عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا در شهرداری تهران برنامهای برای نوسازی خطوط تندرو وجود دارد و آیا قرار است اتوبوسهای برقی جایگزین خطوط تندرو شوند، پاسخ داد: بله برنامههای مشخصی برای نوسازی و بازسازی خطوط تندرو در نظر گرفته شده است.
به گزارش تابناک به نقل از مهر؛ وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ خط تندرو در شهر تهران فعال هستند که حدود ۵۵ درصد از جابجایی مسافران را پوشش میدهند، گفت: به همین دلیل، نوسازی و بازسازی این خطوط در اولویت قرار گرفته و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.
وی افزود: در دوره ششم مدیریت شهری، بازسازی خطوط تندرو به طور جدی پیگیری شده و قراردادهایی نیز برای اتوبوسهای دو کابین منعقد شده است. علاوه بر این، هوشمندسازی خطوط تندرو نیز در دستور کار قرار دارد تا خدمات بهینهتری به شهروندان ارائه شود.
محمدخانی در زمینه استفاده از اتوبوسهای برقی در تهران اینطور توضیح داد: هدف اصلی کاهش آلودگی هوا، به ویژه در مرکز و جنوب شهر تهران، است. به همین دلیل، اولویت استفاده از این اتوبوسها در خطوط مرکزی و پرتردد ناوگان قرار دارد.
سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به ویژگیهای فنی اتوبوسهای برقی (راست در بودن)، این اتوبوسها در صورت انجام مطالعات و تأیید قابلیت استفاده در خطوط تندرو، فقط در خطوط ۲ و ۷ تندرو (خط ۲: سهراه افسریه–آزادی و خط ۷: راهآهن–پارک وی) قابل بهرهبرداری خواهند بود. اما در فاز اول، استفاده از اتوبوسهای برقی در خطوط مرکزی مانند خط جمهوری–بهارستان در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: به طور کلی، برنامهریزیها نشان میدهد که با نوسازی خطوط تندرو، هوشمندسازی و استفاده از وسایل نقلیه پاک مانند اتوبوسهای برقی، گامهای مؤثری برای بهبود کیفیت و کارایی سیستم حملونقل عمومی برداشته خواهد شد.
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.