زنداني فراري در نقش پليس

چند روز پيش مردي هراسان با حضور در كلانتري 154 چيتگر از سرنشينان يك دستگاه خودروي پرايد سفيدرنگ كه با لباس پليس پول‌هايش را سرقت كرده بودند، شكايت كرد.
کد خبر: ۱۸۹۴۷۲
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۸ 10 September 2011
|
3328 بازدید
جام جم: يك زنداني فراري كه تحت تعقيب مراجع قضايي و انتظامي قرار داشت و با پوشيدن لباس پليس و سد كردن راه عبور خودروها به اتفاق همدستانش از مردم سرقت مي‌كرد، دستگير شد.

چند روز پيش مردي هراسان با حضور در كلانتري 154 چيتگر از سرنشينان يك دستگاه خودروي پرايد سفيدرنگ كه با لباس پليس پول‌هايش را سرقت كرده بودند، شكايت كرد.

با تشكيل پرونده‌اي در اين ارتباط، داديار شعبه 7 دادسراي جنايي تهران دستور تحقيق و دستگيري سارقان مامورنما را در اداره پليس آگاهي صادر كرد.

شاكي در اين باره به پليس گفت: وقتي همراه 2 نفر از دوستانم در كيلومتر 16 جاده مخصوص قصد عزيمت به كرج را داشتم، 2 سرنشين يك دستگاه خودروي پرايد كه لباس پليس به تن داشتند و يكي از آنها نيز بي‌سيم در دست داشت با سد كردن راه عنوان كرد، به آنها گزارش شده است كه من و دوستانم مواد مخدر حمل مي‌كنيم . آنها سپس خودرو را بازرسي كرده و با ربودن 4ميليون تومان پول موجود در آن از محل متواري شدند. با اظهارات شاكي و جمع‌بندي اطلاعات، ماموران ردپاي مجرمان طايفه فيوج را در اين سرقت شناسايي و با چهره‌نگاري از 2 سارق كه با پوشش پليس سرقت كرده بودند، ردپاي يك متهم سابقه‌دار اين طايفه به نام علي را به دست آوردند.

با بررسي سوابق علي (متهم تحت تعقيب)‌ مشخص شد وي سال 86 پس از دستگيري از سوي پليس و قبل از صدور حكم قطعي دادگاه، با ارائه وثيقه از زندان آزاد سپس متواري شده است. با فرار متهم و صدور حكم غيابي، علي محكوم به زندان و پرداخت 500 ميليون تومان در حق شاكيانش شده بود.

در جستجوي متهم

با به دست آمدن اطلاعات، جستجوي گسترده ماموران براي شناسايي و دستگيري متهم از سوي پليس آگاهي تهران آغاز شد تا اين‌كه ماموران اطلاع پيدا كردند، ماموران پليس آگاهي كرج در يك عمليات موفق به دستگيري تعدادي از سارقان طايفه فيوج در نقاط مختلف كرج شده‌اند كه متهم تحت تعقيب (علي) نيز در ميان بازداشت‌شدگان قرار دارد.

با گزارش دستگيري متهم تحت تعقيب در كرج، داديار جنايي دستور انتقال متهم به تهران را صادر كرد و ماموران علي را همراه يكي از همدستانش به نام حبيب كه او نيز از مجرمان سابقه‌دار است، به تهران انتقال دادند. با دعوت از مالباختگان ، آنها در پليس آگاهي هر دو متهم را پليس‌هاي قلابي معرفي كردند كه با پوشش نظامي و به بهانه حمل مواد مخدر و ديگر جرايم راه آنها را سد كرده و با سرقت اموالشان متواري شده‌اند.

سرهنگ قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي در اين باره گفت: در تحقيق از مالباختگان معلوم شد متهمان با خودروهاي ماكسيما، ال ـ 90 و پرايد از مردم سرقت مي‌كرده‌اند. قزلباش اضافه كرد: پس از تحقيقات اوليه و دستور قضايي، محل سكونت هر دو متهم بازرسي و در اين محل مقادير قابل توجهي اموال مسروقه از جمله سكه‌هاي طلا و چند دستگاه لپ‌تاپ نيز كشف شد كه با بررسي اين لپ‌تاپ‌ها، معلوم شد متهمان سال گذشته با ورود به يك شركت در ميدان كتابي تهران و تخريب قفل‌ها گاوصندوق شركت را همراه 70 ميليون تومان پول و چند دستگاه لپ‌‌تاپ سرقت كرده‌اند.

معاون پليس آگاهي از مردم خواست، چنانچه افرادي با جعل عنوان پليس و با استفاده از لباس ماموران انتظامي از آنها سرقت كرده‌اند براي شناسايي 2 متهم دستگير شده كه تاكنون ده‌ها مالباخته آنها را سارقان اموالشان معرفي كرده‌اند، به اداره 5 پليس آگاهي مراجعه كنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟