ورود دیوان محاسبات به ماجرای بندر شهید رجایی/دستگاه های نظارتی پاسخگو باشید

به دنبال مشکلات پیش آمده در اسکله شهید رجایی بندرعباس و فعالیت شرکت زرین الماس خلیج فارس ایرانیان روی این اسکله و شائبه داشتن منافع برای علیرضا نصیری، سرپرست اداره کل راه آهن استان هرمزگان، پرونده وارد ابعاد جدیدی شده است و در نهایت با ورود دیوان محاسبات استان هرمزگان به این مساله احتمال می رود که تکلیف این اسکله مشخص شود.
به گزارش سرویس اقتصادی تابناک، ماجرا از آنجا آغاز شد که جمعه هشتم فروردین ماه سال جاری به شرکت زرین الماس خلیج فارس ایرانیان اعلام شد که در صورتی که سکو را تحویل ندهند، با حکم قضایی این شرکت را تحویل می گیرند و همین اتفاق هم افتاد اما آنچه در این میان اهمیت دارد این است که شرکت زرین الماس خلیج فارس ایرانیان چه منافع یا ارتباطی با سرپرست اداره کل راه آهن استان هرمزگان دارد که این مساله به فوریت و به این جدیت پیگیری می شود؟
پیش تر تابناک در گزارشی با عنوان «ماجرایی عجیب در بندر شهید رجایی/گرای غلط به دستگاه قضا؟» به احتمال تخلفات و زد و بندهای مشکوک دراین زمینه پرداخت.
در ادامه و به گفته منابع آگاه، شرکت زرین الماس خلیج فارس ایرانیان همچنان به کار خود برروی سکو ادامه داده و راه آهن نیز کماکان به دخالت اداره امور این شرکت ادامه داده تا آنکه دیوان محاسبات استان هرمزگان به این مساله ورود می کند و در نهایت دیدگاه این نهاد نظارتی بر این است که این وظیفه به عهده سازمان بنادر است نه سازمانی دیگر.
بنابراین این سوال مهم پیش می آید که اولا چرا این شرکت همچنان به کار خود ادامه می دهد و ثانیا اینکه چرا راه آهن استان هرمزگان از دخالت های خود دراین امور دست بر نمی دارد؟ به نظر می رسد جای خالی نظارت بیشتر دستگاه های نظارتی از جمله دیوان محاسبات و رسیدگی دقیق تر بیشتر به چشم می خورد.
خبر مذکور کذب محض و رسانه تابناک با توجه به آوردن نام مدیر کل راه آهن بایستی ادله و مستندات خود را ارایه نماید و این در حالی است که اداره کل بنادر هیچگونه تامین لکوموتیو و مانور واگنها در اسکله را برخلاف قوانین و مقررات موجود انجام نداده و اصولا رویکرد ریلی علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری وبرنامه هفتم توسعه دال بر حمل ۳۰ درصدی نداشته و در این رابطه براساس تاکیدمقام محترم وزیر و تصمیمات شورای حمل و نقل استان با حضور مقام محترم استاندار و معاون محترم وزیر و ریس سازمان بنادر و دریانوردی مقرر گردیده مدیریت و برنامه ریزی خطوط تخلیه ریلی بعهده اداره کل راه اهن هرمزگان در راستای افزایش سهم ریلی و رفع گلوگاههای تخلیه مواد معدنی قرارگیرد






