قیمت‌ نفت و بنزین بعد حمله موشکی ایران به اسرائیل

پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل، قیمت نفت روز سه شنبه بیش از ۳ درصد افزایش یافت. کارشناسان به شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی نیوز گفتند که انتظار می رود افزایش قیمت‌ نفت باعث افزایش بهای بنزین در ایالات متحده آمریکا شود.
کد خبر: ۱۲۶۳۱۹۸
|
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰ 02 October 2024
|
2450 بازدید
|
۱

قیمت‌ نفت و بنزین بعد حمله موشکی ایران به اسرائیل

به گزارش تابناک به نقل از یورونیوز؛ کارشناسان برآورد کردند که رانندگان ممکن است با افزایش قیمت بین ۱۰ تا ۱۵ سنت در هر گالن مواجه شوند. میانگین قیمت ملی هر گالن بنزین در آمریکا در حال حاضر ۳.۲۰ دلار است.

تشدید بیش از پیش درگیری بین اسرائیل و ایران می تواند قیمت نفت و بنزین را به میزان قابل توجهی در آمریکا افزایش دهد.

با اینکه تحریم‌ها تولید نفت ایران را در سال‌های اخیر محدود کرده است، اما تهران بر عبور نفت‌کش‌ها از تنگه هرمز، که محل عبور ۱۵ درصد نفت جهان است اشراف دارد و احتمال حمله در این منطقه می‌تواند بیش از هر زمان دیگری جریان حیانی نفت را با اختلال مواجه کند.

افزایش تنش بین ایران و اسرائیل همچنین می‌تواند بر ترانزیت نفت از مسیر کانال سوئز، که یکی دیگر از مسیرهای کلیدی برای حمل و نقل نفت خام است نیز تأثیر بگذارد، کما اینکه حملات شورشیان حوثی یمن نیز اختلالاتی را در حمل و نقل کشتی‌های باری در ماه‌های اولیه حمله اسرائیل به غزه ایجاد کرده بود.

اگرچه قیمت نفت افزایش یافته است، اما باز هم به طور قابل توجهی پایین‌تر از اوج خود در سال ۲۰۲۲ است. در آن سال، جهان با افزایش تقاضای نفت در پی بهبود سریع وضع اقتصادی پس از پایان همه‌گیری کووید مواجه بود و جنگ روسیه و اوکراین نیز منجر به کمبود عرضه شد.

البته قیمت بنزین در آمریکا در ماه ‌های اخیر به شدت کاهش یافته است.

بر اساس گزارش سازمان فدرال اطلاعات انرژی آمریکا، این کشور در سال ۲۰۲۳ رکورد تولید نفت خام را با میانگین ۱۲.۹ میلیون بشکه در روز ثبت کرد.

افزایش تولید ایالات متحده به محدود کردن تأثیر اختلال احتمالی عرضه کمک می‌کند، اگرچه که قیمت نفت در بازار جهانی تعیین می‌شود، و طبیعتا شوک عرضه عمده را نمی‌توان به طور کامل با تولید نفت ایالات متحده جبران کرد.

تیموتی فیتزجرالد، استاد اقتصاد بازرگانی در دانشگاه تنسی آمریکا در گفتگو با ای‌بی‌سی نیوز گفت که «اگر هر دو طرف تنش‌ها را کاهش دهند، قیمت نفت خام می‌تواند به سرعت به وضعیت قبل از حمله ایران در روز سه‌شنبه بازگردد. چرا که هیچ ضرورت پایداری برای ادامه‌دار بودن افزایش قیمت وجود نخواهد داشت.»

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
برو بالا
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟