بازدید 2477

اردوغان: مبارزه با فساد، کودتا علیه دولت بود

ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه بار دیگرعملیات مبارزه فساد مالی و ارتشا در این کشور را کودتایی علیه دولت آنکارا دانست .
کد خبر: ۳۸۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷ 21 February 2014
در پی عملیات مبارزه با فساد مالی و ارتشا توسط پلیس و دادستان استانبول در 26 آذر ماه گذشته شماری از منتسبان به دولت ترکیه ، دو نفر از فرزندان کابینه سابق و برخی از فعالان اقتصادی به اتهام اخذ رشوه و فساد اقتصادی دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا ،نخست وزیر ترکیه در پی این عملیات ، آن را به جماعت نور به رهبری ˈ فتح الله گولن ˈ منتسب کرد.

 اردوغان در گفت وگو با خبرنگاران خطاب به جماعت گولن گفت : آنچه را که در اختیار دارید، افشاء کنید .

اردوغان عملیات مبارزه با فساد مالی و ارتشا را به عنوان یک کودتا علیه دولت خود نام برد و خطاب به جماعت گولن گفت : اگر شما سندی در باره دولت آنکارا دارید ، منتشر و آن آنچه را که در اختیار دارید افشاء کنید.

نخست وزیر ترکیه در باره وضعیت این کشور گفت: وضعیت ترکیه نسبت به سال های قبل تغییر یافته و دولت ها در این کشور نه با خواست و اراده دیگران بلکه تنها با رای مردم بر سر کار آمده و کنار می روند.

اردوغان احزاب مخالف جمهوریخواه خلق و حرکت ملی دو حزب مخالف دولت ترکیه در مجلس ملی کشور را متهم به سر فرود آوردن در مقابل تهدیدهای جماعت گولن کرد و گفت : ما ترسی از تهدیدها نداریم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ارتباط جماعت گولن با آمریکا و اینکه آیا سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه این مساله را بررسی می کند ؟ گفت: اینها مسایلی نیست که در اینجا صحبت کنیم.

اردوغان در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر اینکه آیا این موضوع که وزارت آموزش ملی، شهربانی و قوه قضاییه از سوی جماعت گولن اداره می شد صحت دارد یا خیر؟ گفت: این مساله صحیح است ولی ما هرگونه اقدام لازم را در این زمینه بجای آورده ایم و جای نگرانی وجود ندارد.

نخست وزیر ترکیه تصریح کرد : برخی نیروهای پلیس که بطور همسو با جماعت گولن حرکت می کردند به خارج از ترکیه متواری شده اند، اگر اینها جرمی مرتکب نشده بودند چرا فرار کرده اند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات