حكم برائت از قتل براي پزشك متخصص

کد خبر: ۱۷۴۲۳۳
|
۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۸ 02 July 2011
|
6891 بازدید
دادگاه كيفري حكم به تبرئه پزشك متخصصي داد كه به قتل همسرش متهم شده بود.

به گزارش خبرنگار تهران امروز روز اول تيرماه سال 85 بازپرس جنايي تهران از مرگ زني به نام مريم مطلع شد كه به نحو مشكوكي رخ داده بود.

به دستور بازپرس در اولين گام داماد 37 ساله اين زن به اتهام قتل همسرش دستگير شد و علت اين بازداشت هم ظن شديد پدر و مادر مريم به اين مرد 37 ساله بود.

علي متهم اين پرونده كه يك پزشك متخصص بود برطبق شواهد از مدتها قبل با همسر خود دچار اختلاف شديد بود. وي كه چند سال پيش در بيمارستان محل كار خود با مريم آشنا شده بود و پس از ازدواج از وي داراي يك دختر شده بود اين بار بايد از خود در مقابل اتهام قتل اين زن دفاع مي‌كرد.

در حالي كه علي بر بي‌گناهي خود مصر بود مادر مريم با اصرار بر قاتل بودن علي به بازپرس وي‍‍ژه قتل گفت: روز قبل از حادثه با مريم تماس گرفتم و حالش را جويا شدم. او گفت شوهرش به خانه پدرش رفته و دخترشان را هم با خود برده است. من براي اينكه دخترم تنها نباشد از برادرش خواستم پيش وي برود.پسرم پذيرفته و آن شب را در منزل خواهرش گذراند.

صبح كه پسرم به خانه برگشت گفت حال خواهرش خوب است و قصد رفتن به سر كار را داشته اما ساعت حدود 8 شب بود كه تلفن خانه به صدا درآمد و علي از پشت خط به من گفت مريم خودكشي كرده و حالش خيلي وخيم است. من و پسرم به سرعت به خانه وي رفتيم و دخترمان را به بيمارستان رسانديم ولي پزشكان نتوانستند كاري براي وي كنند و مريم از دست رفت.

بازپرس پرونده كه به‌دنبال دليل روشني براي رفع اتهام يا مجرم بودن علي بود در چند نوبت از پزشكي قانوني درباره علت اصلي اين فوت توضيح خواست اما متخصصان اين سازمان نتوانستند توضيح روشني درباره علت اصلي مرگ مريم بدهنداما مدتي بعد بازپرس پرونده حكم به مجرميت علي داده و وي را در اين مرگ مقصر شناخت.

روز چهارشنبه هفته گذشته علي در شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران پاي ميز محاكمه ايستاد تا از خود در مقابل اتهام وارده دفاع كند.

در ابتداي جلسه نماينده دادستان تهران با خواندن كيفرخواست اعلام كرد از نظر دادستاني متهم پرونده مرتكب قتل عمد شده است و دادستاني براي وي طلب مجازات قانوني دارد.

سپس دادگاه از اولياي دم مريم درخواست كرد در جايگاه حاضر شده و تقاضاي خود را مطرح كنند. مادر مريم با ايستادن در جايگاه گفت: براي من شك و شبهه‌اي وجود ندارد كه علي مرتكب اين قتل شده است. مريم حالش خوب بود و دليلي براي اينكه بخواهد خودش را بكشد نداشت. من براي متهم درخواستي جز قصاص وي ندارم چرا كه او دخترم را به‌خاطر اختلافي كه با او داشت كشت.

بعد از اظهارات مادر مريم، نوبت به علي رسيد تا از خود در مقابل اين اتهام دفاع كند.

وي خطاب به قضات گفت: من بعد از ازدواج متوجه تندخويي و بداخلاقي مريم شدم.او به شدت لجباز بود و اين باعث اختلاف بين ما مي‌شد. ولي من او را نكشتم. مريم چند بار تهديد كرده بود كه خود را خواهد كشت و سرانجام هم اين كار را كرد. من مطمئنم مريم خودكشي كرده است و مرگ او علتي جز انتحار ندارد.

متهم افزود: روز حادثه وقتي به خانه رسيدم و در اتاق دخترمان را باز كردم ديدم مريم دست به خودكشي زده است. چون پزشك بودم بلافاصله دست به كار شدم تا او را به هوش آورم ولي فايده‌اي نداشت. نبضش را گرفتم ديدم هنوز مي‌تپد به سرعت به اورژانس زنگ زدم و از آنها كمك خواستم. بعد هم پليس و مادر مريم را در جريان گذاشتم. دقايقي بعد يك تكنيسين اورژانس سوار بر يك موتور سيكلت به آنجا آمد و پس از معاينه مريم گفت كار از كار گذشته است من با او درگير شدم و گفتم چرا با آمبولانس نيامدي كه بتواني كاري براي او انجام دهي؟خواستم مريم را به بيمارستان برسانم ولي چون دخترم از ديدن اين صحنه شوكه شده بود نمي‌توانستم او را تنها بگذارم.

دقايقي بعد پليس و خانواده مريم رسيدند. آنها مريم را سوار يك پرايد كردند و به بيمارستان بردند. ماموران هم گزارشي را مبني بر پيدا كردن تيغ ريش تراش و چند قطره خون تنظيم كرده و رفتند.من با بيمارستان تماس گرفتم و از آنها حال مريم را پرسيدم كه گفتند خوب است اما ساعتي بعد كه دوباره به آنجا زنگ زدم گفتند مرده است. من هيچ جنايتي مرتكب نشده‌ام و از دادگاه مي‌خواهم حكم به برائت من بدهد.

پس از شنيدن اظهارات متهم قضات شعبه 74 وارد شور شده و اعلام كردند كه چون مدركي عليه متهم وجود ندارد و از طرفي علت دقيق مرگ مريم هم مشخص نيست مدركي بر قاتل بودن علي وجود ندارد آنها به همين خاطر متهم را تبرئه كردند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟