روسیه: چرا به سوریه سلاح نفروشیم؟

آناتولی ایسایکین: در حالی که تحریمی در این زمینه نیست و... چرا ما باید صادرات سلاح به سوریه را متوقف کنیم؟/ آمریکا در حالی از روسیه درخواست کرده که ارسال سلاح به سوریه را به دلیل ناآرامی‌های اخیر این کشور متوقف کند که در جریان انقلاب بحرین و ناآرامی‌های عربستان، نه تنها فرستادن سلاح به این دو کشور را متوقف نکرده، بلکه...
کد خبر: ۱۸۴۶۳۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۸ 18 August 2011
|
10733 بازدید
سرویس بین الملل ـ مقامات روسیه اعلام کرده اند که همچون گذشته به فرستادن سلاح به سوریه ادامه خواهند داد.

به گزارش «تابناک»، در گزارشی که «دیلی استار» منتشر کرده، رئیس آژانس صادرات سلاح روسیه اعلام کرد: روسیه صادرات سلاح به سوریه را همچنان ادامه خواهد داد.

بنا بر این گزارش، «آناتولی ایسایکین»، در این باره گفته است: در حالی که تحریمی در این زمینه نیست و دستوری هم از سوی دولت برای توقف صادرات سلاح به سوریه صادر نشده، چرا ما باید صادرات سلاح به سوریه را متوقف کنیم؟ بنابراین، ما همچنان به تعهداتمان در این زمینه به صورت کامل پایبند هستیم.

«ایسایکین» که در حاشیه نمایشگاه تجهیزات هوایی در بیرون از شهر مسکو سخن می گفت همچنین در این باره افزود: روسیه یاک 130 و جت های آموزشی و دیگر قطعات تسلیحاتی را به سوریه صادر می کند و همچنان این کار را ادامه خواهد داد، چرا که این کشور، یکی از متحدان قدیمی سوریه است که عمده تسلیحات این کشور را تأمین می کند.

انتشار این خبر در حالی است که ایالات متحده در اقدامی خلاف عرف بین الملل از روسیه درخواست کرده که فرستادن سلاح به سوریه را به دلیل ناآرامی های اخیر این کشور متوقف کند و این در حالی است که این دو کشور، قراردادهای بلند مدت نظامی با هم امضا کرده اند؛ افزون بر این که آمریکا در جریان انقلاب بحرین و ناآرامی های عربستان، نه تنها ارسال سلاح به این دو کشور را متوقف نکرده، بلکه قراردادهای نظامی بسیار پر سر و صدایی را با این دو کشور امضا کرده و اکنون سلاح هایی که با آن معترضان بحرینی سرکوب می شوند، سلاح های آمریکایی هستند.

گفتنی است، بر خلاف تبلیغات گسترده‌ای که درباره ارسال سلاح از سوی ایران به سوریه توسط رسانه های غربی صورت می گیرد، عمده سلاح سوریه را روسیه تأمین می کند؛ افزون بر این که کشورهای مختلف و از جمله کشورهای غربی قراردادهای تسلیحاتی خود را در جریان ناآرامی های مصر، تونس، یمن و بحرین عملیاتی کردند و هیچ کدام را متوقف نکرده اند، به گونه ای که تقریبا کشوری پیدا نخواهد شد که قراردادهای صادراتی خود را به دلیل ناآرامی در یک کشور متوقف کرده باشد. 
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات