در پی درج خبری با عنوان «
رها کردن مسافران در سرمای 15 درجه زیر صفر»، متولیان فرودگاه مشهد در نامهای به امضای حسن جعفری، مدیر روابط عمومی این فرودگاه توضیحاتی ارائه کردند که وفق قانون عینا درج میشود.
طي ساليان اخير فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد به عنوان فرودگاه پايتخت معنوي ايران اسلامي، به بركت وجود مضجع نوراني حضرت ثامن الحجج (ع) با خيل مشتاقان زيارت بارگاه منور رضوي مواجه بوده كه بهمين علت طرح توسعه فرودگاه اعم از ترمينالهاي مسافري و سطوح پروازي با تلاش شبانه روزي در حال انجام است به گونه اي كه در حال حاضر ترمينال پروازهاي داخلي (36 هزار متر مربع) خارجي(21 هزار متربع) و زيارتي (10 هزار متر مربع) با بهترين امكانات جهت ارائه خدمات شايسته به زائرين و مجاورين بارگاه منور رضوي مجهز گرديده و سالانه بالغ بر هشت ميليون مسافر در سال از اين فرودگاه تردد مي كنند.
در جريان بارش نزولات آسماني و با پيش بيني مواقع بحران در مورخه مذكور جلسه اضطراري تشكيل و كليه عوامل و پرسنل فرودگاه جهت ارائه خدمات با مسافرين و پاكسازي سطوح پروازي، معابر و شريانهاي اصلي فرودگاه در حين بارش برف مشغول به عمليات برف روبي شدند و ليكن با توجه به برودت هوا و لغزندگي سطوح پروازي و شرايط جوي فرودگاههاي مبدأ و جهت جلوگيري از وقوع هر گونه سانحه اي تعداد 6 پرواز لغو گرديد و آخرين اطلاعات وضعيت پروازها به اطلاع مسافرين محترم از طريق سايت برنامه پروازي فرودگاه مشهد و همچنين پاسخگويي از طريق سامانه 199 و شركتهاي هواپيمائي انجام گرديد و خدمات اوليه جهت مسافرين محترمي كه در محل سالن فرودگاه حضور داشتند ارائه شد و در موضوع جابجايي مسافران به داخل شهر و مقاصد مربوطه با هماهنگي صورت گرفته با سازمان تاكسيراني تعداد 800 دستگاه تاكسي مشغول ارائه سرويس به مسافرين محترم شدند كه با توجه به ورود بيش از 80 سورتي پرواز در فاصله زماني 4 ساعت مسلماً ارائه سرويس به تمامي مسافرين محترم به صورت يخ زدگي سطوح شهري و كاهش سرعت تردد خودروها در سطح شهر ميسر نبوده ،به همين علت مسافرين محترم با مقداري تاخير راهي مقاصد خود شدند.
لازم به ذكر است طبق قرارداد منعقده با شركتهاي هواپيمايي ، ميبايست شركت مربوطه در زمان لغو پرواز به مسافرين ارائه خدمات در محل و يا هتل نمايند كه در اين خصوص شركتهاي مربوطه در حد مقدورات انجام وظيفه نمودند و تعداد محدودي هم خدمات شايسته را ارائه ننمودند كه موارد ضعف ايشان به سازمان هواپيمائي كشوري منعكس گرديده و تذكرات لازم داده شده همچنين كليه پرسنل فرودگاه از ساعات اوليه بارش برف با تلاش بي وقفه تلاش شايسته اي داشتند كه با مساعد شدن وضعيت ديد در ساعات اوليه صبح (ساعت 10 صبح يكشنبه) وضعيت پروازها به حالت عادي برگشته و همچنين سعي شد پروازهايي كه دچار كنسلي و يا تاخير شده بودند مجدداً انجام شود كه در چنين مواقعي از مسافرين محترم نيز انتظار مي رود قبل از حضور در فرودگاه آخرين وضعيت پروازها را جويا شوند تا دچار معطلي بي مورد نشده و با خادمين خود در فرودگاه مشهد همكاري لازم را داشته باشند. و در همين راستا علاوه بر انجام 250 پرواز برامه ای در روزهاي شنبه و يكشنبه تعداد 20 پرواز فوق العاده توسط شركتهاي هواپيمائي برقرار گرديد .
مطمئناً به وجود آمدن چنين شرايطي ناشي از بي تدبيري و يا بي توجهي خادمين شهروندان عزيز در مجموعه فرودگاه مشهد نبوده و مسافرين محترم مطلع باشند كه مجموعه مديريت و پرسنل فرودگاه همواره سعيشان بر ارائه خدمات شايسته و درخور شأن زائرين گرانقدر بوده و خواهد بود.