مالزی ایرلاینز در راستای برنامه تغییر و تحول گستردهای که پس از دو فاجعه امسال به اجرا گذاشته است، 6000 نفر از کارکنانش را تعدیل میکند.
به گزارش ایسنا، این تعداد کاهش برابر با حدود 30 درصد از 20 هزار نیروی کار این شرکت است.
مالزی ایرلاینز کاملا دولتی خواهد شد و مدیرعامل آن نیز احتمالا انتخاب میشود.
محققان همچنان به دنبال پرواز ام اچ 370 مالزی ایرلاینز از مبدأ کوآلالامپور به مقصد پکن هستند که در مارس ناپدید شد.
سانحه سرنگونی پرواز ام اچ 17 این شرکت در شرق اوکراین نیز همچنان تحت تحقیقات قرار دارد. این هواپیما در 17 ژوییه هدف یک موشک زمین به هوا قرار گرفت و همه 298 سرنشین آن کشته شدند.
طرح احیای این شرکت حدود شش میلیارد رینگیت مالزی (1.9 میلیارد دلار) هزینه دارد.
شرکت سرمایه گذاری دولتی «خزانه ملی» که 69 درصد سهم در این شرکت بحرانزده دارد، 100 درصد مالکیت آن را به دست خواهد گرفت.
مدیرکل خزانه اظهار کرده است انجام مجموعهای از اقدامات ایرلاین ملی مالزی را احیا خواهد کرد و احیای این ایرلاین را برای توسعه ملی کشورش مهم ارزیابی کرد.
بر اساس گزارش بی بی سی، مسیرهای مسافت طولانی مالزی ایرلاینز تحت برنامه احیای این شرکت کاهش خواهد یافت و این ایرلاین قصد دارد تا سال 2018 به سودآوری بازگردد.
مالزی ایرلاینز پنجشنبه گذشته هشدار داد به دنبال وقوع دو فاجعه هوایی اخیرش با کاهش چشمگیر رزرو هفتگی روبرو شده است.
با اینهمه این شرکت در چند سال گذشته با بحران مالی روبرو بوده و میلیاردها رینگیت از دست داده است.
مالزی ایرلاینز تا پایان سال 2014 به طور کامل از بازار بورس مالزی خارج میشود و داراییها، فعالیتها و بدهیهای این شرکت تا اول ژوییه سال آینده به شرکت جدید منتقل میشود.
احمد جوهری یحیی، مدیرعامل کنونی مالزی ایرلاینز همچنان ریاست این شرکت را تا زمان تشکیل شرکت جدید در سال آینده برعهده خواهد داشت.