كلكسيون جرايم در پرونده مرد سارق

مرد مامور وقتي متوجه شد مي‌خواهم پول‌ها را به يك صرافي برده و آن را به دلار تبديل كنم، خواست تا پول‌ها را در قبال يك چك به او تحويل دهم.وي اضافه كرد: با اعتماد به آن مرد پول‌ها را به او دادم و قرار شد به خانه‌اش برود و چك را برايم بياورد.
کد خبر: ۱۹۲۸۴۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۲ 26 September 2011
|
3302 بازدید
جام جم: مردي كه در نقش مامور قلابي، پرستار بيماران و نظافتچي با ورود به منازل مردم اموالشان را سرقت مي‌كرد، در تهران دستگير شد.

رسيدگي به اين پرونده روز 28 خرداد با شكايت مردي مبني بر سرقت پول‌هايش از سوي يك مامور قلابي در دستور كار ماموران پايگاه ششم پليس آگاهي قرار گرفت.

شاكي به پليس گفت: چندي پيش با مردي آشنا شدم كه خود را مامور يكي از سازمان‌هاي دولتي معرفي مي‌كرد. روز حادثه خودروام را به مبلغ 9 ميليون و پانصد هزار تومان فروختم.

مرد مامور وقتي متوجه شد مي‌خواهم پول‌ها را به يك صرافي برده و آن را به دلار تبديل كنم، خواست تا پول‌ها را در قبال يك چك به او تحويل دهم.وي اضافه كرد: با اعتماد به آن مرد پول‌ها را به او دادم و قرار شد به خانه‌اش برود و چك را برايم بياورد.

يك ساعت در خيابان منتظر ماندم، اما خبري از او نشد. با مراجعه به خانه‌اش در ميدان محلاتي سراغ او را گرفتم كه زن صاحبخانه مدعي شد، آن مرد پرستار شوهر بيمارش بوده و در غياب وي، چند عدد چك بانكي و سند خانه‌اش را سرقت كرده و متواري شده است.

در حالي كه تحقيقات ماموران پايگاه ششم پليس آگاهي براي دستگيري سارق فراري آغاز شده بود، ماموران متوجه شدند وي از سوي يك مركز خدماتي براي نظافت و پرستاري از بيماران به خانه‌هاي مردم معرفي شده است.

متهم، سارق خودرو نيز بود

در بررسي از كارت به جاي مانده از متهم در محل كارش، هويت وي از سازمان ثبت احوال استعلام و معلوم شد مدرك هويتي متهم فراري متعلق به يك شهروند سبزواري بوده كه چندي پيش مدارك و خودرواش به سرقت رفته است و متهم فراري از هويت وي سوءاستفاده كرده است.

جستجوها براي دستگيري سارق فراري ادامه داشت تا اين كه زنان و مردان متعددي با حضور در پليس آگاهي از او به اتهام كلاهبرداري و سرقت شكايت كردند.

با تحقيق از شاكيان جديد مشخص شد، متهم چند نفر از آنها را كه از بانوان بوده‌اند، به بهانه ازدواج فريب داده و به بهانه بيماري والدينش و تامين هزينه درماني، پول و سكه طلا از آنها تحويل گرفته و ناپديد شده است و با ورود به منزل بقيه شاكيان نيز به عنوان نظافت و پرستاري از بيماران آنها، پول، سند خانه و چك‌هايي را سرقت كرده است.

در مرحله بعدي تحقيقات، ماموران پاتوق‌هاي احتمالي متهم فراري را زير نظر گرفتند تا اين كه چند روز پيش آخرين پاتوق او را در منطقه تهرانپارس شناسايي و وي را دستگير كردند.

اعتراف به سرقت‌هاي سريالي

سرهنگ اشراقي، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران در اين زمينه گفت: ‌با دستگيري متهم به نام مرتضي (32 ساله) وي بازجويي شد و با اعتراف به سرقت از منازل مردم با جعل عنوان مامور سازمان‌هاي دولتي، پرستار بيماران و نظافتچي و فريب دختران دم بخت و زنان بيوه به بهانه ازدواج و كلاهبرداري از آنها، اكنون در بازداشت به سر مي‌برد.در تحقيقات بعدي معلوم شد متهم از 4 سال قبل از مشهد به تهران آمده و جرايمش را آغاز كرده است.

با افزايش شكايت‌ها از اين متهم، بازپرس خاكزاد، رئيس شعبه 13 دادسراي ناحيه 14 تهران دستور قضايي مبني بر چاپ تصوير متهم بدون پوشش چهره را در روزنامه صادر كرد تا چنانچه افرادي در دام او گرفتار شده‌اند، بتوانند با حضور در دادسرا يا پايگاه ششم پليس آگاهي از او شكايت كنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟