گروگانگیری ساختگی، لو رفت

شاكيان حضور يافته در مركز پليس به محض ديدن متهم گفتند او همان سارق زورگير است و زني كه گروگان متهم بوده همدست وي مي‌باشد كه با تباني هم نقشه گروگانگيري را براي فرار از صحنه طراحي كرده بودند.
کد خبر: ۱۹۶۱۴۴
|
۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۷ 11 October 2011
|
3736 بازدید
جام جم: دختر فراري از خانه كه در دام يك دزد حرفه‌اي گرفتار شده بود، در جريان سرقت و زورگيري از يك شهروند مشهدي و ايجاد يك گروگانگيري ساختگي، به همراه همدستش دستگير شد.

چندي پيش تعدادي از ساكنان بلوار 7 تير مشهد با حضور در كلانتري شهرك ناجا از مرد جواني به اتهام زورگيري، سرقت و ايجاد رعب و وحشت براي خانواده‌ها شكايت كردند.

در پي اين شكايت، با اطلاعات به دست آمده از شاكيان، چهره‌نگاري رايانه‌اي از متهم فراري صورت گرفت و جستجوها در اين ارتباط آغاز شد.

در حالي كه تحقيقات براي دستگيري زورگير فراري ادامه داشت، چند روز پيش مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت و خبر داد كه مردي چاقو به دست به او حمله كرده و پول و گوشي تلفن همراه وي را دزديده است.

ماموران كلانتري شهرك ناجا با حضور در محل حادثه، در تحقيق از مالباخته متوجه شدند دزد فراري همان متهم تحت تعقيب پليس است. به اين ترتيب جستجوها در آن حوالي براي يافتن و دستگيري متهم آغاز شد.

دقايقي بعد ماموران متوجه شدند متهم تحت تعقيب به يك بوستان رفته و در حال نزديك شدن به يك خودروي سواري است كه رانندگي آن را زن جواني به عهده دارد.

گروگانگيري متهم در خيابان

در همين موقع، متهم با تهديد چاقو از زن راننده خواست حركت كند. در پي اين ماجرا، ماموران از متهم خواستند خود را تسليم و گروگان را رها كند. گروگانگير تهديد مي‌كرد كه اگر ماموران محل را ترك نكنند، گروگان را خواهد كشت.

ماموران براي نجات گروگان به مذاكره با متهم پرداختند؛ اما بي‌نتيجه بود. دقايقي بعد خودروي سواري حركت كرد و ماموران به تعقيب آن پرداختند.

در جريان اين تعقيب و گريز، خودروي سواري با گاردريل برخورد كرد و متوقف شد. مرد گروگانگير نيز با باقي گذاشتن گروگان متواري شد كه سرانجام به دام افتاد.

زن نجات‌يافته و گروگانگير به كلانتري منتقل و جداگانه بازجويي شدند.

زن جوان به پليس گفت: بعد از پارك خودرو در حال بيرون آمدن از آن بودم كه متهم مرا به گروگان گرفت.

اعتراف به زورگيري و سرقت

در پي اين اظهارات،‌ متهم بازجويي شد و گفت: چندي پيش از زندان آزاد شدم و زورگيري و سرقت از مردم را با تهديد چاقو شروع كردم. در صورت مقاومت مالباخته‌ها، آنها را با چاقو زخمي كرده و پس از عربده‌كشي متواري مي‌شدم.متهم اضافه كرد: روز حادثه وقتي ماموران در تعقيب من بودند، راننده خودروي سواري كه يك زن جوان بود را نيز به گروگان گرفتم تا از محل فرار كنم.

ماموران با احضار شاكيان از آنها خواستند تا با متهم بازداشت شده مواجهه حضوري داشته باشند. شاكيان حضور يافته در مركز پليس به محض ديدن متهم گفتند او همان سارق زورگير است و زني كه گروگان متهم بوده همدست وي مي‌باشد كه با تباني هم نقشه گروگانگيري را براي فرار از صحنه طراحي كرده بودند. در مرحله بعدي معلوم شد، اين زن چندي پيش از خانه پدري‌اش فرار كرده و پس از ارتباط با متهم براي اين كه پول و مكاني براي ماندن داشته باشد با سارق همدست شده است.

بنابر اين گزارش، زن و مرد متهم با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟