بازدید 5996
۳
گزارش

افشاگری بعد از 25 سال/ صداوسیما بخاطر سهم خواهی از تبلیغ، قهرمانی آسیایی پرسپولیس را پخش نکرد

مابرای آن بازی با شرکت ایران یاسا به توافق رسیدیم. مبلغ قرارداد 5 میلیون تومان بود در حالی که آن زمان قرارداد بازیکنان ملی پوش ما برای یک فصل بالغ بر300هزار تومان می شد. تلویزیون سهم می خواست و چون ندادیم گفتند پخش تبلیغ روی پیراهن کرامت انسانی را لکه دار می کند!
کد خبر: ۵۴۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰ 18 October 2015

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس بعد از گذشت 25 سال از تنها قهرمانی آسیایی قرمزها علیه تلویزیون دست به افشاگری زد.

عباس انصاری فرد که در زمان قهرمانی آسیایی پرسپولیس مدیرعامل این باشگاه بود ، اظهارداشت: در آن زمان پرسپولیس یکی از تیم های رویایی خودش را در اختیار داشت که اکثریت نفرات آن در قالب ترکیب تیم ملی، ایران را قهرمان آسیا کرده بودند اما متاسفانه در آن زمان عده ای بودند که مقابل هر تغییر مثبتی به شدت مقاومت می کردند و در حالی که ورزش و فوتبال نیاز به ابزارها و اهرم های جدید برای بقا و پیشرفت داشت، باتمام قوا کارشکنی می کردند. اگر آن تغییرات از آن زمان آغاز می شد شاید اصلا حسرت شرایطی را نمی خوردیم که درشرق آسیا وجود دارد. آن زمان با توجه به اختیاراتی که در قالب یکی از مدیران سازمان تربیت بدنی داشتم دنبال اتفاقات تازه زیادی بودیم اما موانع هم بسیار بود.

افشاگری بعد از 25 سال/ صداوسیما بخاطر سهم خواهی از تبلیغ، قهرمانی آسیایی پرسپولیس را پخش نکرد

وی ادامه داد: بحث لزوم ورود بخش خصوصی را 25 سال پیش مطرح کردیم اما از نظر بعضی طرح اینگونه مسایل اصلا جایز نبود. یکی دیگر از مباحث لزوم استفاده از حامیان مالی و اسپانسرینگ بود که با وجود تمام مانع تراشی ها آن را تا آخر دنبال کردیم. که پیامد آن عدم پخش بازی پرسپولیس در فینال جام درجام آسیا بود. هرچند نام پرسپولیس به عنوان باشگاه پیشرو دراین مقوله برای همیشه درفوتبال ایران ثبت شد. می گفتند تبلیغات روی لباس برخلاف شرافت انسانی است ولی بحث بر سر سهم از درآمد بود. به این ترتیب قهرمانی آسیایی پرسپولیس پخش نشد.

مدیرعامل پیشین پرسپولیس خاطرنشان کرد: مابرای آن بازی با شرکت ایران یاسا به توافق رسیدیم. مبلغ قرارداد 5 میلیون تومان بود در حالی که آن زمان قرارداد بازیکنان ملی پوش ما برای یک فصل بالغ بر300هزار تومان می شد و اگر بخواهید درک بهتری از این قرارداد داشته باشید حقوق خود من در آن زمان که مسوولیت مختلفی در سازمان تربیت بدنی و باشگاه پرسپولیس داشتم ماهیانه 7هزار تومان بود. ما تصمیم گرفتیم که این کار را انجام بدهیم. چون تیم هم مشکلات مالی مختلفی داشت اما با تلویزیون به مشکل خوردیم. تلویزیون از این قرارداد سهم می خواست و تئوری آنها این بود که با پخش بازی این شرکت را تبلیغ می کند. آن روزها هیچ تصوری از اینکه فوتبال باید درآمدزا باشد و حتی رادیو تلویزیون باید حق پخش بدهند، وجود نداشت. البته در نهایت آنچه اعلام شد این بود که می گفتند درج اسپانسر روی لباس تیم ها برخلاف ارزش ها و شرافت انسانی است و در نهایت افرادی که دنبال منافع خود بودند مدیران ارشد خود را با طرح همان مسایل مثلا اخلاقی متقاعد کردند که بازی پخش نشود. حتی بعدها مدیر شرکت ایران یاسا عوض شد که به اعتقاد من به خاطر فعالیتی بود که در حوزه پرسپولیس انجام داد.

وی درباره اینکه در خبرها آمده بود که وی قصد داشته در جریان جشن قهرمانی مربوط به این بازی بازگشت نام پرسپولیس رااعلام کند، تصریح کرد: بله، این مطلب درست است. درآن مقطع ما با آقای غفوری فرد رییس بخش سازمان تربیت بدنی هم هماهنگ کرده بودیم و استعلام های لازم نیز از مراجع ذیربط گرفته شده بود. قرار بود در جریان مراسم اعلام کنیم از آن پس این بار دیگرنام پرسپولیس را روی خود خواهد داشت. اما اتفاقاتی روی داد. موضوع از این قرار بود که بعضی دوستان با تصورهای شخصی خود عنوان می کردند اسم پرسپولیس مغایر با ارزش هاست و با توجه به نفوذی که داشتند تا سطوح بالای دولتی رفتند و تهدید کرده بودند اگر این اتفاق روی دهد جنجال بزرگی به راه خواهند انداخت و درنهایت به ما گفته شد که فعلا زمان مناسبی برای این کار نیست و بهتراست که دست نگه داریم.

انصاری فرد افزود: از این طرح ها در آن زمان بسیار داشتیم و باید بسیار می جنگیدیم. به عنوان مثال باید به تبلیغات محیطی اشاره کنم. در آن مقطع صداوسیما عنوان کرده بود بازی های که تبلیغات محیطی داشته باشد را در صورتی پخش می کند که 50 تا 60 درصد از درآمد آن را سهم ببرند. طبعا ما در سازمان تربیت بدنی مخالف بودیم و می گفتیم درآمد فوتبال برای فوتبال است و اگر صداوسیما این را می خواهند پس فوتبال و ورزش هم بایداز تبلیغات پیش و پس از مسابقات ورزشی سهم عمده ای ببرند. اختلاف ها به حدی بالا گرفت که من در آن زمان با توجه به مسوولیتم در حراست سازمان تربیت بدنی برای دو هفته اجازه ورود دوربین ها را ندادم و در نهایت این مشکل با وساطت آقای رییس جمهور حل و فصل شد.

افشاگری بعد از 25 سال/ صداوسیما بخاطر سهم خواهی از تبلیغ، قهرمانی آسیایی پرسپولیس را پخش نکرد

همچنین یکی از طرح ها تشکیل اتحادیه فوتبال و برگزاری مسابقات توسط آن بود. ما اتحادیه فوتبال را در مرحله اول با حضور چهار باشگاه پرسپولیس، استقلال، پاس و کشاورزکه تهرانی بودند، تشکیل دادیم. ورزشگاه آزادی را هم برای یک ساعت اجاره کردیم و قرار بود بازی های تهران را اتحادیه برگزار کند. کاری که در تمام دنیا انجام می شود و باشگاه ها لیگ را اداره می کنند اما بعد از رفتن من از سازمان تربیت بدنی این موضوع دیگر دنبال نشد و الان هم که اتحادیه تشکیل شده به هیچ وجه درجایگاه واقعی خود قرار ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
فعلا که حاج عباس همه کاره شرکت مهر ایرانه و
پولهاشو برای جشن حافظ و سعدی و مولوی و
شوش و دروازه غار خرج میکنه!
اون قهرمانی آسیایی یعنی چی که نوشتید یک بازی هایی بود به اسم جام در جام اسیا که همانندش ای اف سی کاپ الان است و تیم های قهرمان جام حذفی در آن شرکت می کردند و اصلاً اعتباری نداشت و پرسپولیس در فینال با محرق بحرین بازی کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
بختیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
کاملا موافقم با شما....اصلا یه جام بی کیفیت وبین تیمای درجه دو وسه آسیا بود که بعدش منحل شد
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم