تابناک بررسی کرد

چرا نتانیاهو حمله به خانه خود را به ایران نسبت داد؟

پس از حمله پهپادی به خانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی وی انگشت اتهام را متوجه ایران کرد. وی درصدد است با این اتهام زنی اهداف شوم خود در گسترش طرح ترورهای سیاسی را توجیه کند.
کد خبر: ۱۲۶۶۷۱۶
|
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸ 20 October 2024
|
6618 بازدید

پس از حمله پهپادی به خانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی وی انگشت اتهام را متوجه ایران کرد.

به گزارش سرویس بین الملل تابناک، روز گذشته دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، پهپادی که از لبنان به پرواز درآمده بود مستقیماً به منزل بنیامین نتانیاهو در قیصریه در شمال تل‌آویو اصابت کرد.

دفتر نتانیاهو هم عنوان داشت که او و همسرش در هنگام این حمله در منزلشان در قیصریه حضور نداشتند.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز گفت که ۲ پهپاد را که از لبنان به پرواز درآمده بودند، رهگیری کرد، اما پهپاد سوم به صورت مستقیم به ساختمانی در قیساریه اصابت کرد.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل هم عنوان کرد که این پهپاد، مسافت ۷۰ کیلومتری را از لبنان طی کرده بود.
روزنامه معاریو هم نوشت: این برای سومین بار طی یک هفته است که پهپادهای حزب الله موفق به نفوذ به عمق اسرائیل می‌شوند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه و پس از اصابت پهپاد به اقامتگاه خود در قیصریه ادعا کرد: گروه‌های نیابتی ایران که امروز تلاش کردند من و همسرم را ترور کنند، مرتکب اشتباه بزرگی شدند. تلاش برای ترور، من و اسرائیل را از ادامه جنگمان علیه دشمنانمان باز نخواهد داشت.

او مدعی شد: من به ایرانی‌ها و شرکایشان می‌گویم هر کس که به شهروندان اسرائیل لطمه وارد کند بهای سنگینی را خواهد پرداخت. ما به از بین بردن‌ تروریست‌ها ادامه خواهیم داد و اسیران را از غزه باز خواهیم گرداند و ساکنانمان را به شمال برمی‌گردانیم.

او ادعا کرد: ما تمامی اهداف جنگ که تدوین کرده‌ایم محقق خواهیم کرد و وضعیت امنیتی در منطقه‌مان را برای نسل‌ها تغییر خواهیم داد.

یسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل هم در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد: «فرستادگان جمهوری اسلامی که امروز کوشیدند نخست‌وزیر نتانیاهو و اعضای خانواده او را ترور کنند، بار دیگر چهره واقعی حکومت ایران و محور شرارتی را که رهبری می‌کند، به نمایش گذاشتند.»

متعاقب این موضوع و نسبت دادن این حمله پهپادی، «بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره حمله ادعایی صورت گرفته به مقر نتانیاهو و فضاسازی صهیونیست‌ها در این خصوص، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی بر بنیاد دروغ و تحریف واقعیت ها شکل گرفته و دروغ پراکنی، رویه جاری و همیشگی این رژیم و سردمداران جنایتکار آن است.

چرا نتانیاهو حمله به خانه خود را به ایران نسبت داد؟

همچنین دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به سوال وال‌استریت‌ژورنال پیرامون اتهامات رژیم صهیونیستی به ایران در خصوص نقش داشتن در حمله پهبادی به محل اقامت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم گفت: «ما قبلاً پاسخ رژیم را داده‌ایم. این اقدام از سوی حزب‌الله لبنان صورت گرفته است.»

بر این اساس ایران نقش داشتن در این حمله را رد کرده است. اما چرا نتانیاهو بر نسبت دادن این حمله به ایران اصرار دارد؟

پس از 7 اکتبر رژیم صهیونیستی علاوه بر ترور فرماندهان نظامی، اقدام به ترور فرماندهان سیاسی جبهه مقاومت نیز کرد. ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، ترور سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و ترور یحیی سنوار رهبر حماس از جمله آنها بود.

نتانیاهو در تلاش است تا با طرح ترور خود زمینه گسترش ترورهای سیاسی این رژیم را فراهم کند

حال نتانیاهو در تلاش است تا با طرح ترور خود زمینه گسترش ترورهای سیاسی این رژیم را فراهم کند. البته این رژیم برای اقدامات خود نیاز به آماده سازی افکار عمومی نداشته و ندارد. ولی نسبت دادن این حمله پهپادی به ایران نشان از توطئه شوم از سوی وی دارد.

بر همین اساس نتانیاهو بعد از این حمله پهپادی از اقامتگاه خود فیلمی منتشر می کند و ایران را مسئول این حمله می داند.

به نظر می رسد نتانیاهو به دنبال این است علاوه بر گسترش حملات نظامی، دامنه ترورهای سیاسی خود را گسترش دهد. برخی مدعی هستند این گسترش می تواند به سوریه یا ایران کشیده شود.

به نظر می رسد نتانیاهو به دنبال این است علاوه بر گسترش حملات نظامی، دامنه ترورهای سیاسی خود را گسترش دهد. برخی مدعی هستند این گسترش می تواند به سوریه یا ایران کشیده شود

از سوی دیگر اسرائیل درصدد است تا حمله به ایران را نیز در ادعای تلافی به حملات موشکی ایران عادی سازی کند. روز گذشته آکسیوس خبر داد که یک کانال تلگرامی منتسب به ج.ا دو سند فوق سرّی درباره تمهیدات نظامی حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران را منتشر کرده که باعث نگرانی شدید مقامات آمریکایی شده است. این کانال میگوید این اسناد را از یک منبع آمریکایی دریافت کرده است. این اسناد نشان از رصد اسرائیل از سوی آمریکا دارد. مقامات آمریکایی گفته‌اند فکر نمی‌کندد این مساله تاثیری روی نقشه عملیاتی اسرائیل بگذارد. البته این احتمال هم وجود دارد این «درز» تعمدی و بخشی از یک عملیات ضد-اطلاعاتی برای گمراه کردن ایران باشد.

یک مقام آمریکایی به اکسیوس گفت که این نشت ادعایی بسیار نگران‌کننده است، اما او معتقد نیست که این موضوع بر برنامه‌های عملیاتی اسرائیل علیه ایران تأثیر بگذارد.

آنچه مسلم است اسرائیل درصدد است تا حتی حمله به تاسیسات هسته ای ایران را نیز عادی سازی کند. پس از عدم حمایت بایدن از حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای و نفتی ایران، الی کوهن، وزیر انرژی اسرائیل، گفت که همه گزینه‌ها از جمله حمله به تاسیسات هسته‌ای در ایران، روی میز اسرائیل برای پاسخ به حمله موشکی جمهوری اسلامی است. او مدعی شد: «هیچ تاسیسات نظامی یا زیرساخت یا شخصی در ایران وجود ندارد که از حمله اسرائیل در پاسخ به تجاوز جمهوری اسلامی مصون باشد.»

این اظهار نظر قبل از حمله به خانه نتانیاهو مطرح شده است و اظهار نظر نتانیاهو نیز نشان می دهد علاوه بر حمله به تاسیسات ایران، ترور اشخاص نیز در دستور کار این رژیم قرار دارد.

برجسته سازی گسترش طرح ترور رهبران سیاسی از سوی رژیم صهیونیستی، البته متعاقب واکنش قاطع ایران به ادعاها درباره حمله اسرائیل نیز قابل ارزیابی است. جرا که ایران قاطعانه اعلام کرده به هر حمله ای به تاسیسات زیرساختی خود پاسخ خواهد داد. 

این در حالی است که اسرائیل درصدد بود با طرح حمله به اهداف احتمالی هسته ای، انرژی و نظامی، حمله به برخی از این اهداف را عادی سازد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات