ماجراي مرده‌اي كه قصابي مي‌كرد

متهم با اشاره به خريد مدرك جعلي يك مرد متوفي به پليس گفت: 6 ماه پيش از طريق يكي از هموطنانم، با يك جوان ايراني آشنا شدم. وي با پي بردن به مشكل كاري من، 3 ميليون تومان گرفت و برايم يك شناسنامه ايراني تهيه كرد. مرد جاعل مي‌گفت شناسنامه متعلق به يك مرد فوت‌شده بوده و آن را از پدرش خريداري كرده و برايم مشكلي پيش نمي‌آيد
کد خبر: ۱۸۴۴۷۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۲ 18 August 2011
|
11839 بازدید
جام جم: مرد افغان كه با هويت يك ايراني فوت شده در تهران زندگي مي‌كرد، دستگير و با تحقيق از وي معلوم شد،‌او براي كار در يك قصابي از هويت جعلي استفاده كرده است.

چند روز پيش ماموران پليس مهاجرت و گذرنامه تهران اطلاع پيدا كردند، مردي افغان با هويت يك ايراني در قصابي محله‌شان در فرحزاد كار مي‌كند.

با به دست آمدن اين اطلاعات، ماموران انتظامي براي بررسي موضوع عازم اين محل شدند و با شناسايي كارگر جوان در مغازه قصابي او را براي تحقيقات به اداره پليس مهاجرت انتقال دادند.مرد جوان در تحقيقات، خودش را ايراني معرفي كرد تا اين كه با احضار صاحب قصابي به مركز پليس و تحقيق از وي معلوم شد مرد كارگر يك تبعه افغان است و از يك سال پيش براي او كار مي‌كند.

با به دست آمدن اين اطلاعات متهم جوان دوباره بازجويي شد و اعتراف كرد، مدارك هويتي وي جعلي بوده و او از 6 ماه پيش با هويت يك مرد ايراني زندگي مي‌كند.

متهم اضافه كرد: كارشناسان اداره كار و بهداشت گاهي براي اين‌كه مطمئن شوند كارگر افغان در قصابي كار نمي‌كند به محل كارم مي‌آمدند، من هم به دليل اين‌كه هزينه همسر و فرزند 7 ساله‌ام را تامين كنم درصدد بودم تا مدارك هويتي يك مرد ايراني را به دست بياورم.

متهم با اشاره به خريد مدرك جعلي يك مرد متوفي به پليس گفت: 6 ماه پيش از طريق يكي از هموطنانم، با يك جوان ايراني آشنا شدم. وي با پي بردن به مشكل كاري من، 3 ميليون تومان گرفت و برايم يك شناسنامه ايراني تهيه كرد. مرد جاعل مي‌گفت شناسنامه متعلق به يك مرد فوت‌شده بوده و آن را از پدرش خريداري كرده و برايم مشكلي پيش نمي‌آيد.

وي اضافه كرد: به اين ترتيب بي‌آن‌كه همسرم از ماجرا باخبر باشد، به زندگي‌ام با هويت يك مرد ايراني ادامه دادم. مرد جاعل حتي با همان شناسنامه جعلي براي من حساب بانكي افتتاح و يك دسته‌چك برايم از بانك اخذ كرد.

بنابر اين گزارش، متهم با قرار قانوني از سوي بازپرس شعبه اول دادسراي فرودگاه مهرآباد تهران روانه زندان شد و تحقيقات براي دستگيري جاعل فراري ادامه داد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟