محدوديت تردد، تصادفات تونل توحید را صفر کرد؟

هرچند همه مسئولین تلاش کردند تا آمار تصادفات این تونل کاهش یاید و اگر منصفانه به این موضوع نگاه کنیم، موفق هم شده‌اند، ولی هنوز این آمار به صفر نرسیده است. مسئولین همه تلاش خود را برای هر چه بهتر اجرایی شدن این قانون انجام دادند، ولی آیا واقعا عامل تصادفات تونل توحید، تنها رفت‌وآمدهای موتورسیکلت، کامیون و وانت بارها بوده که با نبود آنها تصادفی رخ ندهد؟!
کد خبر: ۱۹۶۶۰۴
|
۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۸ 13 October 2011
|
8873 بازدید
|
۲
سرويس اجتماعي ـ پس از هفت تصادف مرگبار که در تونل نوحید رخ داد، سرانجام پلیس راهنمایی و رانندگی، دست به کار شد تا قوانینی را که برای رفت‌وآمد وسایل حمل ونقل در تونل توحید وضع شده بود، اجرایی کند و برای همین، از ورود موتور سیکلت‌ها، کامیون‌ها و وانت بارها جلوگیری کرد.

به گزارش «تابناک»، هرچند اعمال این قانون با جدیت تمام دنبال می‌شود، یکی از ضعف‌های اصلی آن، تبلیغات نامناسب در اعمال این قانون بود که بسیاری از رانندگان و موتور سواران از آن آگاه نبودند و با ورود به آن جریمه می‌شدند؛ البته این غافل‌گیري خیلی طولانی نشد و همه از اعمال قانون با خبر شدند، اما همین امر، موجب کاهش تلفات جانی و مالی شهروندان شد.

سردار حسین رحیمی، رييس پلیس راهور در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» گفت: با اجرای طرح ممنوعیت ورود کامیون، اتوبوس و موتورسیکلت به تونل توحید، خوشبختانه حوادث ترافیکی تونل توحید به صفر رسیده است.

وی افزود: اجرای این طرح به منظور کاهش تصادفات و آلودگی تونل صورت گرفت که با همکاری خوب مردم همراه شد.
 
وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت از ایمنی کمتری نسبت به دیگر خودروها برخوردار است و تصادفات بسیاری را در تونل ایجاد کرده بود، رفت‌وآمد این وسیله را در تونل توحيد ممنوع دانست و گفت: تردد کامیون و اتوبوس نیز در تونل به علت آلایندگی زیاد ممنوع است.

رحیمی افزود: اجرای این طرح به منظور کاهش تصادفات و آلودگی تونل صورت گرفت که تا کنون با همکاری خوب مردم همراه بود است.

بنا بر این گزارش، در کنار همه این ممنوعیت‌هایی که پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال می‌کند، هنوز برخی هستند که در نبود پلیس در تونل تردد می‌کنند.

سیاوش موتورسیکلت سواری است که حتی با وجود آگاهی از ممنوعیت ورود موتور سیکلت به تونل توحید، قصد عبور از تونل را دارد و در پاسخ به اینکه جریمه می‌شوی، خنده‌هایی می‌کند و می‌گوید: پلیس که نباشد، جریمه‌ای در کار نیست! دوربین‌های تونل جریمه نمی‌کنند و می‌توانیم راحتی از تونل رد شده و از شر ترافیک‌های بالای پل خلاص شویم و به کارمان برسیم.

سیاوش در پایان سخنش آهی کشید و گفت: تردد در تونل خطرناک است، اما راهی جز این برای فرار از ترافیک ندارم، اگر عجله نداشتم این کار را نمی‌کردم.

بنا بر اين گزارش، هرچند همه مسئولین تلاش کردند تا آمار تصادفات این تونل کاهش یاید و اگر منصفانه به این موضوع نگاه کنیم، موفق هم شده‌اند، هنوز این أمار به صفر نرسیده است.

مسئولین همه تلاش خود را برای هر چه بهتر اجرایی شدن این قانون انجام دادند، اما آیا واقعا عامل تصادفات تونل توحید، رفت‌وآمد موتورسیکلت، کامیون و وانت بارها بوده که با نبود آنها  تصادفی رخ ندهد؟
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
حضرت آقا تونل از خودشون در میکنند تا ترافیک روان شه ،اون وقت اتوبان بسیج و بعثت و ... با طرح بی آر تی با سی سال با ترافیک روان ،قفل قفل میکند !!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟