ممنوعیت واردات پهپادهای DJI به ایالات متحده رسید

ممنوعیت واردات پهپادهای DJI به ایالات متحده می‌تواند به‌زودی مشکلات جدی را برای این شرکت ایجاد کند و ضررهای مالی هنگفتی در پی داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۶۶۲۴۴
|
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰ 17 October 2024
|
1501 بازدید
ممنوعیت واردات پهپادهای DJI به ایالات متحده رسید
 
به گزارش «تابناک» به نقل از دیجیاتو؛ نهادهای نظارتی و اجرایی ایالات متحده به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی و اطلاعاتی، دستور ممنوعیت ورود پهپادهای برخی از برندهای چینی را داده بودند. اکنون شرکت DJI اعلام کرده که این دستور به مرحله اجرایی رسیده است و دیگر نمی‌تواند محصولات خود را در بازار آمریکا ارائه کند.
 
دلیل ممنوعیت واردات پهپادهای DJI به آمریکا چیست؟
 
طبق اعلام رسمی DJI، علت ممنوع شدن واردات محصولات این شرکت به خاک ایالات متحده به‌دلیل دستور دولت نبوده است و ماجرا مشابه با آنچه برسر هواوی آمده، نیست. به‌نظر می‌رسد که علت چنین اتفاقی، تصمیم دپارتمان امنیت ملی بوده و دولت نقشی در ممنوعیت واردات پهپادها نداشته است. همچنین مشکل اصلی خود شرکت DJI نیست؛ بلکه تولید محصولات آن در خاک چین، علت اصلی چنین تصمیمی عنوان شده است.
 
دپارتمان امنیت ملی آمریکا با دستور مستقیم به اداره گمرک و حفاظت مرزی این کشور، دستور ممنوعیت واردات پهپادهای DJI را داده است و این شرکت نمی‌تواند محصولات جدید خود مانند پهپاد Air 3S را در بازار مهم آمریکا عرضه کند. همچنین در نامه‌ای به خرده‌فروش‌ها اعلام شده که بهانه دپارتمان امنیت ملی برای چنین اقدامی، استفاده از شهروندان اویغور محکوم به کار اجباری جهت تولید پهپادها بوده است. شرکت چینی در نامه مذکور مدعی شده که به هیچ‌عنوان از نیروی کار اجباری برای تولید محصولات خود چه در زمان حال و چه در گذشته استفاده نکرده است.
 
ممنوعیت واردات پهپادهای DJI به ایالات متحده رسید
 
خبرگزاری رویترز در تماس با سخنگوی DJI، صحت نامه منتسب به این شرکت را تأیید کرده است که ابتدا در شبکه‌های اجتماعی و ردیت منتشر شده بود. شرکت چینی در پست جدید وبلاگ خود هم اشاره کرده که اتهام استفاده از نیروی کار اجباری یک سوءتفاهم است و مستندات خود را به گمرک آمریکا مبنی‌بر عدم استفاده از مسلمانان اویغور در کارخانه خود ارائه کرده است. شایان ذکر است که دپارتمان امنیت ملی آمریکا هنوز نام DJI را به فهرست شرکت‌های دخیل در بهره‌گیری از نیروی کار اجباری وارد نکرده است؛ اما وزارت بازرگانی آمریکا، این شرکت را به‌عنوان یکی از تأمین‌کنندگان ابزارهای نظارتی برای دولت چین جهت سرکوب و تحت نظر داشتن شهروندان ایغور می‌شناسد.
 
اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده هنوز واکنش رسمی به ادعاهای مطرح‌شده نداشته است. مجلس نمایندگان آمریکا هم چندی پیش قانونی را تصویب کرد که در نهایت به ممنوعیت کامل واردات محصولات DJI ختم می‌شود؛ اما این قانون برای تصویب نهایی و اجرایی شدن به موافقت سناتورها هم نیاز دارد که هنوز درباره آن تصمیمی گرفته نشده است. DJI اشاره داشته است که ممنوعیت اخیر بیشتر روی فروش پهپادهای سازمانی و کشاورزی تأثیر داشته؛ اما موجب جلوگیری از واردات برخی محصولات جدید و مدل‌های تازه‌وارد نیز شده است. دولت آمریکا در گذشته هم موانعی برای این شرکت ایجاد کرده بود که ازجمله آنها می‌توان به ممنوعیت صادرات فناوری به شرکت‌های چینی و ممنوعیت استفاده از محصولات آنها در سازمان‌های دولتی اشاره کرد.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟