3 زن و 7 مرد گرداننده شبكه ياكوزاهاي پايتخت

ما در قالب باندي به سرقت از خانه‌ها و خودروها دست مي‌زنيم كه طراح آن پسري 30 ساله به نام «داوود» است كه در خانه تيمي دختری جوان واقع در ولنجك پاتوق دارد.
کد خبر: ۱۷۸۳۷۸
|
۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۲ 21 July 2011
|
4674 بازدید
قدس: سه زن و 7 مرد تبهكار در باند سازمان يافته ياكوزاها به سرقت‌هاي سريالي در شرق پايتخت دست مي‌زدند.

«حسين ياكوزا» با وجود 21 سال سن رييس اين شبكه مخوف بود و زنان نقش گمراه‌كننده پليس را داشتند.

ساعت 11 شب دوشنبه 27 تيرماه سال‌جاري، ماموران گشت كلانتري 190 مجيديه تهران به رفتارهاي غيرعادي 3 مرد جوان در خيابان استاد حسن‌بنا برخوردند كه سوار بر خودرو پرايدي در حال پرسه‌زني بودند.

پليس با نزديك شدن به خودرو مردان مرموز وقتي چهره يكي از آنان به نام «فرهاد»
37 ساله را ديد پي برد وي همان مجرم فراري است كه از 10 روز پيش تحت تعقيب آنان بوده است.

ماموران كلانتري مجيديه با استفاده از اصل غافلگيري و با پيچيدن جلوي خودرو پرايد فضاي فرار را از اين 3 مرد تبهكار گرفتند و همه آنان را دستگير كردند. در حالي كه «رضا و مهدي» 27 تا 30 ساله و حتي«فرهاد» خواستند با بهانه‌جويي خود را بيگناه نشان دهند ماموران به بازرسي بدني آنان پرداخته و با مدارك ملكي و چك‌هايي متعلق به ديگران روبه‌رو شدند و اين در حالي بود كه بررسي مشخصات پرايد نيز نشان مي‌داد سرقتي است.

در برابر سكوت عجيب «فرهاد» كه 14 بار تاكنون به زندان رفته و «مهدي» نيز مدتی همسلولي‌اش بود، «رضا» لب به اعتراف باز كرد و گفت: ما در قالب باندي به سرقت از خانه‌ها و خودروها دست مي‌زنيم كه طراح آن پسري 30 ساله به نام «داوود» است كه در خانه تيمي دختری جوان واقع در ولنجك پاتوق دارد.

«رضا» در ادامه گفت: در هر سرقت چند تن از اعضاي باند با هم راهي خيابان‌هاي تاريك و خلوت شرق و شمال‌شرق مي‌شديم و نه تنها از خانه‌ها سرقت مي‌كرديم بلكه خودروهاي بدون تجهيزات ايمني و دزدگير را شناسايي كرده و به راحتي آنها را مورد دستبرد قرار مي‌داديم.

وقتي ماموران شنيدند در خانه تيمي دختر جوان اموال سرقتي زيادي نگهداري مي‌شود با دستور سرگرد شيدايي- رييس كلانتري- دو تيم چهار نفره به سرپرستي سرگرد ميرزايي وارد عمل شده و صبح روز بعد اين خانه تيمي را محاصره كردند. «داوود» 30 ساله كه فرصت فرار نداشت به همراه «الهام» دستگير شدند و ماموران با پي بردن به اينكه خانه تيمي«الهام» پاتوق موادكشي است در بازرسي از آنجا برخلاف ادعاهاي «رضا» هيچ اموال سرقتي‌اي به دست نياوردند و از «داوود» كه طراح نقشه سرقت‌ها است شنيدند انبار اين اموال دزدي در خانه مجردي‌اش واقع در بزرگراه آزادگان است.وقتي پليس به خانه پنهان اين مرد تبهكار پا گذاشت با دزد ديگري معروف به «علي بوقي» 21 ساله روبه‌رو شد كه در آنجا استراحت مي‌كرد.

رد پاي ياكوزا

در حالي كه اعضاي اين باند يكي پس از ديگري دوستانشان را لو مي‌دادند اين بار نوبت «علي بوقي» بود كه پرده از راز تبهكاران خطرناك معروفی مثل «حسين ياكوزا» و«مجيد سيب‌زميني» برداشت كه هدايت اصلي شبكه سرقت را برعهده داشتند. ماموران دريافتند كه اين دو رييس باند با شنيدن ماجراي بازداشت‌ها موبايل‌هايشان را خاموش كرده و فراري شده‌اند. با اين وجود، خودرو سرقتي‌اي كه زير پاي آنان بوده و از افسريه دزديده شده بود تحت تعقيب ويژه قرار گرفت و هنوز 24 ساعت نگذشته بود كه آنان در ميدان ملت وقتي با بي‌اعتنايي به دستور پليس با حركات مارپيچ و دنده عقب سعي داشتند فرار كنند با برخورد به جدول حاشيه ميدان بناچار توقف كرده و با پاي پياده قصد فرار داشتند كه از سوي پليس زمينگير شدند.

«حسين ياكوزا» و«مجيد سيب‌زميني» 21 و 23 ساله آخرين اعضاي اصلي اين باند بودند كه اعتراف كردند با همدستي 5 مرد ديگر و 3 دختر جوان اين باند را تشكيل داده بودند و هركدام از اعضاي آن وظايف خاص خودشان را داشتند. همزمان با اين سري از تجسس‌ها، دو زن تبهكار به نام‌هاي الهام و نيره نيز دستگير شدند و اعتراف كردند وقتي مردان باند دست به سرقت خودرو و خانه مي‌زدند آنان را همراهي مي‌كردند تا پليس كمتر شك كرده و دستور توقف و ايست به خودروها ندهد.

شگردهاي باند «حسين ياكوزا»

«حسين ياكوزا» اعتراف كرد شبانه در قالب تيم‌هاي 3 نفره به كوچه‌هاي خلوت رفته و اگر مي‌ديدند ساكنان خانه‌يي نيستند با تخريب قفل‌ها وارد شده و به سرقت پول، جواهرات، اشياي قيمتي كم‌حجم و مدارك هويتي و ملكي دست مي‌زدند. وي افزود: هر 3 نفر مامور سرقت يك خودرو بودند كه با خم كردن در پژو 206 و پرايد به راحتي خودرو یا لوازم داخلش را به سرقت مي‌بردند و همگي پس از فروش زيرقيمت آن دورهم در خانه تيمي «الهام» جمع شده و شيشه مي‌كشيدند.

«مجيد سيب‌زميني» گفت: «خودروهاي سرقتي را مدتي براي جابجايي مواد، پرسه‌زني در خيابان‌ها براي شناسايي خودروها و خانه‌هاي طعمه‌هايشان يا گردش و تفريح استفاده مي‌كردند. «الهام» نيز در اعترافات گفت:«من نياز شديد مالي براي خريدن شيشه و اجاره‌خانه و هزينه‌هايم داشتم وقتي با «داوود» آشنا شدم و پيشنهاد داد در باندشان نقش سياه‌كن را داشته باشم با دو دوست ديگرم كه هم‌پاتوقي‌هايم بودند عضو باند شديم.

بنا به اين گزارش با دستور بازپرس دادسراي رسالت پرونده براي تحقيقات گسترده‌تر در اختيار پايگاه پليس آگاهي تهران قرار گرفت.

  
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟