خواستگاري اینترنتی مرد متأهل از 243 دختر

ماموران در بررسي فيس‌بوك متهم متوجه شدند، او با 243 دختر جوان كه اغلب دانشجو بوده‌اند، ارتباط اينترنتي پيدا كرده و با معرفي خود به عنوان استاد دانشگاه‌هاي معتبر اروپا، آسيا و ايران، چنين قلمداد كرده كه مردي پولدار و صاحب يك مركز تجاري در اروپاست.
کد خبر: ۲۰۱۳۴۶
|
۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۸ 02 November 2011
|
10401 بازدید
|
۶
جام جم: با تحقيق از خواستگار قلابي كه از خانواده دختر مورد علاقه‌اش 6 ميليون تومان كلاهبرداري كرده بود، معلوم شد او با ارتباط اينترنتي از 243 دختر جوان نيز خواستگاري كرده است.

هفته گذشته مردي با حضور در شعبه 13 بازپرسي دادسراي ناحيه 3 تهران از يك خواستگار قلابي به اتهام كلاهبرداري شكايت كرد.

شاكي به بازپرس حسني گفت: دخترم در يك آژانس هواپيمايي كار مي‌كند. چندي پيش يكي از مشتريان آنجا كه خود را استاد دانشگاه و مديرعامل يك شركت بازرگاني معرفي مي‌كرد، با ابراز علاقه به دخترم، از او خواستگاري كرد.وي اضافه كرد: مرد خواستگار ادعا مي‌كرد در كودكي مادرش را از دست داده و پدرش نيز كه يك تاجر است، در ايتاليا زندگي مي‌كند. خودش نيز سال‌ها در انگلستان، آمريكا و ايتاليا زندگي كرده و چندي پيش به تهران آمده است.

او مي‌گفت در يكي از دانشگاه‌ها تدريس مي‌كند و همزمان در حال گذراندن دوره دكتري است.

خواستگار، استاد دانشگاه نبود

شاكي با اشاره به كلاهبرداري خواستگار قلابي گفت: وقتي مرد جوان اعتماد ما را جلب كرد، از پسرم 6 ميليون تومان پول گرفت تا برايش قطعات رايانه بخرد، اما يك باره ارتباطش با خانواده ما قطع شد.

با ظنين شدن به مرد خواستگار از دانشگاه‌هايي كه مي‌گفت مدرس آنجاست، سراغ او را گرفتيم، اما مسوولان آنجا گفتند چنين فردي را نمي‌شناسند.وي اضافه كرد: با تلفن همراه او نيز بارها تماس گرفتيم، اما خاموش بود و جستجوهايمان براي يافتن او بي‌نتيجه ماند.

در پي اين شكايت، خواستگار كلاهبردار تحت تعقيب پليس قرار گرفت و در مرحله بعدي تحقيقات معلوم شد، متهم فراري كارمند يك شركت خصوصي بوده است.

بنابراين ماموران عازم محل كار متهم تحت تعقيب در تهران شدند و با تحقيق از همكاران او پي بردند، وي پس از تسويه حساب، محل كارش را ترك كرده است.

در تحقيقات بعدي معلوم شد، متهم فراري متاهل بوده و صاحب يك فرزند است.

بي‌خبري از كلاهبرداري‌هاي شوهر

به اين ترتيب خانه متهم تحت تعقيب در يكي از محله‌هاي تهران شناسايي شد و ماموران با حضور در محل با تحقيق از همسر وي متوجه شدند، او از كلاهبرداري‌هاي شوهرش بي‌خبر بوده و چند هفته‌اي است از او خبر ندارد.

جستجوها در اين رابطه ادامه داشت تا اين كه ماموران پي بردند، متهم فراري عضو فيس‌بوك است و بارها از دختران از طريق ارتباط‌هاي اينترنتي خواستگاري كرده است.

جعل عنوان براي فريب

ماموران در بررسي فيس‌بوك متهم متوجه شدند، او با 243 دختر جوان كه اغلب دانشجو بوده‌اند، ارتباط اينترنتي پيدا كرده و با معرفي خود به عنوان استاد دانشگاه‌هاي معتبر اروپا، آسيا و ايران، چنين قلمداد كرده كه مردي پولدار و صاحب يك مركز تجاري در اروپاست.

او پس از خواستگاري از دختران به آنها قول داده پس از ازدواج، آنان را براي ادامه زندگي به ايتاليا و كشورهاي اروپايي ببرد. اين خواستگار قلابي با هر يك از دختران نيز قرار ملاقات گذاشته است.

با به دست آمدن اين اطلاعات، روند رسيدگي به پرونده وارد مرحله جديدي شد. تحقيقات براي شناسايي دختران فريب‌خورده و دستگيري متهم ادامه دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
hossein
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
قابل توجه کسانی که اسم خارج آب ازلب ولوشه شان راه می اندازد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
دمش گرم عجب مخی بوده! گول زدن 243نفر اصلا کار راحتی نیست.
حسن اصفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
خیلی تابلو دارید فیس بو ک رو خراب میکنید من خودم عضونیستم ولی خیلی تابلو بود
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟