ترور بازیگران و عوامل یک سریال توسط رژیم صهیونیستی

مدیر کانال «آی‌فیلم عربی»، ترورهدفمند عوامل اصلی سریال «مشت آزادگان» به دست رژیم صهیونیستی را نشانه قساوت این رژیم دانست.
کد خبر: ۱۲۶۵۹۸۹
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰ 16 October 2024
|
2319 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از میزان - سریال فلسطینی «مشت آزادگان» (قبضه الأحرار) به کارگردانی محمد خلیفه همزمان با سالگرد عملیات «طوفان الاقصی»، از شبکه‌های آی‌فیلم عربی، به زبان‌های دری و انگلیسی پخش می‌شود. تعدادی از عوامل و بازیکران این سریال در طول جنگی که از اکتبر گذشته توسط اشغالگران بر نوار غزه تحمیل شده است، به شهادت رسیدند. به همین مناسبت شبکه آی فیلم عربی میان برنامه‌های را در مورد بازیگران و عوامل شهید این سریال تهیه کرد.  

سید احمد حسینی خبیر مدیر کانال آی فیلم عربی درباره شهادت تعدادی از بازیگران و عوامل سریال «مشت آزادگان» گفت: این سریال ویژگی‌های مختلفی دارد، و یکی از اتفاقاتی مهمی که برای این سریال افتاد، ترور هدفمند عوامل اصلی این مجموعه تلویزیونی توسط ارتش صهیونیست است، خیلی از عوامل کلیدی این سریال مانند رشاد ابوسخیله هنرپیشه نقش یک و محمد خلیفه کارگردان این سریال در ماه‌های گذشته به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: جهت معرفی سریال «مشت آزادگان» تصمیم گرفتیم علاوه بر تبلیغات معمول، میان برنامه‌هایی نیز برای معرفی شهدای این سریال تولید و پخش کنیم، در هر کدام از این میان برنامه ها، به معرفی یک شهید پرداخته شد، داستان هر کدام از این شهدا و آثار به جا مانده از ایشان ارزش تولید محتوا‌های زیادی دارند که نیاز است، افکار عمومی از میزان قساوت رژیم اسرائیل که حتی به هنرپیشه و نویسنده و کارگردان هم رحم نمی‌کند با خبر شود.

پیش‌بینی یک سریال از عملیات طوفان القصی

حسینی خیبر به مضمون سریال «مشت آزادگان» اشاره و بیان کرد: برای بیننده این سریال، داستان کمی رمزآلود است نکته دیگر اینکه یک سال قبل از عملیات طوفان الاقصی تولید شده است، ولی صحنه‌هایی در این سریال وجود دارد که گویی، عملیات طوفان الاقصی از آن الگوبرداری کرده است. به نظرم مخاطبان خوبی جذب این سریال شدند.

ترور بازیگران و عوامل یک سریال توسط رژیم صهیونیستی

برخورد مغز‌ها در یک سریال

وی درباره سریال «مشت آزادگان» تاکید کرد: البته طبق گفته عوامل این مجموعه، ایده تولید این سریال در پاسخ به سریال‌هایی گرفته شده که رژیم اسرائیل در مورد عملیات جاسوسی خود در فلسطین ساخته بود در عین حال روایت سریال بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شده و آنچه را که «برخورد مغزها» بین مقاومت و سرویس‌های اطلاعاتی اشغالگر اسرائیل خوانده می‌شود، برجسته می‌کند.

مدیر کانال «آی فیلم عربی» تصریح کرد: این سریال یک داستان واقعی را شبیه‌سازی می‌کند که سه سال پیش در شرق استان خان یونس در جنوب نوار غزه اتفاق افتاده است، ولی در عین حال در خود، زوایایی از عملیات طوفان الاقصی را که یک سال بعد از آن اتفاق افتاد را به تصویر می‌کشد. با توجه به امکانات محدود سازندگان اثر در غزه؛ محاصره از نظر فنی با محدودیت‌های زیادی همراه بوده، ولی از نظر روایی و داستان، کیفیت خوبی دارد و نکته جالب این سریال تولید آن با حداقل هزینه است. اکثر عوامل این سریال بدون دریافت دستمزد و به صورت جهادی و داوطلبانه در این سریال کار کردند.

حسینی خیبر به میان برنامه‌های ساخته شده درباره شهدای بازیگر سریال «مشت آزادگان» اظهار کرد: اطلاعات هنرمندانی که شهید شدند در رسانه‌های محلی در غزه منتشر شدند، ولی برای کسب اطلاعات دقیقتر با برخی از آشنایان و دوستان در فلسطین تماس داشتیم تا اطلاعات موثقی از شهدای این سریال کسب کنیم.

داستان‌های منحصر به فرد

وی به لزوم توجه و تولید محتوای فرهنگی و رسانه‌ای درباره جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اشاره و بیان کرد: در تحولات غزه و لبنان، هر گوشه که نگاه کنیم، حادثه و داستان منحصر به فردی میبینیم، که ارزش روایت برای مخاطب دارد، در این خصوص هنرمندان بومی و غیر بومی محتوا‌های بسیار خوبی تولید کردند و به نظرم مشکل و ضعف ما در تولید محتوا نیست، بلکه ضعف ما در شیوه انتشار پیام و محتوا‌ها است، اکثر شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های جهانی مستقیم و یا غیر مستقیم به جریان صهیونیست وابسته هستند، و در برخورد با مقوله مقاومت کاملا گزینشی و هدفمند برخورد می‌کنند.

مدیر کانال «آی فیلم عربی» جریان‌سازی‌ها رسانه‌ها را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: اکثر شبکه‌های اجتماعی دنیا، در کنترل جریان جهانی است و به بهانه‌های مختلف محتوا‌های طرفدار فلسطین و مقاومت را سانسور میکنند، برای همین تولیدات محتوایی باید با زیرکری خاصی تولید و در این بستر‌ها منتشر شود و از تیغ سانسور در امان باشند، ولی با این حال در مبحث انتشار محتوا دارای محدودیت‌های بسیاری هستیم.

ترور بازیگران و عوامل یک سریال توسط رژیم صهیونیستی

بیداری وجدان‌های زیر انحصاررسانه‌های صهیونیستی

حسینی خیبر تصریح کرد: هر اثر تولیدی که در آن اسمی از فلسطین بیاید، برای مردمی که در زیر بمباران رسانه‌ای غرب زندگی می‌کنند مفید است و ایشان را نسبت به این ظلم ۸۰ساله که در قبال ملت‌های منطقه غرب آسیا، توسط غرب روا داشته شده کنجکاو میکند و در دراز مدت میتوان وجدان جمعی مردم در غرب را تحت تاثیر قرار دهد.

وی در پایان به تدوین و تولید آثار در مورد مقاومت اشاره و تاکید کرد: باید با توجه به نوع مخاطب، پیشنیازفکری و ذایقه جامعه تولیدات هدفمندی داشته باشیم. در کانال‌آی فیلم عربی، در یکسال گذشته ویدیو و کلیپ‌های متنوعی را برای مخاطب در خصوص مقاومت و قضیه فلسطین تولید شده که علاوه بر کنداکتور شبکه در فضای مجازی و شبکه‌های مختلف اجتماعی باز نشر شده است، همچنین با میان برنامه‌های کوتاه در لابلای پخش سریالها، موضوع اول جهان اسلام را به مخاطب یادآور شدیم و سعی کردیم علاوه بر ادراک سازی، تهیج و آگاه‌سازی رو در دستور کار قرار دهیم.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟