ماجرای واردات «استامینوفن» و «متفورمین»

سرپرست اداره مواد اولیه سازمان غذا و دارو، با اشاره به موجودی مناسب مواد اولیه استامینوفن و متفورمین در کشور گفت: ماده اولیه تولید این دو دارو پاسخگوی نیاز ۶ ماه آتی کشور خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۶۳۲۸۴
|
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱ 02 October 2024
|
1052 بازدید
|
۱

ماجرای واردات «استامینوفن» و «متفورمین»

به گزارش تابناک به نقل از مهر، حسین شمالی سرپرست اداره مواد اولیه سازمان غذا و دارو، در خصوص واردات استامینوفن گفت: در یک سال اخیر، هیچ ارزی به واردات استامینوفن اختصاص داده نشده است و تمامی ماده اولیه استامینوفن وارد شده با ارز آزاد و پرداخت تعرفه و عوارض مربوطه بوده است. تنها مقدار کمی از محموله واردات استامینوفن با ارز ترجیحی نوع ۲ انجام شده که ارز آن در تیرماه سال گذشته تأمین شده است.

وی در ادامه با اشاره به مصرف سالانه استامینوفن گفت: خوشبختانه موجودی مواد اولیه استامینوفن در کشور برای تأمین نیاز ۶ ماه مصرف کافی است.

شمالی همچنین به موضوع واردات متفورمین پرداخت و افزود: بخش عمده واردات متفورمین مربوط به تولیدات تحت لیسانس است که مدتی است دیگر ارزی به آن تعلق نمی‌گیرد. سایر موارد نیز قبلاً ارز خود را دریافت کرده‌اند. در سال ۱۴۰۱ به دلیل بدعهدی برخی از شرکت‌ها با بحران تأمین متفورمین مواجه شدیم، در حالی که مصرف سالانه این دارو حداقل ۱۶۰۰ تن است. اکنون موجودی ماده اولیه تولیدکنندگان برای متفورمین نیز برای تأمین نیاز ۶ ماه کفایت می‌کند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
سوال اینجاست که چرا این محصولات به دلیل تولید بیش از نیاز بازار با تخفیفات نقدی تا 50درصدی به فروش میرسند و سود روانه جیب دلالان می شود؟آیا نمیشود با برنامه ریزی بازار را کنترل نمود ؟!!
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # لبنان
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟