شنبه، شورای کوچک وزیران امور سیاسی و امنیتی (کابینه رژیم صهیونیستی) مرحله بعدی عملیات نظامی در لبنان را تصویب کرد.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که وزرا در جلسه بحث و گفت‌وگو نسبت به درز اطلاعاتی که از سوی آمریکایی‌ها در مورد تهاجم زمینی منتشر شد، آن هم پس از دریافت اخبار به‌روزرسانی این موضوع از سوی رژیم صهیونیستی، اعتراض کردند.

تعدادی از وزرا تعجب کردند که چرا سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل حتی قبل از شروع جلسه به این تهاجم اشاره کرد. آنها توضیحی دریافت کردند که لازم است در مورد گزارش‌های مختلف رسانه‌های خارجی اظهار نظر کنند.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش اشغالگر شب گذشته صحبت کرد و گفت: درخواست داریم هیچ گزارشی از عملیات منتشر نشود تا جان نیروهایمان حفظ شود. تنها گزارش‌های رسمی را دنبال کنید و از انتشار شایعه‌های غیرمسؤولانه دوری کنید.

اظهارات هاگاری پس از آن بیان شد که نمایندگان کنست (پارلمان اسرائیل)، از جمله موشه سولمون، نماینده حزب صهیونیسم دینی، قبل از حذف پستش، اشاره کرده بود که عملیات زمینی آغاز شده است.

در این راستا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اشغالگر نیز به وزرا دستور داد که به عملیات ارتش اسرائیل در لبنان وارد نشوند و درباره آن اظهار نظر نکنند.

ارتش لبنان: از مناطق مرزی جنوب لبنان عقب‌نشینی نکرده‌ایم
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۱۱:۲۰

ارتش لبنان اعلام کرد که اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر عقب نشینی نیروهای لبنانی از مراکز مرزی جنوب این کشور به میزان چند کیلومتر دقیق نیست.

در ادامه بیانیه ارتش لبنان آمده است: یگان‌های نظامی مستقر در جنوب لبنان در برخی نقاط دیده بانی در چارچوب مسئولیت‌های تعیین شده آنها جا به جایی داشتند.

ارتش لبنان اضافه کرد: فرماندهان ارتش به همکاری و هماهنگی‌های خود با نیروهای مؤقت سازمان ملل در لبنان ادامه می‌دهند.

حملات حزب‌الله به تجمعات نظامیان صهیونیست در مرز با لبنان
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۰۵:۲۶

مقاومت اسلامی لبنان تجمعات نظامیان صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد.

حزب‌الله لبنان بامداد سه‌شنبه و در ۲ بیانیه جداگانه از حمله به تجمعات نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد. 

حزب‌الله در اولین بیانیه خود خبر تجمعات نظامیان صهیونیست در مقابل مناطق العدیسه و کفرکلا را با سلاح مناسب هدف قرار داده است. 

مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد نظامیان صهیونیست را در مقابل شهرک «شتولا» هدف حملات خمپاره‌ای قرار داده است. 

حزب‌الله اعلام کرد که در این حملات، تلفات قطعی به نظامیان صهیونیست وارد کرده است.

گزارش‌ها از عقب‌نشینی سریع صهیونیست‌ها از لبنان
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۰۴:۲۳

رسانه‌های صهیونیستی بامداد سه‌شنبه گزارش دادند که هنوز دقایقی از آغاز پیشروی زمینی به سمت لبنان نگذشته بود که نظامیان این رژیم مجبور به عقب‌نشینی شدند.

باوجود ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر آغاز تهاجم زمینی به لبنان، رسانه‌های عربی هرگونه تجاوز به خاک این کشور را رد می‌کنند.

شبکه «المیادین» بامداد سه‌شنبه گزارش داد: «آنچه رسانه‌های اسرائیلی در مورد پیشروی زمینی در نزدیکی مرز گزارش می‌دهند، دروغ است».

برخی رسانه‌های عربی نیز خبر دادند که نیروهای نخبه یگان «رضوان» زیرمجموعه جنبش مقاومت اسلامی لبنان «حزب‌الله» وارد میدان شده‌اند.

در ادامه رسانه‌های صهیونیست اعتراف کردند که هنوز دقایقی از آغاز پیشروی زمینی به سمت لبنان نگذشته بود که نظامیان این رژیم به دلیل شدت آتش و تیراندازی مقاومت، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

این رسانه‌ها به نقل از نظامیانی که از مهلکه جنوب لبنان به عقب گریخته‌اند، نوشتند: «به نظر می‌رسد ما با ارواح می‌جنگیم و آتش از زمین بیرون می‌آید».

اعزام کشتی جنگی فرانسه به سواحل لبنان
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۰۴:۲۲

ستاد کل ارتش فرانسه بامداد سه‌شنبه از اعزام یک کشتی جنگی به سواحل لبنان برای تخلیه شهروندان این کشور خبر داد.

همزمان با حضور وزیر خارجه فرانسه در بیروت برای بررسی درگیری‌های اخیر بین لبنان و حزب‌الله، پاریس یک کشتی جنگی به این کشور اعزام کرد.

ستاد کل ارتش فرانسه بامداد سه‌شنبه از اعزام یک کشتی جنگی به سواحل لبنان برای تخلیه شهروندان این کشور در صورت نیاز خبر داد.

شبکه «راشاتودی» در این‌باره گزارش داد: «این ناو هلیکوپتربر تهاجمی آبی‌خاکی، حدود ۵ یا ۶ روز دیگر به سواحل لبنان خواهد رسید».

در این گزارش آمده است: «این کشتی مجهز به هلیکوپتر و گروه نبرد است که می‌تواند برای تخلیه شهروندان فرانسوی از لبنان استفاده شود».

انفجارهای شدید تل آویو را لرزاند
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۰۳:۲۰

رسانه‌های صهیونیستی از وقوع انفجارهای شدید در مرکز اراضی اشغالی خبر دادند.

هنوز خبرهای بیشتری درباره این علت انفجارها و تلفات و خسارت‌های احتمالی آن منتشر نشده است.

رسانه‌های عبری اذعان کردند که ارسانه‌های عبری اذعان کردند که به دنبال شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در تل آویو بیش از یک میلیون و نیم نفر از ساکنان آن در منطقه «گوش دان» به پناهگاها گریختند. نفجارهای مهیب در قلب تل آویو ناشی از شلیک موشک‌های فراصوت نیروهای مسلح یمن به سمت تل آویو است.

آغاز تجاوز زمینی ارتش صهیونیستی به خاک لبنان
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۰۲:۴۰

رژیم صهیونیستی از آغاز یورش ارتش متجاوز به خاک لبنان خبر داد.

شبکه خبری الجزیره بامداد امروز در خبری فوری گزارش داد که ارتش اشغالگران «عملیات زمینی محدود» خود را در خاک لبنان آغاز کرده‌اند.

در همین رابطه، سخنگوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دستور عملیات زمینی معین ضد مواضع حزب الله در نزدیکی نواحی مرزی لبنان صادر کردیم.

ارتش اشغالگر مدعی شده است عملیات زمینی معینی را علیه اهداف حزب‌الله آغاز کرده است

ارتش اسرائیل همچنین ادعا کرد که همزمان با «عملیات زمینی» نیروهای هوایی و یگان توپخانه نیز در حال پشتیبانی از این یورش هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود گفت: «عملیات نظامی در شمال» همزمان با عملیات پیاپی ارتش در باریکه غزه و سایر میادین نبرد ادامه دارد.

در بیانیه ارتش اشغالگران آمده است که «عملیات زمینی» در خاک لبنان پس از مصوبه در سطوح سیاسی آغاز شده است.

بمباران شدید و پیاپی ضاحیه جنوبی بیروت
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۰۰:۳۱

خبرگزاری یونیوز لبنان دقایقی پیش از دو حمله پیاپی جنگنده‌های اشغالگران به مناطق مسکونی ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند.

در خبری مرتبط، گزارش‌ها حاکیست که تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در حال هدف قرار دادن شهرک‌های الخیام و کفرکلا در جنوب لبنان هستند.

در آستانه آغاز حملات زمینی ارتش رژیم اشغالگر به لبنان، ارتش لبنان مراکز ایست‌بازرسی و دیده‌بانی خط مقدم جنوب در مرز با فلسطین اشغالی را برای پیوستن به تیپ‌های مستقر در مناطق مرزی تخلیه کرده است.

خبرنگار المنار گزارش داد حملات توپخانه‌ای صهیونیست‌ها به مناطق «الوزانی» و «سهل الخیام» به مدت دو ساعت ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، آنچه اکنون در حال رخ دادن است، بمباران جنون‌آمیز توپخانه رژیم صهیونیستی است که مناطق مرزی لبنان را از سهل الخیام گرفته تا الوازانی و ارتفاعات کفرشوبا، هدف قرار می دهد.

خبرنگار المنار در ادامه گفت: هواپیماهای جاسوسی اسرائیلی بر فراز مناطق جنوبی لبنان و بالگردهای دشمن در تعداد بالا در حال پرواز در منطقه قطاع شرقی در حال پرواز هستند. برخی منابع هم از عقب‌نشینی نیروهای یونیفل از مقرهای خود در نقاط مرزی خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از حمله توپخانه‌ای شدید از سمت المطله به سهل الخیام در جنوب لبنان خبر داده است.

یک منبع نظامی لبنانی در گفت‌وگو با شبکه العربی گفت تجمع جنگ‌افزارها و تانک‌های اسرائیلی در آن سوی مرز مقابل منطقه الوزانی بی‌سابقه است.

سی ان ان هم گزارش داد تصاویر ماهواره‌ای تجمع حدود ۱۰۰ خودروی نظامی اسرائیلی در نزدیکی مرز با لبنان را نشان می‌دهد.

در همین زمینه، شبکه خبری ان بی سی به نقل از یک مسئول بلندپایه آمریکایی خبر داد عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در لبنان احتمالا امشب آغاز شود و تا چند روز و نه چند هفته ادامه یابد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد پس از برآورد اوضاع امنیتی، قرار شد مناطقی در شهرک المطله، مسگاف عام و کفار گلعادی به عنوان منطقه بسته نظامی اعلام شود.

روزنامه عبری زبان معاریو گزارش کرد که این اقدام در راستای زمینه‌سازی برای عملیات زمینی در داخل خاک لبنان انجام گرفته است.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه و پس از جنایات اخیر این رژیم در لبنان، مدعی شد مرحله دوم جنگ علیه حزب‌الله به‌زودی آغاز می‌شود.

پایگاه خبری عبری والا گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی «در حال انجام عملیات‌های مهم در چارچوب آمادگی برای عملیات زمینی در خاک لبنان است.»

این منبع مدعی است: هدف از عملیات زمینی در خاک لبنان نمایش قدرت ارتش اسرائیل در خاورمیانه است.

موافقت رسمی کابینه اسرائیل برای تجاوز محدود زمینی به لبنان
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۰۰:۲۵

وزیران کابینه جنگ اسرائیل با آغاز حمله زمینی محدود اسرائیل به لبنان در قالب «عملیات زمینی محدود» موافقت کرد.

از سوی دیگر، برخی گزارش‌های خبری حاکیست که تجاوز نظامی ارتش اشغالگران در نقاط مرزی لبنان با حمایت بالگردها و بمباران نقاطی از جنوب لبنان از سوی تانک‌های ارتش اسرائیل شروع شده است.

بر پایه این گزارش، وبگاه سعودی العربیه لحظاتی پیش از یورش تانک‌های این رژیم به شهرک رمیش در جنوب لبنان خبر داد.

به ادعای این وبگاه سعودی، برق این منطقه قطع شده است.

موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب الله
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حملات جدید خود به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع رسانی حزب الله لبنان اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در دفاع از لبنان و ملت آن، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۳۵ روز دوشنبه سی‌ام سپتامبر ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن در بیت سیدا را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در دفاع از لبنان و ملت آن، رزمندگان مقاومت اسلامی روز دوشنبه سی‌ام سپتامبر ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن در شهرک یفتاح را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی حاضر در استحکامات توپخانه‌ای الزاعوره را موشک‌باران کرده است.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد که منطقه اشغالی «حیفا» با چندین موشک میان‌برد از سمت لبنان هدف قرار گرفته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن آژیر هشدار در حیفا، الجلیل علیا، الجلیل سفلی و مرکز الجلیل خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که ۱۰ فروند موشک از سمت لبنان به سوی مرکز الجلیل اشغالی و حیفا شلیک شده و اذعان نمود که تنها برخی از این موشک‌ها را رهگیری کرده است.

گزارش‌های ضد و نقیض از تجاوز زمینی اسرائیل به خاک لبنان
۱۴۰۳/۰۷/۰۹ - ۲۳:۴۷

همزمان با انتشار اخبار ضد و نقیض در رسانه‌های رژیم اشغالگر درباره آغاز تجاوز محدود ارتش اشغالگران به بخش‌هایی از خاک لبنان، یک رسانه عبری واکنش نشان داد.

شبکه تلویزیونی ۱۲ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که برخلاف گزارش‌ها مبنی بر آغاز تجاوز زمینی به خاک لبنان، ارتش تا اکنون حمله زمینی به جنوب لبنان انجام نداده است.

این درحالی است که پیشتر وبگاه عبری روترنت در ادعایی از آغاز ورود نیروهای زمینی ارتش اشغالگران به همراه تانک‌ها به خاک لبنان خبر داده بود.

در خبری مرتبط، یدیعوت آحارانوت گزارش داد: در حال حاضر توپخانه ارتش اسرائیل در حال بمباران شدید مناطق مرزی است.

بر پایه این گزارش، توپخانه‌ها و جنگنده‌های این رژیم به آتش حملات خود به شهرک‌ها و مناطق مرزی افزوده‌اند.

شبکه خبری الجزیره دوشنبه شب گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هم اکنون بخش‌هایی از مناطق مرزی با لبنان را مورد هدف قرار داده‌اند.

بر پایه این گزارش، گلوله باران مستمر توپخانه و تانک به سمت الوزانی، الخیام، کفرکلا و العدیسه در جنوب لبنان از سوی اشغالگران شدت گرفته است.

از سوی دیگر، شبکه سعودی العربیه مدعی شد که تانک‌های ارتش اسرائیل به شهرک «رمیش» در جنوب لبنان یورش برده‌اند.

در خبری مرتبط، یک منبع در نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) به الجزیره گفت: ما اطلاعاتی در مورد حمله زمینی اسرائیل دریافت نکرده‌ایم، اما نگران احتمال وقوع آن هستیم.

خبرگزاری شهاب فلسطین گزارش داد که هم اکنون بالگردهای ارتش اشغالگر در حال پرتاب بالون‌های حرارتی در فضای ضاحیه جنوبی بیروت و مناطقی دیگری از جنوب این کشور هستند.

نفوذ محدود تکاوران ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
۱۴۰۳/۰۷/۰۹ - ۲۳:۲۶

یک مسئول آمریکایی از نفوذ محدود تکاوران ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر داد.

برخی منابع مدعی شدند که این تجاوز در راستای آماده‌سازی شرایط برای حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان صورت گرفته است.

از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های «المطله»، «مسکاف عام» و «کفر گلعادی» در اطراف مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی را منطقه بسته نظامی اعلام کرد.

معاریو مدعی شد که این اقدام نیز می‌تواند در راستای آماده‌سازی برای حمله زمینی به لبنان انجام شده باشد.

آکسیوس به نقل از برخی مسئولان صهیونیست گزارش داد که مسئله حمله زمینی به لبنان در جلسه جاری کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بررسی می‌شود.

از سوی دیگر پس از انتشار اخباری در زمینه عقب‌نشینی ارتش لبنان از نقاط مرزی، خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای ارتش لبنان به مواضع خود بازگشته‌اند.

اولین حمله حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی با موشک بالستیک «نور»
۱۴۰۳/۰۷/۰۹ - ۲۳:۱۱

مقاومت اسلامی لبنان از هدف قرار دادن فلسطین اشغالی با موشک بالستیک نور خبر داد. 

حزب الله در بیانیه‌ای امروز-دوشنبه- اعلام کرد برای اولین بار از موشک بالستیک نور برای هدف قرار دادن فلسطین اشغالی استفاده کرده است.

مقاومت اسلامی لبنان تأکید کرد امروز با شلیک این موشک که برای نخستین بار استفاده کرده است، شهرک «کفر جلعادی» را هدف قرار داد.

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد امروز ۳۵ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

حزب الله لبنان امروز همچنین به ۲ شهرک صهیونیست‌نشین «گیشر هزیو» و «کاپری» در شمال فلسطین اشغالی حمله موشکی کرده است.

حمله موشکی حزب‌الله به حیفا
۱۴۰۳/۰۷/۰۹ - ۲۳:۱۱

شهر اشغالی حیفا و مناطق مجاور بار دیگر هدف حمله موشکی مقاومت اسلامی لبنان قرار گرفت.

دوشنبه شب، شهر اشغالی حیفا و مناطق مجاور آن از سمت لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

شاهدان عینی گزارش دادند سامانه گنبد آهنین نتوانسته تعدادی از موشک‌های شلیک شده به سمت حیفا را رهگیری کند.

ایجاد «منطقه بسته نظامی» اسرائیل در مناطق مرزی لبنان
۱۴۰۳/۰۷/۰۹ - ۲۳:۰۸

ارتش رژیم صهیونیستی از ایجاد «منطقه بسته نظامی» در مناطق مرزی با لبنان خبر داد.

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه از ایجاد «منطقه بسته نظامی» در مناطق «متولا، مسگاو عام و کفر گیلعادی» بر اساس ارزیابی وضعیت خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای توضیح داد که «ورود به این مناطق با دستور ارتش اسرائیل ممنوع است».

روزنامه معاریو اشاره کرد این بیانیه ممکن است مقدمه‌ای برای آغاز عملیات زمینی اسرائیل در جنگ با لبنان باشد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه و پس از جنایات اخیر این رژیم در لبنان، مدعی شد مرحله دوم جنگ علیه حزب‌الله به‌زودی آغاز می‌شود.

پایگاه خبری عبری والا گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی «در حال انجام عملیات‌های مهم در چارچوب آمادگی برای عملیات زمینی در خاک لبنان است.»

این منبع آگاه مدعی است «هدف از عملیات زمینی در خاک لبنان نمایش قدرت ارتش اسرائیل در خاورمیانه است.»

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟