تعیین شرط اعلام آتش بس از سوی پ.ک.ک

کد خبر: ۳۰۴۸۹۸
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۶ 25 February 2013
|
6577 بازدید
دوران کالکان استقرار صلح در ترکیه با وجود فعالیت احزابی همچون عدالت و توسعه، جمهوری خلق و حرکت ملی را دشوار می داند.

به گزارش کردپرس به نقل از فرات نیوز، دوران کالکان از سران پ.ک.ک درباره شرط اعلام آتش بس و توقف درگیری بین پ.ک.ک و ترکیه گفت: « اعلام آتش بس نیاز به هوای مساعد سیاسی و زمینه های مقدماتی دارد. اگر واقعا حکومت ترکیه به صلح اعتقاد دارد و اعلام آتش بس را قدمی برای پیشرفت گفتگوهای ایمرالی می داند، باید برنامه های خود را اعلام کند و نشان دهد که برای تحقق مطالبات کردها در چه مسیری حرکت می کند. اگر آنان برنامه خود را اعلام کنند، کردها با استقرار صلح و ثبات هیچ مشکل و مخالفتی ندارند. »

کالکان در ادامه افزود:« رسیدن به صلح با روی کار بودن دولتی برآمده از حزب عدالت و توسعه و در سایه احزابی همچون جمهوری خلق و حرکت ملی دشوار است و این احزاب در رفتار سیاسی خود همواره مرتکب اقداماتی می شوند که در راستای تهدید صلح و آرامش است. به عنوان مثال اقدامات هیجانی و خشونت محور ملی گرایان ترک پیش از آن که ریشه در عواطف نژادپرستانه داشته باشد، نتیجه و دستاورد اقدامات تحریک کننده احزابی است که ترک ها را مانند دشمن کردها به صحنه آورده و می خواهند آنان را به جان هم بیاندازند.»

کالکان همچنین درباره نقش حزب صلح و دموکراسی در مذاکرات صلح گفت:« حزب عدالت و توسعه و دولت اردوغان اقداماتی انجام می دهند که بدون شک همه آگاهان سیاسی و طرفداران صلح را نگران می کند. همه ترکیه می داند که حزب صلح و دموکراسی برای آن که در مقطع گفتگوهای صلح نقش سیاسی خود را به درستی ایفا کند، به میدان آمده و خواهان سهیم شدن در گفتگوهاست اما حزب عدالت و توسعه با ایجاد موانع و بهانه تراشی های بی دلیل همواره تلاش کرده تا نمایندگان حزب صلح و دموکراسی را از تلاش برای استقرار آرامش و دموکراسی بازدارد.»
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟