ابعاد تازه از شليك دزدهاي نقابدار به مردم

9 ماه پس از حادثه سرقت از طلافروشي، روز 10 ارديبهشت ماموران كه سايه به سايه در تعقيب متهم بودند، مخفيگاه او را در اطراف كرج شناسايي و طي عمليات ويژه وي را دستگير كردند. از متهم يك قبضه سلاح كمري و حدود 2 كيلو از طلاهاي مسروقه كشف شد.
کد خبر: ۱۶۲۴۲۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۶ 03 May 2011
|
4461 بازدید
جام جم: با دستگيري دزدهاي نقابدار طلافروشي كه هنگام سرقت با شليك بي‌هدف، مردم را به گلوله بسته بودند، ابعاد تازه‌اي از پرونده اعضاي اين باند تبهكاري فاش شد.

متهمان پس از سرقت 8 كيلو طلا از مغازه‌اي در شمال شرق تهران، وقتي از طلافروشي خارج شدند، به سوي مردمي كه آنها را محاصره كرده بودند، شليك كردند و با قتل يكي از شهروندان و رها كردن همدست خود، از محل متواري شدند.

ساعت 20 روز 19 مرداد سال گذشته، 2 سارق مسلح نقابدار با ورود به يك طلافروشي در خيابان گلبرگ تهران، پس از مقاومت فروشندگان طلا، براي ايجاد رعب و وحشت 3 گلوله شليك كردند و با سرقت 8 كيلو طلا قصد فرار از مغازه را داشتند كه در محاصره مردم گرفتار شدند. در اين لحظه حاضران در محل با مشاهده همدست سارقان كه با يك دستگاه موتورسيكلت انتظار آنها را مي‌كشيد، با وي درگير شدند.

شليك به مردم

در پي اين درگيري، فرد سارق با سلاح كلاشينكف به سوي مردم تيراندازي كرد كه يك نفر مجروح شد. فرد سارق كه بشدت وحشت كرده بود، با سد كردن راه عبوري يك خودرو قصد فرار داشت كه با حمله مردم و به كمك ماموران كلانتري 127 نارمك دستگير و يك قبضه سلاح از وي كشف شد. با دستگيري همدست سارقان، 2 سارق ديگر پس از خروج از طلافروشي با مشاهده انبوه جمعيت، به صورت بي‌هدف به سوي مردم تيراندازي كردند كه در پي اين اقدام تبهكارانه، 5 نفر از حاضران در محل، هدف گلوله سارقان قرار گرفتند.

با شليك‌هاي مداوم سارقان و گروگانگيري، 2 سارق نقابدار از محل متواري شدند و 5 مجروح حادثه به بيمارستان انتقال يافتند.

با تشكيل پرونده‌اي در اين ارتباط، دزد مسلح دستگير شده با دستور داديار جنايي براي تحقيقات در اختيار ماموران اداره يكم پليس آگاهي قرار گرفت.

اين متهم با معرفي خود به نام علي (45 ساله) گفت: همدستانم در اين سرقت جواد و ابوذر بودند كه از چندي پيش نقشه اين سرقت را طراحي كرديم و منتظر فرصتي براي دزدي طلاها بوديم.

در حالي كه تحقيقات در اين زمينه آغاز شده بود، ماموران اطلاع يافتند يكي از مجرمان حادثه كه مقابل طلافروشي هدف گلوله قرار گرفته بود، بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

با مرگ اين شهروند، پرونده به شعبه 7 بازپرسي دادسراي جنايي تهران منتقل و دستور ويژه براي دستگيري سارقان نقابدار آغاز شد.

با شروع تحقيقات، كارآگاهان در اولين اقدام يكي از سارقان نقابدار به نام ابوذر (30 ساله) را در مجيديه دستگير و از اين متهم يك قبضه سلاح كمري كشف كردند.

سارق جنايتكار

دومين متهم دستگير شده نيز در بازجويي اعتراف كرد، سركرده باند جواد است كه يك متهم سابقه‌دار بوده و سال 81 به اتهام حمل و فروش مواد مخدر به 2 بار حبس ابد محكوم شده و سال 84 با سپردن وثيقه يك ميليارد توماني به مرخصي رفته و سپس متواري شده است.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران در ارتباط با نحوه دستگيري سركرده باند دزدهاي نقابدار گفت: با به دست آمدن اطلاعات اوليه در ارتباط با جواد، تمامي مخفيگاه‌هاي او شناسايي شد و تيم‌هاي عملياتي پليس آگاهي نيز براي دستگيري وي در چند شهر كشور حضور پيدا كردند، اما هيچ نشاني از متهم به دست نيامد. محمديان افزود: در حالي كه جستجو براي دستگيري متهم ادامه داشت، مشخص شد متهم فراري سال 78 در پي فرار از زندان، يك نفر را به قصد انتقام به قتل رسانده و پس از ارتكاب جنايت، با اسامي جعلي و بعضا تغيير قيافه به صورت مخفي زندگي مي‌كرده است.

رئيس پليس آگاهي تهران اضافه كرد: 9 ماه پس از حادثه سرقت از طلافروشي، روز 10 ارديبهشت ماموران كه سايه به سايه در تعقيب متهم بودند، مخفيگاه او را در اطراف كرج شناسايي و طي عمليات ويژه وي را دستگير كردند. از متهم يك قبضه سلاح كمري و حدود 2 كيلو از طلاهاي مسروقه كشف شد.

سرهنگ محمديان تصريح كرد: با انتقال متهم به پليس آگاهي، وي به تيراندازي بي‌هدف به سوي مردم و قتل اعتراف كرد كه با دستور قضايي، اين تبهكار خشن بار ديگر در اختيار پليس آگاهي قرار گرفت تا در ارتباط با ديگر جرايم ارتكابي وي تحقيقات لازم انجام شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟