حمله نتانیاهو به رئیس جمهور فرانسه!

با وجود حمایت‌های همه‌جانبه فرانسه از رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در حمله به رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «شرم بر شما. با یا بدون شما پیروز می‌شویم.»
کد خبر: ۱۲۶۴۰۰۶
|
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰ 06 October 2024
|
2298 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ پایه‌گذاری مبنای رژیم صهیونیستی را باید در سال‌های جنگ جهانی اول جست‌وجو کرد. در سال 1915، یعنی یک سال پس از آغاز جنگ، انگلستان و فرانسه به‌عنوان بخشی از نیروهای متفقین به این نتیجه رسیده بودند که پیروز جنگ خواهند بود و امپراتوری عثمانی تجزیه خواهد شد. درنتیجه به سراغ برنامه‌ریزی برای فردای جنگ رفتند. در همین راستا، سرهنگ «مارک سایکس» انگلیسی همراه با یک دیپلمات فرانسوی به نام «فرانسوا پیکو»، در سفارت فرانسه جلساتی را تشکیل دادند.

نتیجه این جلسات، طراحی نقشه سایکس-پیکو باهدف تقسیم منطقه میان انگلیس و فرانسه بود. این دو کشور توافق کردند تا کشور فلسطین را با توجه به موقعیت جغرافیایی، به‌صورت بین‌المللی کنترل کرده و برای این منظور، تصمیم گرفتند یهودیان اروپا را اخراج و به فلسطین منتقل کنند؛ تا با اشغال این سرزمین، کشوری جعلی تأسیس شود. تشکیل یک دولت صهیونیست، دو امکان را به انگلیس و فرانسه می‌داد. اول آنکه از شر صهیونیست‌های حاضر در اروپا که برای منافعشان مضر بود، راحت می‌شدند و دوم آنکه با تشکیل چنین دولتی، همواره بتوانند خاورمیانه را کنترل کنند.

حمله نتانیاهو به رئیس جمهور فرانسه!

بر این اساس، فرانسه به همراه انگلیس، پایه‌گذار رژیم صهیونیستی است. جدای از حمایت‌های همه‌جانبه فرانسه در طول این چند ده سال، حمایت‌های او از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در جنگ غزه نیز ادامه داشت.به گزارش خبرگزاری آناتولی در جولای 2024، فرانسه به تأمین قطعات تسلیحاتی برای اسرائیل ادامه می‌داد. این کشور اروپایی سالانه به‌طور متوسط 21.9 میلیون دلار تجهیزات نظامی به اسرائیل می‌فروشد. طبق گزارش صادرات تسلیحاتی وزارت دفاع فرانسه به پارلمان این کشور در سال 2023، فرانسه از سال 2015 تاکنون حدود 767 مجوز ارسال تسلیحات برای اسرائیل صادر کرده است. همچنین در بین سال‌های 2014 تا 2022 مجوز صادرات تسلیحاتی برای اسرائیل به ارزش 207 میلیارد دلار را تایید کرده است.

حمله نتانیاهو به رئیس جمهور فرانسه!

وب‌سایت «میدل ایست مانیتور» در مارس 2024 گزارش داد: « فرانسه هنوز به اسرائیل سلاح می‌فروشد.» وب‌سایت‌های تحقیقاتی «Disclose » و « Marsactu» اعلام کردند: «این موضوع بحران بزرگی در فرانسه ایجاد کرده است. این تسلیحات می‌تواند علیه غیرنظامیان غزه استفاده شود.»

حمله نتانیاهو به رئیس جمهور فرانسه!

«آلین گرش» کارشناس فرانسوی در حوزه مناقشه فلسطین-اسرائیل، در مصاحبه با الجزیره گفت: «حزب مکرون(رئیس‌جمهور فرانسه) موضع قوی ضد فلسطینی دارد.» این کارشناس فرانسوی معتقد است که پاریس از اسرائیل برای حمله به حماس حمایت کامل کرد.

حمله نتانیاهو به رئیس جمهور فرانسه!

بعد از گسترش حملات تروریستی اسرائیل به لبنان و افزایش شدت این حملات در دو هفته اخیر، در کنار فشارهای داخلی فرانسوی‌ها، مکرون درنهایت خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائیل شد. به گزارش واشنگتن‌پست، رئیس‌جمهور فرانسه از کشورهای مختلف خواست که از تحویل سلاح به اسرائیل برای جنگ در غزه خودداری کنند. رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد: «نباید اجازه داد که لبنان به غزه جدید تبدیل شود. مردم لبنان نمی‌توانند قربانی شوند. نباید با قربانی کردن جمعیت غیرنظامی، با تروریسم مقابله کرد.»باید توجه داشت که در تقسیمات بعد از جنگ جهانی، لبنان مستعمره فرانسه بود و هنوز قرابت‌هایی میان این دو کشور وجود دارد. لذا این مسئله در موضع‌گیری اخیر مکرون علیه اسرائیل بی‌تاثیر نیست.

حمله نتانیاهو به رئیس جمهور فرانسه!

در واکنش به اظهارات مکرون، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به او حمله کرد. نتانیاهو گفت: «شرم بر فرانسه. اسرائیل با یا بدون شما در جنگ پیروز خواهد شد و این ننگ برای سال‌های طولانی بعد از پیروزی ما در جنگ با شما خواهد بود.»

حمله نتانیاهو به رئیس جمهور فرانسه!

بعد از توهین نتانیاهو به مکرون، دفتر ریاست جمهوری فرانسه در اقدامی منفعلانه و تحقیرآمیز اعلام کرد: «فرانسه دوست ثابت‌قدم اسرائیل است.»

حمله نتانیاهو به رئیس جمهور فرانسه!

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟