داستان عجیب مصلی تهران

مصلی تهران قرار بود به مهم ترین نماد ملی تهران و جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود‌؛ اما متاسفانه بعد از گذشت ۴ دهه به یک پروژه ناتمام با یک معماری زمخت و بی روح با کاربری های عجیب و غریب تبدیل شده و جالب اینجاست برای کسی هم سوال نیست داستان این کش آمدن پروژه برای نزدیک به نیم قرن برای چیست؟!
کد خبر: ۱۲۶۳۸۳۶
|
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ 05 October 2024
|
2241 بازدید

به گزارش تابناک، بیش از چهل سال است بودجه برای تکمیل این پروژه هزینه می شود و سالی یکبار هم که نماز برگزار می شود مردم پس از دردسر پارک خودرو یا ازدحام ایستگاه های غیراصولی مترو در اتوبانها و خیابان ها برای نماز صف می بندند. نمازی که احتمالا بدلایل فقهی اتصال صفوف و تاخیر سیستم صوتی دوباره باید خوانده شود. 

 در حالی که هنوز گنبد مصلی و شبستانهای جنبی تکمیل نشده، شبستان اصلی مصلی مستهلک شده و نیاز به تعمیر و نگهداری پیدا کرده و عمر کاربری آن به ۳۰ سال میرسد.

  با صرف هزاران میلیارد هزینه؛ مصلی آمادگی میزبانی از یک رویداد ملی شبیه رویداد جمعه ۱۲ مهر را ندارد و در بازنمایی تصاویر حضور ملیونی مردم برای بهره برداری های رسانه ای اختلال جدی دارد.

  در اندونزی؛ پاکستان و بسیاری از کشورهای اسلامی، مساجدی ساخته شده که برای یک میلیون نمازگزار همه زیرساختهای خدماتی و پارکینگ و ....مهیاست و نمازگزاران بدون زحمت و سختی، می آیند و میروند ولی ما در تهران برای چنین روزها و رویدادهای ملی و تاریخی مشکلات جدی داریم و قطعا اگر شرایط مهیا باشد، جمعیت بیشتری هم میایند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟