دیدگاه‌های مردمی درباره دلایل انصراف یا عدم انصراف از دریافت یارانه

در حالی نام نویسی از متقاضیان دریافت یارانه نقدی در روزهای آتی آغاز می‌شود که دولت با ابزارهای گوناگون تبلیغی، سعی در ترغیب مردم به انصراف از دریافت یارانه نقدی دارد، ولی هنوز برآورد دقیقی از میزان انصراف وجود ندارد؛ اما چه مسائلی شما را به انصراف ندادن از دریافت یارانه ترغیب می‌کند؟ دیدگاه های مردمی در این باره که تا نیمه شب به وقت تهران ارسال شده بود، به طور برخط (آنلاین) منتشر شد.
کد خبر: ۳۹۰۸۳۷
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲ 06 April 2014
|
50479 بازدید
|
از نزدیک یک هفته پیش، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ترتیبات لازم برای ‌نام نویسی متقاضیان دریافت یارانه نقدی را اعلام کرد. چند روز دیگر ‌نام نویسی بر پایه رقم پایانی شماره ملی سرپرست خانوار‌ها در شرایطی آغاز می‌شود که رئیس جمهور در روزهای پایانی سال گذشته، از کسانی که به یارانه نقدی نیاز ندارند، خواسته است که به آن «نه» بگویند.

صدا و سیما نیز در هفته‌های اخیر به تلاش‌های تبلیغی برای ترغیب مردم به انصراف از دریافت یارانه نقدی پیوسته است، ولی تا پایان ‌نام نویسی، روشن نخواهد شد که این خواسته دولت با چه میزانی استقبال همراه خواهد شد. چرایی انصراف دادن یا ندادن شما از دریافت یارانه، موضوع این گفت‌و‌گوی برخط (آنلاین) است.

* چه مسائلی شما را به انصراف ندادن از دریافت یارانه ترغیب می‌کند؟

* دولت برای تشویق بیشتر مردم به انصراف چه باید بکند؟

* چه سطحی از درآمد فرد یا خانوار را برای انصراف از دریافت یارانه کافی می‌دانید؟

دیدگاه های مردمی در این باره  که تا نیمه شب به وقت تهران ارسال شده بود، به طور برخط (آنلاین) منتشر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۸
در انتظار بررسی: ۱۶۹۶
انتشار یافته: ۷۷۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
هیچ چیز من یکی رو مایل به انصراف نخواهد کرد حتی اگر میلیاردر باشم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
وضعیت برگرده به قبل 84 من 10 برابر هر چی گرفتم پس میدم حیف که ...
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
والا میخوان از ما بگیرن بدن به کشورهای دوست و برادر مفت خور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
من از دانشگاه علامه طباطبایی کارشناسی ارشد دارم اگر دولت حاضر شود من را استخدام کنداز دریافت یارانه انصراف می دهم وجدان خود را قاضی میکنم یا حقوق یا یارانه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
رفتار دولت قابل قبول نیست. از یک طرف افزایش مالیات، از یک طرف ناتوانی در کنترل تورم، از طرف دیگه افزایش حاملها، از یک سمت ناتوانی در کنترل بازار و قیمتها همه این موارد برای تکمیل شدن حذف یارانه ها رو کم داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
انصراف میدم و هرچی دادن میدم به خودشون به شرطی که قیمتا برگرده به حالت قبل.وسلام.
حسام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
ببینید من حقوق ماهیانم 900 هزار تومنه که با مزایا حدود 1100000 دریافتی دارم. متاهل هستم و بچه هم ندارم. نمیتونم از پس هزینه های گاز و برق بر بیام و مجبورم بگیرم. اگه حقوقم فقط 400-500 تومن بیشتر بود انصراف میدادم. من به این دولت اعتماد دارم میدونم اگه بگه درآمد حاصل از هدفمندی رو صرف حوزه سلامت میکنه راست میگه. این شرایط حاصل بی تدبیری دولت گذشته بود. پرداخت نقدی یارانه به مردم بزرگترین اشتباه ممکن بود. تورم بیچارمون کرد. خواهشا اگه نیازی ندارید با دولت لج نکنید. انصراف بدید
ر.ح
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
آقای روحانی جلوی دوربین تلویزیون به مردم قول بده پول یارانه های انصرافی ها صرف کمک به فلسطین ولبنان و غیره نمیشه تا با رقبت انصراف بدیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
بعضی مردم ثروتمند میتونند یارانشونو بگیرند وبعد در حساب نیازمندان داخل کشور واریز کنند.مطمئنند دولت پول ها رو به مردم ایران نمی دهد وصرف توسعه ی کشور نمی کند
تربیزلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
امیدوارم تابناک منتشر کنه !

آقایون !
نه آزادی بیان اصلاح طلبی میخواهیم ! نه عدالت و دینداری اصولگرایی !

اجازه بدید کمی زندگی کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
قرار بود مرحله دوم هدفمندی یارانه ها که بشه یارانه مردم اضافه بشه یعنی 45 هزار تومن بشه مثلا 90 هزارتومن حالا مرحله دومو اجرا میکنید بنزین گرون میشه از کرایه تاکسی گرفته تا اتوبوس و مترو و ... زیاد میشه بعد یارانه ها اضافه نمیشه که هیچ تازه میگن بیایید انصراف هم بدید؟؟!!! دست پیش میگیرین پس نیوفتین؟؟!!! عدالت اینه؟ معنی عدالتو فهمیدیم خیلی ممنون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
دولت دو بند مهم قانون اساسی (تحصیل رایگان و خدمات درمانی رایگان ) اقشار مختلف را رها کرده و از طرف دیگر هر کاری میخواهی انجام بدهی مالیات دریافت می شود.هزینه های دو بند مهم قانون اساسی رو دوش مردم است انوقت دولت چسبیده به یارانه مردم! دولت ها می باید طی سال های گذشته فکر اساسی برای این دو مورد میکردند تا حالا نیاز به درخواست از مردم نبود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
ما ایرانیها فقط بلدیم برای بدبختیامون جوک بسازیم همین. بریم برای این موضوع هم یه جوک درست کنیم بخنیدم!! رفا هو آسایش و آرامش و ول کن جوک بگو بخندیم بابا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
در دوره قبل مردم از دولت گدایی میکردن حالا دولت از مردم گدایی میکنه.اگر مطمئن بودم گداها با پولی که درمیارن قدم مثبتی واسه جامعه برمیدارن حتما بشون کمک میکردم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
خوب آقا اونهایی که یارانه نمیخوان برن ثبت نام کنند انصراف بدن اونهایی که یارانه میخوان که ثبت نام کردند چرا دوباره ثبت نام کنند ؟؟!!! مگه مردم مسخرند که برای چندر غاز پول صد بار برن ثبت نام کنند؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
من هم حتما یارانم رو میگیرم
چون بنزین و گاز و آب و .... گرون شده
البته یارانه افزایش پیدا نکرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
خیلی دلم میخواست به دولت کمک کنم اما حیف که دستم خالیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
یه عمر ملت ماشین وطنی خریدن چی شد اخر دو تا شرکت ورشکسته داریم با کلی کارگر و کارمند... الان خوشحالیم که شرکت بویینگ تحریم رو ورداشته و به ما وسایل یدکی میفروشه.. خوشحالیم که ماشین خارجی میاد توی مملکت... پس حمایت از تولید فقط حرفه....
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
ان سالهای که یارانه را نمی دادند چرا در صنعت و بهداشت سرمایه گذاری نکردند حالا که در پرداخت میشه یادتون افتاده...
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
انصراف بدیم تا همه جمع بشن برن تو جیب یکی که به اختصار بشه ب-ز یا ش-ج حالشو ببره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
اعلام نتایج ازمون های استخدامی و لاغیر
آزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
اول دولت چندتا حرکت مهم بکنه
مثلا بگه بنزین آزاد و قیمت خودرو هم آزاد با تعرفه مثلا 10 درصد
بگویند مالیات ارزش افزوده و عوارض شهرداری 20 درصد اما دیگه همه شهرهای بزرگ مترو و اتوبوس و قطار به اندازه کافی خواهند داشت.
مثلا کشاورزی و دامداری را با خرید تضمینی و وام کم بهره توسعه دهد
مثلا توریسم را رونق دهد
مثلا خصوصی سازی را واقعی و رقابتی کند
بعد همه چیز آزاد شود
همه پول نفت وارد تولید شود و نه بخش ناچیزی از آن
قیمت مسکن عادلانه شود
حقوق ها عادلانه شود
بعد ما در خدمتیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
اگر آقای دکتر احمدی نژاد ثبت نام کند، من هم مثل ایشان ثبت نام میکنم. اگر ایشان ثبت نام نکند من هم نمیکنم.!!!!!!!!!!!
رضا
| Canada |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
دولت بیاد دقیق با عدد و رقم اعلام کنه با این پول یارانه در یک سال چکار میکنه و تعهد بده اگر در پایان سال کارها انجام نشد یا کم کاری شد تمام دست اندر کاران در شب عید اعدام میشن از وزیر ومعاون و تمام مدیران مربوطه در برنامه ، فکر کنم اینطوری همه انصراف میدن و همه میدونن در پایان سال قرار هست چی برای مملکت ایجاد بشه ، شعار کلی دادن دیگه برای ما از بهداشت و تولید تاثیرشو از دست داده
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
آقا من 28 سالمه بیکارم ارشد برق هم دارم تا اینجا که مثل بقیه جوونا هستم.پدر من بازنشسته هست الان 2 ساله داریم یه 2 واحدی میسازیم احتمالا 3 سال دیگه تموم شه.کارم که خبری نیست.این کارت یارانه ها هم پدر داده به من برا پول تو جیبیم 136 تومن.400 اجاره میدیم.300-400 هم پول قبض.عمرا اگر انصراف بدیم. برا حمایت نمیخاد کاری کنید همیننطور برای عدالت ما 1 ساله منتظر نتایج آزمون نفت هستیم همین 5000 نفر که این همه درس حوندن بعد شما آشناهاتونو میبرین سر کار از بلا تکلیفی درآرین نمیخاد از تولید حمایت کنید.این 30 سال اگر می خاستین حمایت کنید الان ایران خودرو فراری میزد سایپا هم هامر...
یک کارمند
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
من فعلا یک میلیاردم درصد هم فانع نشدم که چرا باید انصرف ده

هیچی نشه .نرخ گاز 25٪ افزایش یافته
آزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
دولتی که برای برخی شرکت های نظیر ایران خودرو حق انحصاری قایل است حق ندارد که یارانه ها را قطع کند.
این دولت است که باید در ازای تعهدات اقتصادی مشخص،شجاعانه یارانه ها را قطع کند نه مردم انصراف دهد
سطح درآمد برای هر شهر و هر منطقه ازآن و یا روستا ها در شهرستان ها متفاوت است که قطعا دولت سیستم اطلاعاتی بسیار ناکارآمدی دارد و نمی تواند عادلانه یارانه بگیرها را تفکیک کند. اصولا بهتر است یارانه نقدی ندهد و آن را صرف توسعه تولید و اشتغال کند و برای مناطق محروم و مثلا شهرهای آلوده و شلوغ سهمیه بیشتری در نظر بگیرد
برزو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
با شروع افزایش نرخ حاملهای انرژی ( گاز با 25٪) و بنزین ( حداقل 1000تومن لیتری ) من که انصراف نمی دهم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
تابناک این نظر بنده حقییر رو منتشر کن:
من شخصا اعتراف میکنم غلط کردم به دکتر روحانی عزیز رای دادم به دلیل:
1- لغو تمام ازمون های استخدامی(azmoon.nioc.ir را نگاه کنید)
2- افزایش قیمت حامل های انرژی
3- جلوگیری از کاهش نرخ ارز
4- افزایش قیمت خودرو و ....
لر بختياري
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
تابي جون سر جدت اين نظرات رو به دست دولتي ها برسون
سعید
|
Australia
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
من یارانمو میخوام کار کردم درس خوندم تو جوونی موهام سفید شده که الان درآمد خوبی دارم
حالا یک تنبل و بی عرضه بیاد یارانه بگیره و من نگیرم
یا برای همه یا برای هیچکس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
جناب سعیدهمه اونایی که ندارن بی عرضه نیستن وهمه اونایی که دارن ملاک برسخت کوش بودنشون نیس بیشترمواقع باپول حلال نمیشه میلیاردرشد فکرکنم دیگه متوجه شده باشی
رضا بندرعباسی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
درود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
گل گفتی دمت گرمممممممممممممم . موافقم +100
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
چرا نمیشه با پول حلال میلیاردر شد من اتفاقا کاملا با دوستمون موافقم که ملاک برخورداری و رفاه باید تلاش و سختکوشی باشه نه تنبلی و خوردن حق بقیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
فقط شما درس نخوندیدهزاران دکتر وفوق لیسانس از دانشگاه های معتبر بیکار داریم.شما فقط شانس آوردید استخدام شدید حالا یکی رو انتخاب کن حقوق یا یارانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
تابی اون تنبل بی عرضه توهین به تمام کسانی است که درس خوندند ولی استخدام نمی شوند یا دنبال کار میگردنندولی کارخونه نیست.جایی نیست که مشغول شوند
امیرعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
سعید جان
من هم درس خوندم و مدرکم رو از دانشگاه ملی گرفتم اونم چندین سال پیش که دانشگاه رفتن کار حضرت فیل بود، با هزار بدبختی و سگ دو زدن رفتم سر کار به صورت پیمانی اما بعضی از دوستان نور چشمی به مرور جایگزین ما شدند و ما رو فرستادن هواخوری.
شما یارانه ت رو بگیر نوش جانت برادر، اما انقدر تلخ قضاوت نکن درباره مردم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
2 نفر با مدرک تحصیلی یکسان و از یک دانشگاه و هم سن جهت استخدام مراجعه نمودند، درخواست حقوق یکی "نفر الف " 000 000 30 ریال ، دیگری نفر "ب" 000 000 7 ریال، بعداز مصاحبه و بررسی نفر الف قبول شد. چون سه میلیون تومان میگیره ، با سواد‌تره، زحمت بیشتر کشیده ، بی خیال نبوده، تمام اوقات بیکاری خودرا صرف مطالعه کرده،در زمان تحصیل به دلیل خر خونی! از همکلاسیها فحش بیشتری خورده و............ باید از دریافت یارانه انصراف بده . به این میگن عدالت!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
باسلام
مدیریت جهادی یعنی وقتی از مردم انتظار کاری راداری خود ده قدم جلوتر باش.
وقتی مسئولان ما ماشین صد میلیونی سوار می شوند و آقازاده هایشان سفر تفریحی لندن می روند و وزیر برای کار غیر ضروری از هواپیمای شخصی دولتی استفاده می کند هیچگاه چنین مسئولانی نباید از مردم انتظار همکاری و قناعت داشته باشند که" الناس علی دین ملوکهم " به همین دلیل در شرایط فعلی هیچ عاقلی از یارانه انصراف نمی دهد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
جو گیر !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
اقای ناشناس اونی که 30000000 حقوق میگیره صرفا سوادش بیشتر نیست بلکه پشتش به پچارتیش بنده و گرمه و میدونه هرچقدر هم حقوق بخواد میدن و استخدام میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
در جواب یکی 3 میلیون یکی 700 تومان !!نمیدونم کدوم دانشگاه بودی ولی دانشگاهی که من بودم دانشگاه معتبریه اما من با معدل 13 فارغ التحصیل شدم کلی خر خونی کردم ولی امتحانام رو خوب پاس نمیکردم چون اخرین ترم تازه فهمیدم 70 درصد کلاس بیشتر سوالهای امتحانی رو داشتن و متاسفانه بعضی از دختر ها با روابط ......قبول می شدن
وقتی رفتم دنبال کار بهم گفتن درسته ما به تو کار بدیم ولی به همشهریمون کار ندیم اومدم شهر خودم تهران بهم گفتن شایسته سالاری تو شایسته نیستی رفتم کارگری باور کن پادوئی از روز اول سر شیفت اونجا گفت نیا نیا نیا پوستم رو کند ولی من پوست کلفتم اخر حقوقی که قرار بود 700 تومان به من بدن 500 حساب کرد بیچاره سر کارگر از ترس اینکه جایش رو نگیرم چقدر زیر ابم رو زده بود!!!
اخه کاری که اون توی 20سال یاد گرفته بود من توی 1ماه یاد گرفتم به نظرت یارانه به من تعلق میگیره!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
هچین میگه من درس خوندم انگار پروفسور صمیعیه!!!الان اکثرا لیسانس وفوق لیسانس هستندولی فقط کمتر از 3درصد استخدام میشوند اون هم با پارتی بازی نه شایستگی
فوق ليسانس سازه هيدروليك
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
ابرو باد و مه و خورشيد و فلك دركارند
تا تو ناني به كف آري و به غفلت نخوري.
آقا سعيد گل، كافي بود كه خداي ناكرده در ميانه همون درس خودنتون يك اتفاق (مثل سرطان، تصادف، فوت اقوام و ...) تو رو از مسير (به گمان خودت تلاش و پيشرفت) دور كنه و شما هم تنبل مي شدي! پس مشو غره به امروزت ---- كه از فردا نئي اگه!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
من یکی رو می شناسم که مثل شما وضع مالی خوبی داره ویارانه نمیگیرد.به مال وجمال خویش غره نشو/که این را به شبی برند وآن رابه تبی
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
با نظر شما کاملا موافقم در ضمن اگر می خواهند یارانه را به هر بهانه ای قطع کنند، باید فقط به نیازمندان واقعی و از کارافتادگان اختصاص یابد نه باعث تنبلی تن پرورری عتده ای شود. من همه از گرفتن یارانه به هیچ وجه انصراف نمی دم درآمدم هم خوب است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
چند سئوال از خودتون بپرسید : چرا آدمهای سرشناس در دولت قبل ثبت نام کردند ؟ آیا شخصیتهای سیاسی از یارانه استفاده میکنند ؟ اگر بله چرا ؟ من و خانواده ام اصلا ثبت نام نکردیم چه کسی داره پول یارانه ما را میگیره ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
باید همه دست به دست هم بدیم تا دولت مردا بتونند کشور را مدیریت کنند به نظر من هر ایرانی میتونه با یه کلیه هم زندگی کنه بهتره همه هموطنان به صورت داوطلبانه یکی از کلیه هاشونو بفروشند و به کمک دولت مردان بیاند البته الان داوطلبانست بعدا ممکنه که اجباریش کنند
میرحامد تبریز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
یاشا داش گل گفتی منم احساس میکنم کلیم و نصف کبدم اضافیه بفروشمش بدم دولتیا
حرف حق
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
من هم به این دلایل انصراف نمی دم :
1- فلسفه وجود یارانه این بود که همه به طور مساوی از ثروت های ملی بهره مند بشن .
2- مطمئن نیستم که این پول صرف چه کارهایی خواهد شد . همانطور که در این مدت همه فهمیدند آن هایی که در دور اول هم ثبت نام نکرده بودند یارانه اشان گرفته شده بود !
3- هیچ اطلاعی از سرنوشت دزدی های میلیاردی که شد ندارم. حالا آن دزدی ها که کلا خودش هم فاش نشد بماند !
4- در سازمانی که کار می کنم اینقدر حیف و میل و دزدی اموال مشاهده می کنم که همه اش به خاطر مدیران نالایق و قوانین بسیار قدیمی است. متاسفانه با نامه نگاری های زیادی هم که داشته ام هیچ تغییری در این روند ندیدم.
5- دو فرزند فارغ التحصیل دانشگاه دارم که هر دو به کارهایی با حقوق کمتر از 600 هزارتومان در ماه مشغولند آن هم به صورت قراردادی. حقوق من نزدیک سه میلیون تومان در ماه است (1 میلیون تومان مستمری بازنشستگی ، 1 میلیون تومان درآمد شغل فعلی و نزدیک به یک میلیون تومان اجاره یک واحد آپارتمان) ولی با این وجود تقریبا خرج سه خانواده را می دهم چون حقوق فرزندانم چندان زیاد نیست که کفاف همه مسایل اشان از جمله مسکن و بهداشت را بدهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
مشاغل ازادی که درامد کلان دارن و دولت از درامدشون بی اطلاع است یا باغداری که بالای100درامد سالیانه داره و جایی هم ثبت داده شده نیستن و...
دلایلی هست که باعث میشه از دریافت یارانه انصراف ندم.
پاسخ ها
سرباز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
در مورد مشاغل آزاد حرفتون متین....
ولی در مورد کشاورزان خیلی دارید سخت میگیرید.باغ داری با این همه هزینه تو فصل فروش محصولش سیب درجه 1 رو کیلویی 300 به دلال میفروشه و اون دلال با کمک دولت همون سیب رو به ما کیلویی 4000 تومان میده...
کسری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
من هم اگه مثل شما پارتی داشتم الان استخدام بودم !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
احسنت به کسری
آغشام از تبريز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
چي ميگي عمو؟
من تو مراغه سراغ دارم سيب فروشي كه با پرادو ميره سر زمين كشاورزيش. ميلياردره
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
من خودم باغدارم ، درامد باغ کفاف هزینشو بزور میده، کشاورزها و باغدار ها همیشه متضرر هستند، اونا دلالها هستن که خوب خون همه رو تو شیشه میکنند...
میرحامد تبریز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
این شغل مافیایی داش خیلیا در موردش هیچی نمی دونن خواهشا نون مارو سکه نکن ضمنا این شغل تو کل کشور مختص همشهریای گل خودمه از جنوب و تا شمال میوه ایرن طلاس صادراتشم که واویلا البته بین خودمون بمونه هیچکسم نمی تونه واردش بشه به دولتم ربطی نداره هرکس خاجی واردش شده 10 20 میلیاردم بدهی آورده با روس و ترکیه تجارت کردن شرایط خاصی داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
من اگه مطمئن باشم درآمد حاصل از انصراف صرف توليد و عمران كشور ميشه انصراف ميدم،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
یارانه من و شما ربطی به عمران کشور نداره هنره دولتهاست که با ایجاد منابع و کاهش هزینه هاشون از پس قول و وعده های انتخاباتیشون بر بیان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
به نظرم دولتی که داره به 500 هزار نفر از اموات هم یارانه میده نمیتونه یارانه را مدیریت و اجرا و صرف عمران مملکت کنه
باید مثل مرد بیان بگن به هیچکی نمیدیم و در تولید و درمان هزینه میکنیم
محسن از اراک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
با سلام
مشکل اصلی عدم اعتماد مردم به دولت است
چراکه در دولت قبل که با شعار اصول گرایی سرکار آمد شاهد بزرگترین اختلاس ها و فساد های مالی بودیم که خدا می داند چه تعداد از این موارد وجود دارد که هنوز رسانه ای نشده است.
بد است در یک نظام اسلامی مردم به حاکمان و دولت مردان خود اعتمادنداشته باشند. به نظر بنده ابتدا با دیوار های خراب شده اعتماد ملت و دولت ترمیم و بازسازی می شد بعد از این مردم فداکار و همیشه در صحنه و انصافا پای کار می خواستید روی آن یادگاری بنویسند.
امیدوارم و از خداوند منان می خواهم که این دولت و نظام را در همه سطوح کمک و یاری نماید تا ان شا... از این دوران حساس بگذریم ولی یادمان باشد خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه........؟؟/
علی عسک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
اگر دولت سبد کالارا در دست راست من و سهام عدالت را در دست چپ من قرار دهد تا زمانیکه روند گرانی همین جور ادامه دارد از دریافت یارانه نقدی انصراف نخواهم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
دمت گرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
درود
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
احسنت
شیخ اجل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
دولت از من مالیات نگیره منم از دولت یارانه نمی گیرم
افشین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
بسیار زیبا حق مطلب را ادا کردید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
آفرین!
جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
بسی لذت بردیم..
غریبه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
بسی زیبا و بجا بود احسنت و مرحبا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
درود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
آفرین براین نطق شما
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
من چون به دولت اعتماد ندارم که یارانه انصرافی مرا به نیازمندان و تولیدکنندگان برساند ترجیح میدهم خودم این کار را انجام دهم .
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
دولت تابحال هیچگونه برنامه ای را ارائه نکرده ومبنایی را مشخص نکرده که خط کجاست وحداقل هزینه زندگی چقدر است
فعلا تبلیغ میکند یارانه نگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
تورم رو بگو معلوم نیست با چه استد لالی هی میگن تورم کاهش پیداکرده نه اوراق مشارکتی نه سیاست انقباضی!!
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
برادرجان بسیار متین گفتید دولت دزدیها وحیف ومیلهای خود ونزدیکان اش را کم کند بعد کمک به دوستان خارجی را کم کند خودش برای قطع یارانه ها کافی
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
ای کاش این همه جد وتلاش دولت وصداوسیما برای ترغیب مردم به انصراف از دریافت یاراته ای که ارزش آن با توجه به سطح تورم ایجاد شده در دو سه سال اخیر بسیار ناچیز است کمی صرف سامان دادن به این همه حیف و میل ثروتهای این مملکت و مبارزه با اختلاسها و سوء استفاده ها میشد که قطعا نتیجه آن چندین برابر مبلغ یارانه هاست واقعا مسئولان اداره کشور ره به کجا میبرند آیا با این نحوه مدیریت جای امید به آینده وجود دارد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
با نظر شما کاملا موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
خیلی بیشتر از 100% موافقم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
پولهایی که دزدین رو برگردونن .....کافیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
افرين
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
فکر کنم اختلاس سه هزار میلیارد تومانی به علاوه اختلاس بابک جان از یارانه یکسال مردم بیشترباشد. اینها را مدیریت کنید نه 45500 تومان مردم را.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
حذف افراد از لیست یارانه بگیرها بر خلاف خواستشون بی عدالتیه
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...