سایه تاریکی دزدان شبانه پایتخت

کارآگاهان که همه7 سایه تاریکی را شناسایی کرده بودند، احمد و یونس را در داخل زندان، حسین را در یاغچی‌آباد و آخرین عضو باند به نام مهدی را روز 11 خردادماه سال‌جاری وقتی در کمد دیواری خانه‌اش در دولت‌آباد پنهان شده بود، به دام انداختند.
کد خبر: ۱۷۲۰۶۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰ 21 June 2011
|
3625 بازدید
وطن امروز: 7 سایه تاریکی که در یک باند سازمان‌یافته به دزدی‌های شبانه از خانه‌های طعمه‌هایشان دست می‌زدند به دام افتادند. در این شبکه تبهکاری یک زن و 6 مرد فعالیت‌ داشتند که بارها به زندان افتاده‌ بودند.

از روز ششم فروردین‌ماه سال‌‌جاری وقتی مردی ادعا کرد در غیاب خانواده همسرش، خانه آنها به غارت رفته است و دزدان به بیش از 45 میلیون تومان دستبرد زده‌اند، عملیات ویژه‌ای در دستور کار پایگاه 7 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

این مرد که با دستور دادیار شعبه 5 دادسرای ناحیه 27 تهران پیش‌روی تیم پلیسی قرار گرفته بود، گفت: خانواده همسرم برای زیارت خانه خدا به سفر رفته بودند و کلید در اختیار ما بود. ما هر روز به آنجا سرکشی می‌کردیم تا اینکه سفر کوتاهی به خارج از تهران رفتیم، وقتی برگشتیم و باز به خانه پدر زنم سرکی کشیدیم دیدیم درهای ورودی تخریب شده و دزدان اقدام به سرقت پول، طلاجات، ارز خارجی، تلویزیون Lcd و خودروی سواری پژوی پدرزنم کرده و گریخته‌اند».

کارآگاهان با شنیدن این ادعاها پی بردند که دزدان آگاهی کامل از عدم حضور طعمه‌هایشان در خانه داشته و با آسودگی به اجرای نقشه خود دست زده‌اند.

تیم تحقیق در نخستین مرحله روی آشنایان متمرکز شد و وقتی در این شاخه به بن‌بست خورد پس از اقدامات اطلاعاتی پی‌برد یکی از مجرمان حرفه‌ای به نام «ولی» که بارها به‌خاطر حمل سلاح غیر‌مجاز و سرقت به زندان افتاد است تا مدتی پیش در همان محله زندگی می‌کرد.

«ولی» مد‌نظر کارآگاهان بود تا اینکه برادر مالباخته ادعا کرد از حساب بانکی مشترکشان برداشت پول شده است و وقتی دوربین‌های مداربسته بانکی در منطقه خزانه بازبینی شدند پلیس چهره «ولی» را شکار کرد و این مرد 27 ساله روز سوم اردیبهشت‌ماه دستگیر شد.

ولی نمی‌پذیرفت که در سرقت میلیونی دست داشته است تا اینکه چاره‌ای ندید و ادعا کرد رئیس باند مردی به نام «مرتضی» است که با خواهر 27 ساله وی به نام «مهسا» رابطه دوستی دارد.

وقتی کارآگاهان شنیدند مهسا و 6 مرد دیگر در سرقت دست داشته‌اند همان روز این زن تبهکار را بازداشت کردند که وی با دیدن «ولی» لب به اعتراف باز کرد و مشخصات «مرتضی» را در اختیار کارآگاهان قرار داد. رئیس باند نیز همان روز دستگیر شد. ابتدا خواست هرگونه ارتباط با «مهسا» را نپذیرد اما وقتی مشخصات همدستانش به نام‌های احمد 23 ساله، یونس 26 ساله، مهدی 27 ساله و حسین 25 ساله را معرفی کرد، پرده از راز این سرقت برداشت. «مرتضی» گفت: «مهسا، به خاطر دوستی و ارتباط با همسایه‌های قدیمی اطلاع پیدا کرده بود که خانواده کریمی به حج رفته‌اند و تا 10 روز دیگر برنمی‌گردند. وقتی من این موضوع را شنیدم با همدستی اعضای باند نقشه سرقت را کشیدیم اما مراجعه‌های پی‌درپی دختر و داماد این خانواده باعث شد نتوانیم این سرقت را انجام دهیم تا اینکه شنیدیم آنها به مسافرت خارج از تهران رفته‌اند».وی افزود: «ساعت 2 بامداد بود که از طریق دیوار وارد خانه شده و با شکستن قفل‌ها و در ورودی وارد شدیم. همانگونه که انتظار داشتیم موفق به پیدا کردن مقدار زیادی طلا، پول و ارز خارجی شدیم و سوار بر خودروی پژوی مالباخته پا به فرار گذاشتیم».

کارآگاهان که همه7 سایه تاریکی را شناسایی کرده بودند، احمد و یونس را در داخل زندان، حسین را در یاغچی‌آباد و آخرین عضو باند به نام مهدی را روز 11 خردادماه سال‌جاری وقتی در کمد دیواری خانه‌اش در دولت‌آباد پنهان شده بود، به دام انداختند.

در سری دیگری از اقدامات پلیسی، ‌خریدار پژوی مالباخته که میعاد نام داشت نیز دستگیر شد و خودروی سرقتی به صاحبش بازگردانده شد. بنا به گزارش خبرنگار جنایی «وطن امروز»، اعضای این باند با روش بالا رفتن از دیوار و شکستن قفل‌ها در محله‌های نازی‌آباد، خزانه، ‌میدان بهشت و... دست به سرقت‌های دیگر زده‌اند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟