محاكمه راننده پورشه مرگ

چند روز پس از حادثه وقتي به نروژ برگشتم صدها ايراني مقيم نروژ و مقامات وزارت امور خارجه اين كشور و مسئولان سفارت ايران كه از ماجراي مرگ همسرم در تصادف مطلع شده بودند به ديدارم آمده يا تلفني با من و دخترانم همدردي مي‌كردند. اما يك سؤال مهم و بي‌پاسخ همگي اين بود كه چرا متهم چنين پرونده دلخراشي با قرار وثيقه آزاد شده است؟
کد خبر: ۱۳۸۵۰۳
|
۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۸ 27 December 2010
|
5800 بازدید
ایران: پرونده تصادف مرگبار راننده خودروي «پورشه» كه در تصادف مهيب نيمه شب جان سه تن را گرفته بود براي محاكمه به مجتمع قضايي قدوسي فرستاده شد.

در اين حادثه دلخراش كه نيمه شب پنجشنبه ـ 31 تير ـ در خيابان سئول رخ داد يك دستگاه پورشه مسي با سرعت سرسام‌آور از پشت با يك دستگاه خودروي پژو برخورد كرد و لحظاتي بعد هم خودروي پژو مقابل چشمان حيرت‌زده مردم و رهگذران منفجر شد. در اين حادثه قاسم ـ راننده ايراني مقيم نروژ - و دو خواهرزاده همسرش به نام‌هاي الهام ـ 26 ساله ـ و ندا ـ 30 ساله ـ در دم جان باختند. اما شمسي - همسر 45 ساله- قاسم كه از خودرو به بيرون پرتاب شده بود به طور معجزه‌آسا نجات يافت.

از سوي ديگر راننده پورشه كه با مشاهده صحنه انفجار خودروي پژو به سرعت از محل گريخته بود يك روز پس از حادثه خود را به كلانتري معرفي كرد. عليرضا ـ دانشجوي 24 ساله ـ پس از بازداشت تحت بازجويي قرار گرفت. او چند روز بعد با قرار وثيقه 200 ميليون توماني از سوي بازپرس خورشيدي ـ قاضي شعبه هشتم دادسراي ونك ـ تا روز محاكمه آزاد شد. بدين ترتيب با گذشت پنج ماه از حادثه هولناك، سرانجام پرونده متهم با صدور قرار مجرميت راننده پورشه مرگ به شعبه 1029 مجتمع قضايي شهيد قدوسي به رياست قاضي ستوده‌تبار فرستاده شد.

درخواست تنها بازمانده حادثه

«شمسي» تنها بازمانده حادثه دلخراش كه مقيم نروژ است روز جمعه به محض بازگشت به كشور با حضور در دفتر روزنامه گفت: «در اين پنج ماه من و دو دختر كوچكم بدترين روزهاي زندگي‌مان را در غربت سپري كرده‌ايم. چند روز پس از حادثه وقتي به نروژ برگشتم صدها ايراني مقيم نروژ و مقامات وزارت امور خارجه اين كشور و مسئولان سفارت ايران كه از ماجراي مرگ همسرم در تصادف مطلع شده بودند به ديدارم آمده يا تلفني با من و دخترانم همدردي مي‌كردند. اما يك سؤال مهم و بي‌پاسخ همگي اين بود كه چرا متهم چنين پرونده دلخراشي با قرار وثيقه آزاد شده است؟

حال آنكه طبق قوانين كشور نروژ اگر فردي در سانحه تصادف موجب مرگ يك انسان شود بدون هيچ گذشتي بايد 5 سال در زندان بماند و تحت هيچ شرايطي هم آزادش نمي‌كنند... در اين مدت متهم و خانواده‌اش نيز حتي يك تماس تلفني با خانواده من و خواهرم نداشته‌اند. حتي دريغ از يك همدردي ساده يا دلجويي از خواهرم كه دو دختر جوانش را در اين حادثه از دست داده است. نوه يك و نيم ساله خواهرم نيز به دنبال از دست دادن مادرش بشدت بي‌قرار و آشفته است.

زن ايراني مقيم نروژ كه با يادآوري خاطرات گذشته بشدت بيقراري مي‌كرد اشك‌ريزان گفت: 13 سال قبل با شوهرم كه مقيم نروژ بود ازدواج كرده و براي ادامه زندگي به اين كشور رفتم. در اين مدت صاحب دو دختر به نام‌هاي «آيلين» و «آرزو» شديم هرچند سال يك بار كه شرايط زندگي و كاري اجازه مي‌داد براي ديدار خانواده و رفع دلتنگي‌هاي دوري از وطن به ايران مي‌آمديم. امسال هم اوايل تيرماه به ايران آمده و روزهاي خوب و خوشي را در كنار خانواده گذرانديم.

قرار بود چهار مرداد به نروژ برگرديم تا اين كه به جشن مخاطبان ايراني مقيم خارج از كشور تلويزيون دعوت شديم. آن شب دو دخترم همراه ما نيامدند اما دست تقدير دوخواهرزاده‌ام الهام و ندا را با ما همراه كرد. آن شب به ما خيلي خوش گذشت. تقريباً نيمه شب بود كه به طرف خانه راه افتاديم اما در خيابان سئول اين حادثه وحشتناك رخ داد و عزيزانمان را در يك چشم به هم زدن از دست داديم. حالا هم هيچ تقاضايي نداريم جز اين كه مسئولان قضايي هرچه سريعتر به اين پرونده رسيدگي كنند و در مدت كوتاهي كه به ايران برگشته‌ام جلسه محاكمه متهم برگزار شود و ما را از بلاتكليفي نجات دهند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟