تکرار اتهام زنی کاخ سفید علیه ایران و روسیه

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در آستانه انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ آمریکا با تکرار اتهامی زنی‌های واشنگتن علیه ایران و روسیه مدعی شد: اکنون سازمان های اطلاعاتی آمریکا در شناسایی و افشای عملیات نفوذ در فضای سایبری که از روسیه، ایران و مناطق دیگر سرچشمه می‌گیرد، بسیار سریع‌تر عمل می‌کنند و برای مقابله با اطلاعات نادرست خارجی و تهدیدات مرتبط با یکدیگر همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۶۷۷۳۸
|
۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰ 25 October 2024
|
464 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی گفت که دولت فدرال ایالات متحده آمریکا امروز در موقعیت بسیار بهتری برای جلوگیری از نفوذ خارجی در انتخابات نسبت به سال ۲۰۱۶ است، زمانی که روسیه درگیر یک عملیات سایبری چند جانبه برای تحقیر هیلاری کلینتون نامزد دموکرات بود.

سالیوان در دانشگاه دفاع ملی آمریکا، جایی که در مورد هوش مصنوعی و امنیت ملی سخن می گفت، افزود: «من فکر می کنم ما در هشت سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته ایم. اذعان می‌کنم ما در جایی که باید باشیم، نیستیم، اما در این زمینه که اولویت اصلی برای جامعه اطلاعاتی ما است، پیشرفت ادامه دارد.»

سالیوان ادعا کرد: آژانس‌های اطلاعاتی امروز در شناسایی و افشار عملیات نفوذ در فضای سایبری که از روسیه، ایران و مناطق دیگر سرچشمه می‌گیرد، بسیار سریع‌تر عمل می‌کنند و بسیار نزدیک‌تر از گذشته برای مقابله با اطلاعات نادرست خارجی و تهدیدات مرتبط با یکدیگر همکاری می‌کنند.

سالیوان گفت: صرف نظر از اینکه شما یک جمهوری خواه یا دموکرات هستید، باید به این موضوع به عنوان یک موضوع امنیت ملی، به عنوان یک حمله به کشورمان نگاه کنید و فکر کنید که ما به طور جمعی چه کاری می توانیم انجام دهیم تا انعطاف پذیری خود را گسترش دهیم.

اذعان آمریکا به ناتوانی در تغییر حکومت ها

بر اساس گزارش یک خبرنگار آمریکایی از این نشست، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بخش دیگری از سخنانش درباره سابقه آمریکا  برای ایجاد تغییر حکومت ها اذعان کرد که واشنگتن در این زمینه سابقه خوبی نداشته است. سالیوان تصریح کرد: « ما معتقد نیستیم که آمریکا سابقه خوبی در طراحی سیاست برای ایجاد تغییر حکومت داشته باشد.»

او با تکرار مداخله جویی ها و اتهام زنی های واشنگتن علیه تهران با بیان اینکه «ما معتقدیم که آینده ایران باید در اختیار مردم ایران باشد»، مدعی شد:  «اقدام لازم  این است که یک استراتژی برای عقب‌نشینی از فعالیت‌های بدخواهانه  ایران طراحی کنیم. این استراتژی باید بر اصل و در حمایت از حقوق بشر و ارزش‌های جهانی و این پیشنهاد که مردم ایران باید بتوانند مسیری برای آینده خود ترسیم کنند، باشد.»

یک مقام اطلاعاتی آمریکا نیز روز سه شنبه به وقت محلی و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با تکرار اتهام زنی های ضد ایرانی واشنگتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادعا کرده بود که روسیه، چین و ایران و چین قصد دارند تا پیش از انتخابات پنجم نوامبر (۱۵ آبان ) آمریکا، در میان آمریکایی ها تفرقه‌ ایجاد کنند.

پیش از این، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد بارها ادعاها و اتهامات مبنی بر مداخله تهران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده بود.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ سوالات متعدد رسانه ها در خصوص اتهامات علیه ایران مبنی بر دخالت در انتخابات آمریکا از طریق عملیات‌های سایبری و هک پاسخ داد: «چنین ادعاهایی از ریشه بی‌اساس و فاقد هرگونه اعتبار و مشروعیت بوده، و به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست. جمهوری اسلامی ایران وارد رقابت‌ها و جنجال‌های داخلی و انتخاباتی آمریکا نمی‌شود.»

نمایندگی ایران در سازمان ملل افزود: «همان‌طور که بارها به‌روشنی اعلام کرده‌ایم، ایران نه تنها هیچ انگیزه و قصدی برای دخالت در انتخابات آمریکا نداشته و ندارد، بلکه چنین اتهاماتی را قویاً تکذیب می‌کند.تداوم این گونه ادعاهای بی‌پایه تنها به بی‌اعتبار شدن بیشتر آن‌ها منجر خواهد شد.»

نگرانی آمریکا از استفاده چین از هوش مصنوعی

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین در بخش دیگری از سخنانش علیه کشور چین سخن گفت و افزود که دولت آمریکا نگران استفاده چین از هوش مصنوعی برای سرکوب جمعیت، انتشار اطلاعات نادرست و تضعیف امنیت آمریکا و متحدانش است.

سالیوان در دانشگاه دفاع ملی آمریکا افزود که دستورالعمل جدید آمریکا در مورد هوش مصنوعی تا حدی برای کمک به رفع این نگرانی‌ها و کمک به ارائه جایگزین‌هایی برای اقتصادهای در حال توسعه و سایر شرکا در سراسر جهان است.

او گفت: "ما می دانیم که چین در حال ساخت اکوسیستم فناوری خود با زیرساخت های دیجیتال است و از داده های حساس محافظت نمی کند و این امر می تواند نظارت و سانسور گسترده را امکان پذیر کند، اطلاعات نادرست را منتشر کند و کشورها را در برابر اجبار آسیب پذیر کند."

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات