هزینه نگهداری از یک سالمند، بالاتر از درآمد ماهانه یک خانواده!

میانگین هزینه نگهداری از سالمندان در مراکز مرتبط در کشور، عددی است که به راحتی از حداقل حقوق کارگران بالاتر است و در واقع چنین امکانی برای یک کارگر و خانواده اش عملا قابل تحقق نیست.
کد خبر: ۱۲۶۸۴۳۵
|
۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴ 28 October 2024
|
847 بازدید
|
۲

در حالی که عموم توصیه‌ها به مراقبت و نگهداری از سالمندان در خانواده تاکید دارند، اما در هر حال همیشه ضرورت‌هایی زبرای بعضی‌ها وجود دارد که مجبور می‌شوند سالمندانشان را به مراکز نگهدای و خانه‌های سالمندان بسپارند.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی تابناک،  بر اساس اعلام احمد نادری، عضو هیات رئیسه مجلس، میانگین هزینه نگهداری از سالمندان در مراکز نگهداری ۱۵ میلیون تومان است. این عدد بسیار بالاتر از حداقل حقوق بر اساس قانون کار است که در بهترین حالت عدد ۱۰ میلیون هشتصد هزار تومان را شامل می‌شود.
نادری،  نماینده تهران خود نیز به این موضوع اذعان کرده و گفت: میانگین هزینه مراقبت رسمی سالمندان در مراکز سالمندی بیش از ۱۵ میلیون تومان است؛ بنابراین بسیاری از خانواده‌ها حتی امکان این کار را هم نخواهند داشت. با توجه به افرایش تعداد سالمندان باید به سمت مراقبت‌های غیررسمی یعنی مراقبت در منزل برویم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل ما در بحث زیرساخت‌های مراقبت از سالمندان، کمبود مراکز مراقبت در منزل و کمبود متخصصان توانبخشی سالمندان است، عنوان کرد: در کشور ما متولی خدمات و مراقبت‌های سالمندی، مراکز نگهداری سازمان بهزیستی است؛ به عبارت دیگر سازمان بهزیستی کشور از مهم‌ترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌کند؛ اما در حال حاضر بسیاری از طرح‌های‌ مراقبتی یا هنوز در کشور ما طراحی نشده و یا تعداد آن بسیار اندک است، به‌طوری‌که حتی سالمندان متمکن نیز نمی‌توانند، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
علی
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
که چی؟ منظورت چیه از زدن همچین تیتری؟ می خوای بذاریمشون تو سبد ببریم بزاریم بالا کوه؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
در واقع مشکل از درآمد ماهانه خانواده های ایرانی است که بسیار پایین است
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # قیمت طلا # مهاجران افغان # یارانه # حمله اسرائیل به ایران # خودرو
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با پاسخ ایران(وعده صادق 3) به حمله اسرائیل موافقید؟