22 زن؛ شاكيان 3 سارق سابقه‌دار

من و همدستانم در ساعات شلوغي بانك‌ها به عنوان مشتري وارد آنجا مي‌شديم و افرادي را كه وام دريافت كرده يا طلاهاي اماني خود را از بانك پس گرفته بودند، شناسايي و به محض خروج آنها از بانك‌ها با خودروهايمان تعقيبشان مي‌كرديم.
کد خبر: ۱۹۹۵۲۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۹ 25 October 2011
|
6428 بازدید
جام جم: 3 دزد حرفه‌اي كه با تعقيب مشتريان بانك‌هاي دولتي و حمله‌ور شدن به آنها در جنوب تهران از 22 زن پول و طلا سرقت كرده بودند، دستگير شدند.

چند روز پيش مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تهران تماس گرفت و از دستگيري 3 سارق جوان در خيابان شهيد رجايي خبر داد.

دقايقي بعد با حضور ماموران كلانتري 160 خزانه و تحقيق در محل معلوم شد، 3 سارق با چاقو به يك زن ميانسال حمله‌ور شده و قصد سرقت كيف او را داشته‌اند كه همسايه‌ها و رهگذران متوجه ماجرا شده و به كمك او شتافتند. در مرحله بعدي تحقيقات معلوم شد، در جريان درگيري مردم با دزدان، 3 نفر زخمي شده‌اند كه پيش از حضور ماموران به مركز درماني منتقل شدند.

در پي دستگيري سارقان چاقو به دست، آنها همراه زن ميانسال ـ شاكي ـ به كلانتري منتقل شدند.

زن جوان در دام دزدهاي خشن

زن جوان بازجويي شد و گفت: چندي پيش طلاهايم را كه 12 ميليون تومان ارزش داشت در يك بانك در خيابان مولوي به امانت گذاشته بودم. روز حادثه با پرداخت آخرين قسط، طلاها را پس گرفته و به خانه بازگشتم.

شاكي اضافه كرد: در چند قدمي خانه، 3 مرد غريبه راهم را سد كرده و قصد داشتند كيف طلاها را سرقت كنند كه رهگذران و همسايه‌ها با شنيدن فريادم به كمكم شتافتند و در مقابله با سارقان آنها را دستگير كردند، اما در جريان اين حادثه 3 نفر از مردم توسط متهمان زخمي شدند. با تشكيل پرونده‌اي در اين ارتباط، متهمان به دستور داديار شعبه اول دادسراي جنايي تحويل ماموران پايگاه هفتم پليس آگاهي شدند.

متهمان، سابقه‌دار بودند

با استعلام از سامانه پليس معلوم شد، علي (يكي از سارقان) يك دزد سابقه‌دار است كه 8 بار به اتهام سرقت از منازل، آدم‌ربايي، خريد و فروش اموال دزدي و رابطه پنهاني دستگير شده و به زندان رفته است و 2 متهم ديگر نيز چند بار به اتهام سرقت و خريد و فروش مواد مخدر زنداني بوده‌اند.

علي ـ متهم به سرقت ـ در اظهاراتش گفت: من و همدستانم در ساعات شلوغي بانك‌ها به عنوان مشتري وارد آنجا مي‌شديم و افرادي را كه وام دريافت كرده يا طلاهاي اماني خود را از بانك پس گرفته بودند، شناسايي و به محض خروج آنها از بانك‌ها با خودروهايمان تعقيبشان مي‌كرديم.

متهم اضافه كرد: به محض توقف شاكيان مقابل منازل يا محل كارشان با چاقو و قمه راهشان را سد كرده و در صورت مقاومت آنها را زخمي و پول و طلاها را سرقت مي‌كرديم. حتي رهگذراني كه قصد كمك به مالباخته را داشتند هم با چاقو زخمي كرده و متواري مي‌شديم. در پي اعتراف متهم، 2 بازداشت شده ديگر نيز به همدستي در سرقت‌ها اعتراف كردند.

22 شاكي در پرونده متهمان

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران در اين رابطه گفت: در پي اعتراف متهمان و شناسايي 22 شاكي كه خانم هستند و تحقيق از آنها معلوم شد كه از آنها 4 كيلو طلا و 150 ميليون تومان پول سرقت شده است.

وي افزود: در مرحله بعدي تحقيقات معلوم شد، آنها بخشي از طلاهاي دزدي را به يك طلافروش در اسلامشهر فروخته‌اند كه 2 روز پيش وي نيز دستگير و از او 12 كيلو طلاي مسروقه كشف و ضبط شد.

در بررسي از سوابق اين متهم مشخص شد او نيز علاوه بر سابقه خريد و فروش اموال دزدي، سابقه آدم‌ربايي و آزار و اذيت بانوان را داشته است.

محمديان تصريح كرد: از خانه ديگر سارقان نيز خودروهاي مدل بالا، پول و اسناد ملكي كشف شده است.

بنابراين گزارش، متهمان با قرار قانوني از سوي هاشميان، داديار جنايي تهران روانه بازداشتگاه پليس شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟