به گزارش «تابناک» به نقل از اسب بخار؛ هوندا میگوید نسل چهارم پاسپورت، “قویترین SUV آفرود” این شرکت است. به تازگی، هوندا همه جزئیات مربوط به پاسپورت جدید و مقاومتر خود را منتشر کرده است، از جمله پیشرانه بهروز شده، سطحهای جدید تریم و ویژگیهای جالبی مانند میز پیکنیک جمعشونده.
در زیر کاپوت هوندا پاسپورت ۲۰۲۶، یک موتور V-6 با حجم ۳.۵ لیتر وجود دارد که ۲۸۵ اسب بخار قدرت تولید میکند، این عدد ۵ اسب بخار بیشتر از نسخه سال گذشته است. مقدار گشتاور همچنان ۳۵۵ نیوتن متر است و یک جعبهدنده اتوماتیک ۱۰ سرعته که بهطور خاص برای پاسپورت تنظیم شده، جایگزین گیبرکس ۹ سرعته قبلی میشود. سیستم چهارچرخ محرک i-VTM4 با توزیع گشتاور هوندا بهطور استاندارد در دسترس است.
پاسپورت دارای سیستم تعلیق فولادی تقویتشده و مفصلهای چدنی محکم است. هوندا همچنین سیستم تعلیق مکفرسون در جلو را دوباره تنظیم کرده و یک سیستم تعلیق مولتی لینک جدید در عقب اضافه کرده است. این خودرو دارای ترمزهای جلو با ابعاد بزرگتر ۱۳.۸ اینچی است و هوندا یک لاستیک یدکی کامل ارائه میدهد. توانایی کشش آن تا ۲۲۶۰ کیلوگرم است.
کمپانی هوندا، مدل پاسپورت را در سه نوع تریم ارائه میدهد، RTL، TrailSport و TrailSport Elite، که هر کدام عناصر طراحی منحصر به فردی دارند. پاسپورت RTL دارای جلوپنجره سیاه، تریم سیاه، تریم جانبی سیاه مات، تزئینات نقرهای در جلو و عقب، و رینگ های ۱۸ اینچی به رنگ خاکستری براق است که با لاستیکهای ۳۱ اینچی چهار فصل پوشیده شدهاند.
تریمهای TrailSport و TrailSport Elite دارای چراغهای روز LED زرد، تزئینات زیر بدنه نقرهای فلزی، جلوپنجره سیاه براق، تریم سیاه براق و قلابهای نجات نارنجی هستند. این مدلها نیز دارای رینگ های ۱۸ اینچی بوده و با لاستیکهای General Grabber چهار فصل که هوندا بهطور مشترک با General Tire برای این مدل توسعه داده، پوشیده شدهاند.
پاسپورت ۲۰۲۶ دارای طراحی بسیار مقاومتری است با فاصله محور ۲.۸ اینچ بیشتر، عرض بیشتر (۱.۳ اینچ در جلو و ۱.۵ اینچ در عقب) و نسبت افزایش یافته داشبورد به محور با پیشآمدگی جلو کوتاهتر. همچنین این خودرو دارای فاصله بیشتر از زمین و زاویه نزدیکتر به جلو است و تریم TrailSport دارای صفحات زیر بدنه فولادی برای حفاظت بیشتر زیر خودرو میباشد.
قسمت سقف سیاه مات در عقب تنها برای زیبایی نیست. هوندا بهطور خاص این بخش را بدون رنگ نگه داشته تا افراد بتوانند تجهیزات بلند را به SUV تکیه دهند بدون اینکه نگران آسیب دیدن بدنه خودرو باشند.
در بخش کابین، افزایش فاصله محور به معنای ۱.۳ اینچ فضای بیشتر برای پا در عقب است. همچنین هوندا پاسپورت دارای نمایشگر دیجیتال ۱۰.۲ اینچی برای راننده و صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی به عنوان مالتی مدیا است. این سیستم دارای Google Built-In، Android Auto و Apple CarPlay است.
طراحی جدید همچنین ظرفیت بار هوندا پاسپورت را بهبود میبخشد، بهطوریکه فضای بار در عقب ردیف اول تا ۸۳.۵ فوت مکعب و در عقب ردیف دوم تا ۴۴.۰ فوت مکعب اندازهگیری میشود. پاسپورت جدید همچنین بههمراه خود میز پیکنیک قابل جمعشدن برای چهار نفر را عرضه کرده است.
هوندا مدل RTL را با روکش چرمی و درب عقب برقی تجهیز کرده است. مدل TrailSport دارای روکش چرم مصنوعی، دوخت نارنجی متضاد و سقف پانوراما است. مدل TrailSport Elite با صندلیهای چرمی سوراخدار، صندلیهای جلو تهویهدار، کانال های تهویه هوا عقب، سایهبان دربهای عقب و سیستم صوتی پریمیوم ۱۲ بلندگو بوز تجهیز شده است.
هوندا پاسپورت را در هشت رنگ ارائه میدهد که دو رنگ، نارنجی contrast و سبز خاکستری متالیک بهطور انحصاری برای مدل TrailSport در نظر گرفته شدهاند. این خودروساز قیمت رسمی پایه را اعلام نکرده و تنها گفته که قیمت آن در محدوده میانی ۴۰,۰۰۰ دلار خواهد بود. پاسپورت ۲۰۲۵ قبلی با قیمت ۴۳,۷۹۵ دلار (که شامل هزینه حمل ۱,۳۹۵ دلار است) عرضه شد.