آمریکا خواستار خودداری رژیم صهیونیستی از حمله به ارتش لبنان شد

وزیر دفاع آمریکا، در تماس با همتای صهیونیستی خود، نسبت به کشته شدن سه نظامی لبنانی توسط ارتش رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی شدید کرد و خواستار توقف حملات به نیروهای مسلح لبنان شد.
کد خبر: ۱۲۶۷۶۰۱
|
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴ 24 October 2024
|
814 بازدید

آمریکا خواستار خودداری رژیم صهیونیستی از حمله به ارتش لبنان شد

به گزارش تابناک به نقل از الجزیره، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به همتای صهیونیستی خود، یوآو گالانت، «نگرانی شدید» خود را نسبت به کشته شدن سه نظامی لبنانی توسط ارتش رژیم صهیونیستی ابراز کرد.

ارتش لبنان روز یکشنبه اعلام کرد که سه تن از نظامیانش در پی آتش ارتش رژیم صهیونیستی که خودروی آنها را در جنوب لبنان هدف قرار داده بود، کشته شدند.

بنا بر اعلامیه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آستین در تماس تلفنی چهارشنبه با همتای صهیونیستی خود گفت که «نگرانی شدید خود را نسبت به اخبار مربوط به حملات علیه نیروهای مسلح لبنان» ابراز کرده است.

بنابر اعلام پنتاگون آستین بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای تضمین امنیت نیروهای مسلح لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) که در جنوب لبنان مستقر هستند، تأکید کرده است.

این اظهارات آستین در زمانی بیان شده که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در سفر منطقه‌ای با ادعای مهار تشدید نظامی در منطقه به سر می‌برد. این تنش‌ها پس از آن به لبنان کشیده شد که رژیم صهیونیستی یک ماه پیش حملات شدیدی را علیه مناطق مختلف لبنان آغاز کرد.

در همین راستا، آستین به همتای صهیونیستی خود گفت که واشنگتن از انتقال کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه «ای رز» به شمال نوار غزه استقبال می‌کند.

وی همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته است تا اقدامات لازم را برای رسیدگی به وضعیت بحرانی آنجا انجام دهد.

واشنگتن هفته گذشته در نامه‌ای به مقامات صهیونیستی خواستار اتخاذ اقدامات ملموس برای رسیدگی به بحران انسانی در غزه شده بود و هشدار داده بود که در صورت عدم اقدام، ممکن است محدودیت‌هایی در کمک‌های نظامی آمریکا اعمال شود.

رژیم صهیونیستی از ۲۳ سپتامبر گذشته حملات هوایی خود را علیه مواضع حزب‌الله در ضاحیه جنوبی بیروت و مناطق جنوبی و شرقی لبنان افزایش داده و در پایان ماه عملیات‌های زمینی خود را در جنوب کشور آغاز کرد.

در همین حال، حزب‌الله حملات موشکی و پهپادی خود را به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی، شهرک‌های مرزی و شهرها و روستاهای عمق اسرائیل تشدید کرده است.

در نتیجه تشدید حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، تاکنون ۲۵۷۴ نفر کشته و بیش از ۱۲ هزار نفر زخمی شده‌اند و بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر آواره شده‌اند که بیشتر آنها پس از ۲۳ سپتامبر به ثبت رسیده‌اند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات