ضربه مهلک سوم زده شد؛

انهدام بیش از 50 دفتر هرمی در شهرک غرب تهران

در پی گزارشهای مکرر مردمی مبنی بر فعالیت تعدادی از شرکتهای هرمی در منطقه شمال غرب تهران، نیروهای مسئول با هماهنگی داسرای ویژه جرایم رایانه ای در طی عملیات گسترده ای دست به انهدام این دفاتر زدند که در پیش بینی های اولیه احتمال دستگیری بیش از 1200 نفر برآورد می شود.همچنين در ميان دستگير شدگان يكي از بازيكنان تيم فوتبال ليگ دسته اول كشور نيز مشاهده مي شود.
کد خبر: ۱۴۵۲۸۲
|
۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۰ 30 January 2011
|
10675 بازدید
با تلاش و پیگیری های مربوطه در عملیاتی نزدیک به 50 دفتر شرکتهای هرمی منهدم شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «تابناک» در پی گزارش های مکرر مردمی مبنی بر فعالیت تعدادی از شرکت های هرمی در منطقه شمال غرب تهران، نیروهای مسئول با هماهنگی داسرای ویژه جرایم رایانه ای در طی عملیات گسترده ای دست به انهدام این دفاتر زدند که در پیش بینی های اولیه احتمال دستگیری بیش از 1200 نفر برآورد می شود.

شایان ذکر است برای این عملیات در پی کارهای اطلاعاتی و عملیاتی در طی یک ماهه گذشته انجام شد.

در این عملیات گسترده تعدادی از سرشبکه های اصلی شرکت های هرمی دستگیر شدند.

در این انهدام بزرگ یک دفتر که تعدادی از بازنشستگان ارتش در آن حضور داشتند، دستگیر شدند.

در اين عمليات يك استوديو مجهز مورد شناسايي قرار گرفته و منهدم شد.

دستگیر شدگان در این عملیات گذشته از برخی شهرستانی های اطراف تهران، از مناطق کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و فارس به تهران آمده و فریب سراب شرکت های هرمی را خورده بودند.

يك مقام مسئول در خصوص پلمب اماکن منهدم شده گفت: اين هشداري به مالكين واحدهاي استيجاري است تا به هنگام اجاره املاك خود دقت لازم را داشته باشند و در صورت متوجه شدن به اين مهم كه مستأجران آنها شركتهاي هرمي هستند، با ارسال پيام به سامانه 30006048 نيروهاي اطلاعاتي و انتظامي را آگاه سازند.

وي افزود: در اين صورت همكاري مالكين، آنان شامل بخشودگي شده و ملك مورد نظر پلمپ نمي گردد اما در غير اين صورت، مجرم شناخته شده و با آنها برخورد قانوني خواهد شد.

گفتنی است، اين شركتهاي هرمي تحت عنوان شركتهاي گردشگري و سياحتي به كار خلاف خود پوشش داده و اعمال مجرمانه خود را با دادن وعده هاي رويايي اجرايي مي كردند.

اين شركتها با دادن وعده هاي واهي به مالباختگان از جمله اينكه به بيش از 130 كشور جهان سفر خواهند كرد و يا اينكه در صورت جذب دو نفر به عنوان زير شاخه هزار دلار جايزه مي گيرند، آنان را وسوسه كرده و خود و ديگران را دچار مشكل كرده اند.

شایان ذکر است، در ميان دستگير شدگان يكي از بازيكنان تيم فوتبال ليگ دسته اول كشور نيز مشاهده مي شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟