كلاهبردار زنداني در دام جاعلان حرفه‌ای

ميلاد - رئيس باند - در بازجويي‌ها گفت: من و دوستانم در اطراف مراجع قضايي پرسه مي‌زديم و پس از شناسايي خانواده‌هاي زندانيان نيازمند سند، نقشه را عملي مي‌كرديم.در حال حاضر با دستور بازپرس پرونده تحقيق از متهمان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۴۶۱۵۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۶ 05 February 2011
|
2738 بازدید
ایران: سه مرد جاعل كه به بهانه سپردن سند ملكي براي آزادي زندانيان، از خانواده‌هاي آنها كلاهبرداري مي‌كردند، با هوشياري قاضي پرونده شناسايي و دستگير شدند.

حدود دو ماه قبل مرد 65 ساله‌اي با سند يك خانه به شعبه نهم بازپرسي دادسراي شميرانات رفت تا دامادش كه به اتهام كلاهبرداري 50 ميليون توماني زنداني بود را آزاد كند.

قاضي پرونده پس از بررسي سند خانه و از آنجا كه متهم از كلاهبرداران حرفه‌اي و سابقه‌دار بود به سند ارائه شده شك كرد. بنابراين، از كارشناسان دادگستري خواست تا با ارزيابي سند، نتيجه را اعلام كنند.همانطور كه قاضي پيش‌بيني كرده بود كارشناسان دادگستري هم اعلام كردند سند جعلي است.بدين ترتيب كريم - پدرزن متهم - با دستور بازپرس پرونده بازداشت شد.

او در بازجويي‌ها با ابراز بي‌اطلاعي از جعلي بودن سند گفت: «چندي قبل دامادم با تأسيس يك شركت سرمايه‌گذاري و چاپ آگهي در جرايد اعلام كرد براي حل مشكلات مالي مي‌تواند يك روزه از بانك وام‌هاي ميليوني بگيرد. در نتيجه چندين متقاضي با پرداخت مبلغي به عنوان حق‌الزحمه از دامادم كمك خواستند اما پس از مدتي متوجه شدند فريب خورده‌اند و از وام هم خبري نيست.بعد هم با شكايت مالباختگان، دامادم بازداشت و با قرار وثيقه 50 ميليون توماني زنداني شد.

من كه براي نجاتش دنبال سند خانه بودم يك روز در كرج به طور اتفاقي با مردي به نام مرتضي آشنا شدم كه خود را بازنشسته يكي از ارگان‌ها معرفي مي‌كرد. او وقتي در جريان مشكلم قرار گرفت گفت: حاضر است با دريافت يك ميليون تومان سند خانه‌اي را به عنوان ضمانت در اختيارم قرار دهد.

چند روز بعد كه پول را به او پرداختم با سند يك واحد آپارتمان همراهم به دادسرا آمد تا ضامن دامادم شود اما وقتي سند خانه را به شما - بازپرس پرونده - دادم ناگهان او با اطلاع از موضوع فرار كرد.

قاضي پرونده پس از شنيدن اظهارات اين مرد به مأموران پايگاه يكم پليس آگاهي دستور داد مرتضي و همدستانش را به اتهام جعل اسناد دولتي شناسايي و دستگير كنند. مأموران نيز پس از شناسايي مخفيگاه مرتضي، او را دستگير كردند.

وي در بازجويي‌ها اعتراف كرد سند جعلي را از فردي به نام «ميلاد» گرفته است.مأموران پس از تحقيق درباره «ميلاد» پي بردند او يكي از جاعلان حرفه‌اي و سابقه‌دار است كه همراه دو تن از همدستانش باند جعل راه انداخته‌اند.

سرانجام پس از يك ماه تعقيب و مراقبت او و همدستانش نيز در كرج دستگير شدند.

ميلاد - رئيس باند - در بازجويي‌ها گفت: من و دوستانم در اطراف مراجع قضايي پرسه مي‌زديم و پس از شناسايي خانواده‌هاي زندانيان نيازمند سند، نقشه را عملي مي‌كرديم.در حال حاضر با دستور بازپرس پرونده تحقيق از متهمان ادامه دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟