مردم امريکا: پول جنگ را صرف اقتصاد کنيد

به اعتقاد کارشناسان اگر دولت امریکا این پول را برای بهبود اقتصاد امریکا هزینه می کرد، اکنون وضع امریکا بسیار بهتر بود.
کد خبر: ۱۷۲۸۰۰
|
۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۱ 24 June 2011
|
2092 بازدید

کارشناسان معتقدند اگر هزینه جنگهای امریکا در کشورهای دیگر صرف اقتصاد ان می شد اوضاع امریکا بهتر از حالا بود. به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، کارشناسان براورد کرده اند هزینه جنگهای افغانستان، عراق و لیبی برای امریکا تا کنون به یک و نیم تریلیون دلار رسیده باشد.

این در حالیست که اقتصاد امریکا همچنان در بحران است و به همین علت مردم امریکا بیش از هر زمان دیگری خواستار خروج امریکا از کشورهای درگیر جنگ هستند.

به اعتقاد کارشناسان اگر دولت امریکا این پول را برای بهبود اقتصاد امریکا هزینه می کرد، اکنون وضع امریکا بسیار بهتر بود.

هفته گذشته کاخ سفید اعتراف کرد که حضور امریکا در عملیات لیبی تا کنون یک میلیارد دلار هزینه به مالیات دهندگان امریکایی تحمیل کرده است. مایکل مالوف سخنگوی سابق پنتاگون گفت بسیاری از اعضای کنگره بویژه جمهوریخواهان نقش امریکا را در جنگ لیبی زیر سوال برده و تهدید کرده اند تا بودجه عملیات لیبی را قطع کنند و این مشکل بزرگی برای دولت بوجود می اورد.

منتقدان کاخ سفید می گویند امریکا هنوز هدف روشنی در افغانستان ندارد با وجود این قرار است تا اخر سال دوهزار و یازده یکصد و سیزده میلیارد دلار دیگر در عملیات افغانستان هزینه کند.

کاخ سفید از هم اکنون در تلاش است تا موافقت کنگره را برای اختصاص یکصد و هفت میلیارد دلار دیگر به جنگ افغانستان برای سال اینده بدست اورد.

براورد شده است هزینه هر نظامی امریکایی در افغانستان در یک سال به یک میلیون دلار می رسد. 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟