روش تست آنلاین صدا و میکروفون/ بهترین ابزار ضبط آنلاین صدا و ذخیره آن

قصد شرکت در کلاس یا سمینار به صورت آنلاین دارید و از عملکرد میکروفن رایانه یا لپ تاپ مطمئن نیستید؟ با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۶۴۱۴۰
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳ 07 October 2024
|
551 بازدید

روش تست آنلاین صدا و میکروفون

به گزارش تابناک، از جمله ضروریات زندگی امروز، آشنایی با برخی امور مرتبط با دنیای مجازی است. اموری از جمله شرکت در جلسات یا کلاس‌ها و یا حتی حضور در کارگاه‌ها و سمینار‌های آنلاین که اگرچه به کمک ابزار‌های زیادی ساده شده است، اما گاه ممکن است با دشواری‌هایی همراه باشد.

از جمله سختی‌های این کار، اتصال بی اشکال به جلساتی است که به صورت برخط برگزار می‌شود و گاه ممکن است یک اشکال ساده یا ناآشنایی با برخی نکات، مانع از برقراری کامل این اتصال شده و کاربران را به زحمت بیاندازد.

یکی از این اشکالات، متصل نشدن میکروفن در زمان حضور در آن دسته از نشست‌های آنلاین است که حرف زدن با دیگر کاربران در آن ضرورت دارد. مثل حضور در کلاس‌های درس اینترنتی که هم معلمان و اساتید و هم دانش آموزان و دانشجویان باید با هم گفتگو کرده و مکالمه داشته باشند. 

البته ضرورت استفاده از میکروفن و حتی بلندگو (چه اسپیکر و چه هدست)، تنها منحصر به کلاس آنلاین نیست، بلکه از جلسات شرکت‌ها و مجامع و کارگاه‌های آموزشی گرفته تا حتی نشست‌های خبری، ویزیت پزشک یا روانپزشک، کلاس خصوصی، دورهمی‌های خانوادگی و حتی جلسات دادگاه‌های برخط، کاربرد‌های این ابزار روز به روز در حال افزایش است.

معرفی سایت تست آنلاین میکروفن

آیا راهی هست که بشود با کمک آن، پیش از رسیدن موعد حضور در نشست‌های برخط و اینترنتی، از عملکرد میکروفن دستگاه (چه در رایانه و رایانه همراه و چه در تلفن همراه) مطمئن شد و آن را تست کرد و سنجید؟ راهی که بدون نیاز به نصب نرم افزار و به سادگی قابل پیمودن باشد؟

بهترین پاسخ به این سوال و خواسته، سایت online-voice-recorder.com است که با کمک آن قادر خواهید بود به صورت آنلاین و بدون نصب هیچ نرم افزار خاصی، وسایل صوتی خود را تست کرده و از کارکردن آنها مطمئن شوید.

برای این کار کافی است آدرس اینترنتی online-voice-recorder.com را در مرورگر اینترنتی یا همان بروزر وارد کرده و روی دکمه اینتر یا جستجو بزنید و سپس در صفحه‌ای که باز می‌شود، روی دکمه قرمز رنگ میکروفون کلیک کنید.

بهترین ابزار ضبط آنلاین صدا و ذخیره آن

با این کار، بروزر به شما پیامی خواهد داد که نشان می‌دهد این سایت از شما مجوز دسترسی به میکروفن را تقاضا کرده است. در این مرحله بایستی روی گزینه «مجاز» یا allow کلیک کنید تا به صورت خودکار دسترسی به میکروفن داده شده و ضبط صدا آغاز شود.

درخواست مجوز دسترسی به میکروفن

هر زمان روی دکمه توقف (مربع) ضبط بزنید، فایل ضبط شده به صورت یک قطعه (track) نمایش داده می‌شود و ذیل آن دکمه پخش (play) و ذخیره (save) ظاهر می‌گردد. با پخش فایل می‌توانید از عملکرد بلندگو یا همان اسپیکر دستگاه خود مطمئن شوید.

توقف ضبط صدا

از جمله ویژگی‌های دیگر این سایت این است که می‌توانید از آن به عنوان ضبط صوت آنلاین استفاده کرده و فایل‌های ضبط شده به کمک آن را به راحتی و با کلیک روی دکمه سیو، در هارد کامپیوتر یا فولدر مربوطه در گوشی موبایلتان ذخیره کنید. 

ذخیره صدای ضبط شده و تست اسپیکر

یک ویژگی دیگر فایل ذخیره شده در این سایت این است که به سادگی و به عقب و جلو کردن ابزار ادیت (شبیه عکس زیر)، قسمت‌هایی از فایل صوتی ضبط شده که نیاز دارید را برش زده و ذخیره نمایید. برای دقت بالاتر در این کار، می‌توانید از نمودار trimming که در صفحه ترسیم شده هم استفاده کنید.

نحوه برش زدن و ادیت صدا

استفاده از این سایت رایگان است و در اطلاعات درج شده در سایت تاکید شده که فایل‌های شما در سرور‌های آن بارگذاری و ذخیره نمی‌شود و در نتیجه از نظر حریم خصوصی، امن محسوب می‌شود، هرچند بهتر است به مانند دیگر فعالیت‌ها در فضای مجازی و اینترنت، به این امر کمی تردید کرده و جانب احتیاط را رعایت کنید!

اگر به هر دلیل قصد کردید که از ابتدا فرایند ضبط صدا با این سایت را طی کنید، تنها کافی است روی دکمه رفرش در بروزر خود کلیک کنید تا فایل ضبط شده پاک شده و بار دیگر صفحه نخست سایت بارگذاری شود و بتوانید فایل صوتی بعدی را ضبط کنید.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟