هزینه دادرسی در شورای حل اختلاف به شرط سازش چطور محاسبه می شود؟

رییس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه به تشریح ماده ۱۵ قانون جدید شوراهای حل اختلاف پرداخت و گفت: هزینه دادرسی در شورای حل اختلاف به شرط سازش نصف می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۳۹۴۰
|
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰ 06 October 2024
|
1029 بازدید

هزینه دادرسی در شورای حل اختلاف به شرط سازش چطور محاسبه می شود؟

به گزارش تابناک به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی گفت: در ماده ۱۵ قانون جدید شوراهای حل اختلاف پیش بینی شده است که تمام مراجع مختلف قضائی در مواردی که امکان صلح و سازش وجود داشته باشد، می‌توانند برای مدت سه ماه پرونده را به شوراهای حل اختلاف ارجاع دهند. زمانی که در این مدت شوراهای حل اختلاف برای صلح و سازش تلاش می‌کنند، مزایای زیادی خواهد داشت. از جمله این مزایا این است که هزینه دادرسی مردم کاهش پیدا می‌کند و به شرط سازش به نصف تقلیل پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر مردم با هم سازش کنند، نصف هزینه‌ای که پرداخت کردند به آنها باز گردانده می‌شود و اگر با سازش موضوع را حل کنند، دیگر لازم نیست نیم عشر اجرایی را پرداخت کنند. همچنین دوستی طرفین پرونده برقرار خواهد ماند و همکاری آنها در آینده تداوم پیدا می‌کند یا اگر با هم کاری نداشته باشند، دشمنی‌شان تداوم پیدا نمی‌کند و تعدد پرونده پیدا نخواهد شد.

صادقی در پایان گفت: ما گاه دیده‌ایم در یک پرونده پس از صدور رأی و اجرای آن، پرونده‌های دیگری بر اثر اختلافات و کینه‌جویی‌ها پدیده آمده است. حال اگر مردم به شوراهای حل اختلاف مراجعه کنند و بتوانند با صلح و سازش مساله را ختم کنند، جلوی این گونه موارد گرفته می‌شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟