حراج مدارك تقلبي دولتي از سوي جاعل حرفه‌اي

مرد جاعل به تهيه برگه اخطاريه‌هاي جعلي اشاره كرد و گفت: ‌برخي افراد كه با ديگران خصومت شخصي داشتند، به من مراجعه و در قبال دريافت پول برايشان برگه اخطاريه‌هاي جعلي تهيه مي‌كردم.
کد خبر: ۱۳۷۷۳۳
|
۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳ 23 December 2010
|
3003 بازدید
جام‌جم: اعضاي 6 نفره يك باند جعل كه با فروش برگه‌هاي احضار قضايي، كارت‌هاي پايان خدمت و مدارك تحصيلي از مردم كلاهبرداري مي‌كردند، از سوي پليس مهاجرت ناجا دستگير شدند.

اوايل آذرماه امسال ماموران اداره مهاجرت ناجا هنگام كنترل پروازهاي هوايي فرودگاه مهرآباد تهران به يكي از مسافران ظنين شدند و به بررسي گذرنامه مرد مسافر پرداختند كه مشخص شد او با هويت فرد ديگري گذرنامه دريافت كرده است.

با دستگيري مرد مسافر، وي در تحقيقات گفت: چند سال پيش به طور غيرقانوني به كشور ژاپن رفتم و كار مي‌كردم. بعد از يك سال، از سوي ماموران كشور ژاپن دستگير و اخراج شدم.

متهم يادآور شد: پس از بازگشت به تهران، به خاطر نداشتن كارت پايان خدمت، نمي‌توانستم گذرنامه دريافت كنم و به كشور ژاپن بازگردم. بنابراين از طريق يكي از دوستانم با يك جاعل حرفه‌اي به نام رضا آشنا شدم و او پس از دريافت 7 ميليون تومان، مدارك هويتي و كارت پايان خدمت جعلي به من تحويل داد و خواست روز بعد به اداره پليس + 10 مراجعه و گذرنامه بگيرم.

متهم افزود: با حضور در مركز پليس + 10، مداركم را تحويل دادم و گذرنامه گرفتم. روز حادثه براي ملاقات با يكي از دوستانم قصد سفر به يكي از شهرها را داشتم تا از فرودگاه آن شهر به كشور ژاپن سفر كنم.

ردپاي جاعل حرفه‌اي

ماموران با اطلاعاتي كه از جوان مسافر به دست آوردند، به چهره‌نگاري رايانه‌اي از مرد جاعل پرداختند كه مشخص شد او يك جاعل حرفه‌اي بوده كه از چند ماه پيش تحت تعقيب پليس قرار دارد. به اين ترتيب، پاتوق‌هاي احتمالي اين متهم تحت نظر گرفته شد تا اين كه مخفيگاه وي هفته گذشته در يكي از محله‌هاي جنوبي شهر تهران شناسايي و اين متهم دستگير شد.

كشف انواع مدارك جعلي

در بازرسي از خانه متهم، كارت‌هاي پايان خدمت، مدارك هويتي افراد مختلف، يك كيس رايانه، ده‌ها مهر، گواهينامه‌هاي اشتغال به تحصيل، مدارك تحصيلي در مقاطع مختلف و برگه‌هاي اخطاريه قضايي كه همگي جعلي بودند، كشف و ضبط شد.

متهم با انتقال به مركز پليس مورد بازجويي قرار گرفت و به كلاهبرداري از مردم اعتراف كرد.

اعتراف جاعل حرفه‌اي

متهم در اظهاراتش به پليس گفت: با استخدام 5 مرد از آنها خواستم تا با حضور در مراكز صدور گذرنامه و سازمان نظام وظيفه، افرادي را شناسايي كنند كه به خاطر نداشتن كارت پايان خدمت سربازي نمي‌توانستند از كشور خارج شوند.

مرد جاعل ادامه داد: به اين ترتيب، همدستانم آنها را شناسايي و به من معرفي مي‌كردند و بعد از ملاقات با آنها، مبالغي از 3 تا 7 ميليون تومان از آنها دريافت مي‌كردم و كارت‌هاي پايان خدمت جعلي به آنها مي‌فروختم.

فروش گواهي اشتغال به تحصيل جعلي

متهم در ادامه گفت: علاوه بر اين، ‌افرادي را كه بازمانده از تحصيل بودند شناسايي و براي آنها نيز گواهينامه‌هاي اشتغال به تحصيل جعلي تهيه مي‌كردم و پس از دريافت پول تحويلشان مي‌دادم تا آنها مدارك را به مراكز آموزش رانندگي در سطح شهر بدهند و گواهينامه راهنمايي و رانندگي دريافت كنند.

اخاذي با برگه‌هاي اخطاريه قضايي جعلي

مرد جاعل به تهيه برگه اخطاريه‌هاي جعلي اشاره كرد و گفت: ‌برخي افراد كه با ديگران خصومت شخصي داشتند، به من مراجعه و در قبال دريافت پول برايشان برگه اخطاريه‌هاي جعلي تهيه مي‌كردم.

آنها نيز با نشان دادن اين مدارك به مردم، ادعا مي‌كردند كه از آنها شكايت كرده‌اند و با اين ترفند اخاذي مي‌كردند. در چند مورد من و همدستانم با سوءاستفاده از اين برگه‌هاي اخطاريه جعلي از مردم اخاذي كرده‌ايم. با اعتراف مرد جاعل، 5 همدست فراري‌اش تحت تعقيب قرار گرفتند و چند روز پيش در پي تجسس‌هاي پليس در تهران دستگير شدند. متهمان با انتقال به اداره مهاجرت ناجا مورد بازجويي قرار گرفتند و به همكاري با مرد جاعل اعتراف كردند. بنابر اين گزارش، اعضاي اين باند از سوي بازپرس شعبه دوم دادسراي فرودگاه مهرآباد تهران روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از متهمان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟