بازدید 16332

دانش‌آموز 14 ساله خودکشی کرد

47 روز از نخستین روز مدرسه سپری شده بود که فرشاد 14 ساله پس از بازگشت از مدرسه خودش را به پنکه سقفی اتاقش دار زد و به زندگی خود پایان داد.
کد خبر: ۵۴۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 10 November 2015
47 روز از نخستین روز مدرسه سپری شده بود که فرشاد 14 ساله پس از بازگشت از مدرسه خودش را به پنکه سقفی اتاقش دار زد و به زندگی خود پایان داد.

به گزارش خبرآنلاین، معمایی که اینک عنوان یک خودکشی را با خود یدک می‌کشد، در حالی در رستم‌کلا در استان مازندران رقم خورده که تنها 13 روز قبل‌تر «هاوری» 11 ساله نیز در «اشنویه» آذربایجان غربی دست به خودکشی زد.

«فرشاد» روز یکشنبه 17 آبان‌ماه در حالی دست به خودکشی زده‌ است که ظهر بعد از بازگشت از مدرسه بدون هیچ نشانه غیرمعمولی ناهارش را صرف کرد و سپس به اتاق خود رفت. اما حدود ساعت 4 تا 4:30 وقتی غیبت او مشکوک به نظر رسید، خانواده‌اش او را به حالت حلق‌آویز در اتاق یافتند.

شنیده‌ها از یکی از همسایگان خانواده این دانش‌آموز حکایت از آن دارد که خانواده فرشاد خانواده سرشناس و دارای وضعیت مالی خوبی در منطقه هستند.

این در حالی است که وقتی «هاوری» دست به خودکشی زد بحث‌هایی درباره درخواست مدرسه مبنی بر پرداخت پول از خانواده‌ها مطرح بود و گفته می‌شد که «هاوری» به دلیل آنکه مبادا جلوی سایر دانش‌آموزان سرشکسته شود دست به خودکشی زده‌ است.

با این حال شنیده‌ها از «رستم‌کلا» حاکی از آن است که نوشته‌ای از «فرشاد» به دست آمده‌ اما هنوز هیچ‌کس از متن آن خبر ندارد. گویا خانواده «فرشاد» وقتی او را حلق‌آویز دیده‌اند، نوشته‌ای را در دستش یافته‌اند.

«رستم‌کلا» در نیمه نخست سال نیز یک خودکشی دیگر در خاطر دارد. زنی که فیش تلفن خانه‌اشان رقم زیادی داشته و شوهرش از این بابت معترض و مشکوک شده‌ بود و می‌خواست از مخابرات ریزمکالمات را بگیرد، جلوی اداره مشترکان با قرص برنج به زندگی خود پایان داد.

قنبرنژاد، نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه که در نخستین جلسه کمیته پیشگیری از خشونت که در معاونت اجتماعی و پیشگیری از قوه جرم قوه قضائیه سخن می‌گفت، با بیان اینکه ایلام، کرمانشاه و کردستان بیشترین میزان خودکشی را در سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند، گفت: براساس آمارهای موجود 50 درصد خودکشی‌ها با شیوه مرسوم حلق‌آویز انجام می‌شود و مسمومیت با سم، مسمومیت با دارو، سوختگی و استفاده از سلاح گرم در رده‌های بعدی شیوه خودکشی قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۱
بشينين يه فكري كنين،
چرا مردم در دولت اميد اينچنين نااميداند!
سونامي خودکشی نوجوانان هم به روز شد !
چقدر خبرای بد میشنویم ! یه بار دیگه باید آمار امید به زندگی رو بگیرن نه از بالاشهر و وسط شهر تهران ! یا میتونن به جاش آمار بگیرن که چند نفر دلشون میخواد دوباره صبح از خواب بیدار بشن!!!
هر دم از این باغ بری می رسد . الحمدا.. شرایط اجتماعی خیلی خوبه.با وام 25 و 10 میلیونی دیگه مردم چی می خوان
خوب شد که فهمیدیم ازار خود کشی به ترتیب عبارت است از شیوة مرسوم حلق آویز، سم، دارو، سوختگی و سلاح گرم. مشکل حل شد، باقی بقایت!
چقدر تلخ و غم انگیز
چه شده که یک نوجوان به این مرحله از استیصال میرسد که خود را حلقه آویز کند.
سرشکستگی برای پول مدرسه ؟؟؟!!!!
چرا زنی باید بخاطر مشکوک شدن همسرش خودکشی کند؟
آنانی که مسئول توجه با این دردها هستند در کدام خواب خرگوشی به سر میبرند؟
شما رو به خدا اگر اینو منتشر نمی کنید, حداقل به محتواش گوش کنید:
تحقیقات نشون داده که پخش اخبار خودکشی باعث گسترش اون می شه به خصوص در قشر کودک و نوجوان که تاثیر پذیری بیشتری دارن.... فکر کنم در مورد اسید پاشی هم همینطور بود چون بعد از پخش اولین خبرها یک دفعه دامنه این کار به شکل تصاعدی گسترش پیدا کرد...انگار یه عده اراذل و اوباش تازه یادشون اومد که :" عجب کار باحالیه ها! اینم بد روشی نیست!"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
دوست عزیز بخاطر یک بی نماز درب مسجد را نمی بندند. اگر کسی اینقدر بی جنبه و بی اراده است که هر چیزی را که می شنود کورکورانه آن را تقلید می کند دلیل بر این نمی شود که همه مردم را از اخبار دور نگه دارند تا آن آدم بی ظرفیت مبادا کاری دست خودش بدهد.
پرداختن به عوامل چنین اقداماتی باید در شرایط و بستر مناسب صورت گیرد. اقدام رسانه های گروهی در بزرگ نمودن و عنوان بخشیدن به این اقدامات موجب همه گیر شدن آن بخصوص در جامعه همواره پذیرای ایران خواهد شد. لطفا در انتشار چنین اخبار و عنوان بندی آن توجه بیشتری از خود نشان دهید.
به خاطر تبليغات بد صدا و سيما اين موضوع براي نوجوانان به يك بازي كودكانه تبديل شده است.
وقتی من استاد دانشگاه با 27 سال سابقه کار، برای داشتن یه زندگی معمولی کلی وام و بدهی دارم تکلیفبقیه مردم و فرزندانمون با آینده ای نامعلوم مشخصه
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات