هشدار: با این شرایط قیمت نفت افزایش می یابد؟

تحلیلگران گلدمن ساکس طی یادداشتی هشدار دادند در صورت مختل شدن تولید نفت ایران، قیمت نفت بین ۱۰ تا ۲۰ دلار در هر بشکه در ۲۰۲۵ افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۲۶۳۷۳۸
|
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳ 05 October 2024
|
505 بازدید
|
۱

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس در روز جمعه اعلام کرد در صورت مختل شدن تولید نفت ایران، قیمت نفت بین 10 تا 20 دلار در هر بشکه در 2025 افزایش می‌یابد.

رژیم صهیونیستی مدعی شده حمله موشکی ایران به فلسطین اشغالی در روز سه‌شنبه را تلافی کند. از سوی دیگر ایران هشدار داده است هرگونه تجاوز این رژیم را با شدت بیشتر پاسخ خواهد داد.

این وقایع ترس از گسترش جنگ در خاورمیانه را افزایش داده و باعث شده نفت بیشترین افزایش قیمت هفتگی را طی یک سال گذشته تجربه کند.


تحلیلگران گلدمن ساکس طی یادداشتی اعلام کردند؛«در صورتی که عرضه نفت ایران 2 میلیون بشکه در روز طی 6 ماه کاهش یابد، اگر اوپک بتواند بلافاصله این کاهش تولید را جبران کند قیمت نفت تا 90 دلار در هر بشکه بالا می‌رود و اگر اوپک نتواند این کار را انجام دهد، قیمت نفت در 2025 تا بیش از 90 دلار افزایش خواهد یافت».

در گزارش این بانک آمده است:«در صورت کاهش یک میلیون بشکه‌ای عرضه نفت ایران  به صورت دائم، مثلاً با سخت‌تر شدن تحریم‌ها، قیمت نفت برنت در صورت افزایش تدریجی تولید اوپک برای جبران این کمبود تا 85 دلار در هر بشکه بالا می‌رود».

این بانک سرمایه‌گذاری همچنان انتظار دارد نفت برنت بین 70 تا 85 دلار در هر بشکه معامله شود و پیش‌بینی می‌کند متوسط قیمت نفت در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی 77 دلار و در 2025، 76 دلار در هر بشکه باشد، البته در صورتی که عرضه جهانی نفت مختل نشود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
انشالله خواهیم دید
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟