بازدید 4569

ارزیابی یک نماینده از برنامه های نوروزی سیما

برنامه‌های نوروزی رسانه ملی بسیار ضعیف و سرشار از لودگی است
کد خبر: ۱۵۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲ 27 March 2011
شجاعی کیاسری با اشاره به ضعف محتوایی مجموعه‌های تلویزیونی نوروز، اظهار کرد: برنامه‌های رسانه ملی نسبت به سال گذشته از نظر محتوا، تنوع و جاذبه افت شدیدی داشته‌اند.
 
به گزارش خانه ملت، "سید رمضان شجاعی کیاسری" درباره برنامه‌های نوروزی رسانه ملی، گفت: این برنامه‌ها بسیار ضعیف و سرشار از لودگی بوده و فقر محتوایی آن‌ها کاملاً محسوس است.

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجموعه‌های تلویزیونی باید در راستای اتحاد و تثبیت قومیت‌ها و اقوام ایرانی تلاش کنند، نه آنکه برای جذب مخاطب گویش‌ها را به سخره بگیرد. این هدفی است که استعمار از قدیم به دنبال آن بود.

وی افزود: غرب به سرکردگی انگلیس و آمریکا برای تسلط بر کشور‌های اسلامی از سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن استفاده می‌کردند، بنابراین از رسانه ملی انتظار می‌رود که در برنامه سازی‌های خود دقت بیشتری را لحاظ کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از سریال پایتخت، یاد آور شد: استعمار در زمان رژیم پهلوی تلاش می‌کرد تا با توهین به گویش‌های ترکی، لری و رشتی میان ایرانیان انشقاق ایجاد نماید اما متاسفانه امروز فیلم‌ها و جُنگ‌های صدا و سیما لهجه‌های خراسانی، اصفهانی و مازندارنی را نیز به آن جرگه اضافه کرده‌اند.

وی ادامه داد: برنامه‌های رسانه ملی نسبت به سال گذشته از نظر محتوا، تنوع و جاذبه افت شدیدی داشته‌اند و استقبال مخاطبان نیز از آن‌ها کم شده‌اند چون این طور به نظر می‌رسد که سازندگان مجموعه‌های تلویزیون ساخته شده تنها با طنز‌های بی‌کیفیت می‌خواستند برای مردم سرگرمی ایجاد کنند و برای این کار مستمسکی بهتر از بازی با لهجه‌های پیدا نکرده‌اند
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات