فشار هزينه هاي درمان آلزايمر براقتصادجهاني

دیسی آکوستا رئیس انجمن بین المللی آلزایمر که مقر آن در لندن قرار دارد گفت بیماری آلزایمر وخیم ترین بحران بهداشتی و اجتماعی قرن بیست و یکم به شمار می رود.
کد خبر: ۱۷۲۷۵۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۷ 24 June 2011
|
1910 بازدید
کارشناسان روز پنجشنبه هشدار دادند همزمان با روند تدریجی پیر شدن جمعیت جهان در سالهای آینده بیماری آلزایمر بیش از پیش بهای سنگینی را بر اقتصاد جهانی تحمیل خواهد کرد.
 
به گزارش واحد مركزي خبر این کارشناسان در نشستی که در کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شده بود گفتند هم اکنون بین بیست و چهار تا سی و هفت میلیون نفر در جهان با این بیماری غیرقابل درمان زندگی می کنند و احتمال دارد رقم مبتلایان به آلزایمر تا سال دو هزار و پنجاه به یکصد و پانزده میلیون نفر برسد.
 
دیسی آکوستا رئیس انجمن بین المللی آلزایمر که مقر آن در لندن قرار دارد گفت بیماری آلزایمر وخیم ترین بحران بهداشتی و اجتماعی قرن بیست و یکم به شمار می رود.
 
وی هزینه های مربوط به درمان این بیماری را در سال دو هزار و ده ششصد و چهل میلیارد دلار برآورد کرد ،‌ رقمی که معادل یک درصد تولید ناخالص داخلی جهان به شمار می رود.
 
 به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، بیل تایز از اعضای انجمن بین المللی آلزایمر گفت مبالغ اختصاص یافته به تحقیقات درباره این بیماری در مقایسه با بیماریهای دیگر کاهش یافته است. وی خاطرنشان کرد :ما سالانه شش میلیارد دلار برای مقابله با بیماری سرطان ، چهار میلیارد دلار برای بیماریهای قلبی عروقی و همچنین دو میلیارد دلار برای مقابله با ایدز سرمایه گذاری می کنیم.

در زمینه بیماری آلزایمر نیز در حدود چهارصد و پنجاه میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

 جرج ورادنبرگ از اعضای سازمان آمریکایی مقابله با آلزایمر نیز با اشاره به این که کشورهای غربی با بیشترین تهدید در زمینه افزایش هزینه های بهداشتی مواجه هستند گفت این مسئله سیستمهای مراقبت بهداشتی در جهان را نیز با تنش مواجه خواهد کرد.
 
وی افزود تنش در سیستمهای بهداشتی جهان احتمال دارد روند رشد اقتصادی را در کشورهای توسعه یافته به ویژه در اروپای غربی و کمربند اقیانوس آرام با کندی مواجه کند.
 
ورادنبرگ با اشاره به این که از هر دو نفر یک نفر پس از هشتاد و پنج سالگی از عارضه زوال عقلی رنج می برد خاطرنشان کرد کشورهایی که با حفظ سلامتی سالمندان و نگه داشتن آنها در بازار تولید روش حمایت از آنها را پیدا می کنند ، برندگان قرن بیست و یکم خواهند بود.
 
 این کارشناس سازمان مقابله با آلزایمر آمریکا ضمن درخواست از کشورها برای پیدا کردن ابزار کار برای بیماران به منظور جلوگیری از یک فروپاشی اقتصادی گفت : ما بیش از پیش با جمعیتی در کشمکش خواهیم بود که از نظر فیزیکی توانمند اما از نظر ذهنی ناتوان است.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟